BEDAŞ: Stratejik hata yaptık

BOĞAZİÇİ Elektrik Perakende Satış Genel Müdürü İbrahim Gümüşlü, “Ağustos faturalarının kabarık çıkacağını biliyorduk. Sayaç okumasının sarkmasından kaynaklandı.Bilgilendirme yapacaktık.

Haberin Devamı

Ancak, stratejik bir hata yaptık. Şirketi yeni devraldığımız için ilk olumsuz bir haberle basının karşısına çıkmak istemedik” dedi.

GEÇTİĞİMİZ aralık ayında 1 milyar 960 milyon dolara özelleştirilen Boğaziçi Elektrik Dağıtım A.Ş’nin bu ay abonelere çıkarttğı yüksek faturalarla ilgili tartışmaya son noktayı, BEDAŞ’ın perakende kuruluşu BEPSAŞ’ın Genel Müdürü İbrahim Gümüşlü koydu. 4 milyon faal abonesi bulunan BEDAŞ’ı yeni devraldıkları için sayaç okuma periodlarında sarkma ya da erken okuma gibi farklılıklar yaşanabildiğini söyleyen Gümüşlü, “Bu nedenle ağustos ayı için düzenlenen faturalarının kabarık çıkacağını biliyorduk. Biz de bu konuda bir basın toplantısı düzenleyerek, önceden bilgilendirme yapmayı düşündük. Ancak, stratejik bir hata yaptık. Şirketi yeni devraldığımız için ilk olarak olumsuz bir haberle basının karşısına çıkmak istemedik” dedi.
Kabarık faturaların kaynağı olarak tarife değişikliği ve gizli zam iddialarının sosyal medya başta olmak üzere hızla yayılması, yeni özelleştirilmesi gerçekleştirilen BEDAŞ’ı bir anda hedef tahtasına oturttu. Bu iddialara göre BEDAŞ, geçtiğimiz ay kimseye haber vermeden tüm tarifeleri, tek zamanlı tarifeye geçirmiş ve kendilerini üç zamanlı tarifeye göre ayarlayan kullanıcılar da bir anda çok yüksek elektrik faturalarıyla karşı karşıya bırakmıştı. Ancak, faturalarda yapılan incelemeler, tarifelerde herhangi bir değişiklik yapılmadığını, aşırı tüketimden kaynaklandığını gösteriyordu. BEDAŞ’ta bu iki kata varan tüketim artışını 4 günlük bayram tatiline bağlıyordu.

Haberin Devamı

SAYAÇ OKUMA DÜZENE GİRMEDİ

Şok faturalarla ilgili yapılan bu açıklamanın aboneleri tatmin etmemesi üzerine Hürriyet’in Tüketici Köşesi olarak biz de çarşamba günü Boğaziçi Elektrik Perakende Satış AŞ’nin (BEPSAŞ) Genel Müdürü İbrahim Gümüşlü ile görüştük. Gümüşlü, BEDAŞ’ın özelleştirme kapsamında yeni devralınması nedeniyle sayaç okumalarında tam bir düzenin sağlanamadığını söyleyerek, “Temmuz ayında erken okuma gerçekleşti. Ortalama 21 gün oldu. Ağustos’ta ise bayramın etkisiyle, bir sarkma yaşanarak ortalama 38 gün üzerinden gerçekleşti. Bunun sonucunda bir aylık dönemi kapsaması gereken sayaç okuma süresi, daha uzun bir dönemi kapsamak zorunda kaldı. Bu nedenle, ağustos ayı için düzenlenecek faturaların kabarık çıkacağını biliyorduk. Bizim de bu ay faturalarının belirttiğimiz gerekçelerden ötürü yüksek çıkabileceğini açıklayan bir basın toplantısı düzenleyip, önceden bilgilendirme yapmamız gerekiyordu. Aslında bunu da düşündük. Aboneleri önceden bilgilendirelim dedik. Ancak, stratejik bir hata yaptık. İşletmeyi daha yeni devraldığımız için ilk olarak olumsuz bir haberle basının karşısında yer almamızın yanlış olacağı, olumlu bir açıklamayla bunun yapılmasının daha doğru olacağını düşündük. Oysa, bu yanlış oldu” dedi.

Haberin Devamı

Özelleştirmeye bakış etkiledi

SAYAÇ okuma süresinin sarkmasından kaynaklanan kabarık faturaların kamu oyunda özelleştirmenin neden olduğu ön yargı yüzünden sanki tarifelerle oynanıp, gizli zam yapıldığı imajının yaygınlaşmasına yol açtığına da değinen BEPSAŞ Genel Müdürü İbrahim Gümüşlü, “Oysa bu mümkün değil. Bırakın gizli zam yapmayı sektörde kendi başına tarife değişikliğine gitmek mümkün değil” dedi. Faturaların düzenli olarak raporlandığını ve hatalı faturaların iptal edildiğine de vurgu yapan Gümüşlü, “Yüksek faturalarla ilgili şikayetlerin en önemli nedenlerinden biri endeks hataları. Endeks hatalarının yarıdan fazlası da sayaç arızalarından kaynaklanıyor. Arıza tespit edilen sayaçlarda değiştiriliyor. Şirketi devraldıktan sonra bugüne kadar sayaç değişim sayısı aylık ortalaması 10 bini buluyor” diye konuştu.

Haberin Devamı

Aboneliğini taşıyana 5 ay elektrik bedava

BEPSAŞ Genel Müdürü İbrahim Gümüşlü, serbest tüketici uygulamasıyla birlikte sektördeki rekabetin de kızıştığını söyleyerek, “Şu anda serbest tüketici sayımız 300 bin. Ancak biz daha işletmeyi devralmadan bunun yüzde 37’sini diğer şirketler kapmış. Şirketin tüm aboneleri rekabete açılacak.Cep telefonlarında olduğu gibi yeni ve farklı tarifeler çıkacak. Hafta sonu bedava veya aboneliğini taşı, 3 ay, 5 ay elektriği bedava kullan’ gibi kampanyalar devreye girecek” dedi.

Faturasını ödemeyen 1.3 milyon abone var

BOĞAZİÇİ Elektrik Perakende Satış AŞ’nin (BEPSAŞ) Genel Müdürü İbrahim Gümüşlü, İstanbul’un Avrupa Yakası’nda ki 4 milyon elektrik abonesinden 1 milyon 300 bininin elektrik borcu bulunduğuna dikkat çekerek, “Şirketi devraldıktan sonra 48 aydır faturasını ödemeyen abonelerin olduğunu gördük. Yüzde 3.49 bürüt kar marjıyla çalışılan sektörde şirketler ödenmeyen faturaların bedeli peşin olarak yatırmak zorunda. Bu ödenmemiş faturalardan kaynaklanan alacağımızın sadece ana parası, 1.5 milyar liraya ulaşıyor. Bizden önce icraya verilen abonelerin sayısı da 550 bine ulaşıyor. İstanbul’da kayıp kaçak oranı yüzde 11.5. Özellikle kaçak kullanımın sanayide yaygın olduğu görülüyor. Bu sektörlerin başında da plastik sanayi geliyor. Biz Bursa’da kaçak kayıp oranını yüzde 7’nin altına indirmeyi başardık. İstanbul’da da bunu gerçekleştirmemiz gerekiyor” dedi.

Yazarın Tüm Yazıları