Dünya 1.5 milyar dolarlık ‘enerji’ içiyor

Güncelleme Tarihi:

Dünya 1.5 milyar dolarlık ‘enerji’ içiyor
Oluşturulma Tarihi: Şubat 23, 2002 00:58

Zaman zaman sağlığa zararlı olup olmadığı tartışmaları gündeme gelen ‘enerji içecekleri’ pazarı dünyada 1.5 milyar dolarlık bir boyuta ulaştı. Bu pazarda Türkiye'de de öne çıkan Red Bull'un ağırlığı dikkati çekiyor. Red Bull, Türkiye'de geçen yıl 8 milyon adetlik satış yaptı.

Cola ve Pepsi'den sonra alkolsüz içecek sektöründe son yıllarda dünyada yaygınlaşan enerji içecekleri yılda 1.8 milyar adetlik satışla, 1.5 milyar dolarlık bir ciroya ulaşıyor. İlk kez 1987 yılında piyasaya çıkan ve dünyada hızla yayılan enerji içecekleri pazarında yüzde 90 ile en büyük pay Avusturya'lı Red Bull'a ait. Yılda 1.6 milyar adet satılan Red Bull'un 1998 yılında girdiği Türkiye'deki pazar payı ise yüzde 95. 2000 yılında Türkiye'de 2 milyon adet satan Red Bull'un 2001 yılı satışları ise ekonomik krize rağmen yüzde 400 artarak 8 milyon adede yükseldi. Türkiye'de Red Bull'un dışında yer alan 16 firmanın toplam pazar payı ise yüzde 5.

53 ülkede satılan ve yıllık cirosu 1.2 milyar doları bulan Red Bull'un tek üretim merkezi Avusturya'da bulunuyor. Red Bull tüm dünyada enerji içeceklerine olan talebin artmasıyla Amerika ve Asya'da yeni merkezler kurmak için de düğmeye bastı. Önümüzdeki yıllarda önce Amerika'da üretim merkezi oluşturacak Red Bull, 6 yıl içinde de Türkiye'yi Asya merkezi yapmayı planlıyor.

SAĞLIK İÇİN ÖNEMLİ

Enerji içeceklerinin insan sağlığıyla ilgili olduğunu ve bu konuda kanıtlanmış tıbbi raporların olması gerektiğini söyleyen Red Bull Türkiye Genel Müdürü Aykut Ferah, ‘‘İnsanlar enerji içeceklerini etkisi için içiyor. Bunun için ürünleri anlatmak gerekiyor’’dedi. Dünya çapında 150'ye yakın enerji içeceğinin olduğunu söyleyen Ferah, ‘‘Red Bull yüzde 90 pazar payı ile dünyanın en fazla tercih edilen ürünü. 53 ülkede satılan Red Bull'un 2000 yılında toplam satışı 1 milyar adet. 2001 yılında ise bu rakam 1.6 milyar adede yükselmiş durumda. 7 milyon nüfusluk Avusturya'da Red Bull'un toplam satışı yılda 100 milyon adeti buluyor. Coca-Cola gibi alkolsüz içecek pazarının devinin bir asırlık sürede elde ettiği tanınırlığa neredeyse 13 yılda ulaştık’’ diye konuştu.

‘Helal’ sertifikası aldık

Red Bull Türkiye Genel Müdürü Aykut Ferah, müslüman ülkelerde Red Bull kutularının üzerinde ‘helal’ damgası olduğunu belirterek, ‘‘Red Bull'a incelenip içinde İslam dinine aykırı her hangi bir her katkı maddesi bulunmamasından dolayı ‘Helal' sertifikası verildi. Bunun üzerine Arap ülkeleri ve müslüman Afrika ülkelerinde Red Bull helal damgasıyla satılıyor’’dedi.

Red Bull buzdolabı Türkiye’den gidiyor

Ded Bull'un aktif satışının devam ettiği 53 ülkede kullanılan tüm buzdolapları ve tekstil malzemeleri Türkiye'de üretiliyor. ‘‘Dünyanın neresine giderseniz gidin tüm Red Bull buzdolaplarının ve tekstil malzemelerinin etiketlerinde ‘‘Made in Turkey’’ ibaresini görebilirsiniz’’diye konuşan Aykut Ferah, ‘‘Red Bull Türkiye tarafından bugüne kadar yaptırılan ihracat yaklaşık 32 milyon dolar. Yani Türkiye'den yapılan ihracat Red Bull ihtalatının tam 6 katı. Biz ihtalatın altı katı ihracat yapıyoruz’’ dedi.

Türkiye enerji içeceği pazarında neler var?

Red Bull

Isostar

Red Lion

Shark

Power Ball

Tiger Shot

Bomba

Freehemp

Therapy

Alpina Energy

Olympic

Warp

Black Booster

Boss

Blue Jean

Flying Horse
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!