Üyeler , Üye olmak için   
    Son Dakika
    Piyasanet
    Ekonet
    Sans Oyunlari
    Sinemalar
    TvRehberi
    Magazin
    Özel Dosyalar
    Hava Durumu
    Astroloji2011
    En iyi On
    Hürriyet İK
    Bize Ulaşın
    Üyelik
    Reklam

 Ekonomi
7 Eylül 2004
Piyale'den 29 yeni ürün

İstanbul

Piyale, makarna, çorba, meyve suyu, bisküvi ve kek grubunun ardından 29 yeni ürünle toz ürün kategorisine girdi. Gıda sektörünün düşük kalorili ürünlere yatırım yapmaya devam eden Piyale, diyabetik pudingi tüketicilerin beğenisine de sundu.

Piyale'nin puding, tatlı, un karışımları ve pişirme yardımcılarından oluşan yeni ürünleri bir basın toplantısı ile tanıtıldı. Sabancı Holding Gıda ve Perakendecilik Grubu Başkanı Haluk Dinçer, toplantıda yaptığı konuşmada, gıda sektörünün Türkiye'deki geleceğine inandıkları için GıdaSA'yı kurduklarını söyledi.

80 yıllık Piyale markasını Sabancı ailesine katarak, markaya yenilikçiliği eklediklerini ifade eden Dinçer, “Her zamanki gibi iddialıyız. Piyale, yenilikçi, yaratıcı yaklaşımıyla bu pazarda da devrim yaratacak” diye konuştu.

Dinçer, yılın ilk 6 ayında Piyale'nin yurtiçi satışlarının geçen yılın yüzde 139 üzerinde olduğunu belirterek, şunları kaydetti: “(Gıdada büyüyeceğiz) dedik, büyüyoruz. GıdaSA'nın konsolide cirosu bu yıl 300 milyon dolara yaklaşıyor. Önümüzdeki yıl hedefimiz 400 milyon doları aşmaktır. Yolumuz uzun ama biz çok hızlıyız. Sabancı'yı gıda da diğer sektörlerde olduğu gibi lider konuma getirmeye kararlıyız. Türkiye'yi şaşırtmaya devam edeceğiz.”

Basın mensuplarının sorularını da yanıtlayan Dinçer, Piyale'nin Avrupa ve ABD'ye ciddi oranda ihracatı bulunduğunu ve bu yılki ihracatının 15 milyon dolar olacağını ifade ederek, Gıda Grubu'nun ihracatının da 65 milyon dolar olarak gerçekleşmesini beklediklerini söyledi.

GIDA VE PERAKENDENİN BİRLEŞMESİ

Haluk Dinçer, Demir Sabancı'nın ayrılması ile gıda ve perakende grubunun birleşmesine ilişkin bir soru üzerine, kararları Sabancı Holding Yönetim Kurulu'nun verdiğini ve gelen teklif üzerine bu görevi kabul ettiğini anlattı.

Dinçer, “Gıda ve perakendecilik grubu 3 yıl önce de böyle birleşmiş durumdaydı. Sonra 2'ye ayrıldı. Gıdanın başına ben getirildim, perakendeyi Demir Sabancı aldı. Yani grup başkanlıkları 2'ye ayrıldı. Bu sektörler birbirine yakındır” diye konuştu.

Bundan sonra çıkarılacak ürünlerin yine GıdaSA şemsiyesi altında olacağını vurgulayan Dinçer, su ve yoğurtta ise farklı markalar olabileceğini söyledi.

Türkiye'de gıda sektörünün henüz belli bir yere gelmediğini belirten Dinçer, “Türkiye'de insanlar artık dedeleri gibi beslenmek istemiyor, farklı şey görmek istiyor” dedi.

GıdaSA Genel Müdürü Baydu Veznedaroğlu da, Türkiye'de toz ürün pazarının 59 milyon dolarlık ve 11 bin tonluk bir büyüklüğe sahip olduğunu belirterek, “Piyale olarak toz ürün pazarına iddialı bir giriş yapıyoruz” dedi.

Veznedaroğlu, gıda sektörünün yükselen trendi olan düşük kalorili ürünlere yatırım yapmaya devam ettiklerini, Piyale Form ailesini genişletmeyi hedeflediklerini ve Türkiye'de bir ilki gerçekleştirerek diyabetik pudingi tüketicilerin beğenisine sunduklarını anlattı.

Pazarda şu anda Piyale'nin 200'e yakın ürünü bulunduğunu belirten Veznedaroğlu, “Hayatın şaşırtan tatları” felsefesiyle ürün portföyünü yeniliklerle büyütmeye devam edeceklerini söyledi.

“TOZ ÜRÜNLERİ PAZARINI BÜYÜTECEĞİZ”

Baydu Veznedaroğlu, bir soru üzerine, bir yandan toz ürünleri pazarından pay alacaklarını, bir yandan da yeni ürünlerle pazarı büyüteceklerini ifade ederek, “Önümüzdeki 5 yılda beklentimiz pazarın yıllık yüzde 15 büyümesidir” dedi.

Makarna pazarındaki paylarının son ay itibariyle yüzde 13.8 olduğunu ve 3. sırada yer aldıklarını belirten Veznedaroğlu, kek ve bisküvide yapılanmayı tamamladıklarını, distribütörlük ağını bitirdiklerini, ürünlerinin 55 bin noktada satıldığını ve pazarda en iyi 3. oyuncu olduklarını söyledi.

Veznedaroğlu, “Su ve yoğurt pazarına ne zaman gireceksiniz?” sorusu üzerine de, şöyle dedi: “Farklı kategorilerdeki çalışmalarımız ve arayışlarımız devam ediyor. Su konusunda biraz daha somut adımlar atmış durumdayız. Bununla ilgili gelişmeleri önümüzdeki günlerde sizinle paylaşacağız. Yoğurt ve süt ürünleri konusunda da çalışmalarımız sürüyor. Tahmin ediyorum önümüzdeki yılın sonlarına doğru orada da ne yönde hareket edebileceğimizi sizlere net bir şekilde söyleyebilecek duruma geleceğiz.”




arkadaşıma yolla yazıcı için
 
Yorumlarınızı Yazınız
Bu haber hakkında henüz yorum yok
En Beğendiğiniz 10 Haber
height=8
Lütfen bu haberi değerlendiriniz...
height=6
Beğenmedim    1   |  2   |  3   |  4   |  5     Beğendim
height=6
© Copyright 2006 Hürriyet
www.hurriyetkurumsal.com