Şampiyonluk kupasını kaldırdı gelirde 250 milyon lirayı geçti

Güncelleme Tarihi:

Şampiyonluk kupasını kaldırdı gelirde 250 milyon lirayı geçti
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 13, 2012 00:00

Süper Final maçında şampiyonluk kupasına uzanan Galatasaray’ın kasası doldu. Sarı-kırmızılı takım bu yıl stadyum hasılatı, lisanslı ürün satışı, isim hakkı, yayın geliri ve sponsorluk payı ile 250 milyon liralık parayı kasasına koyacak. Galatasaray, Şampiyonlar Ligi’ne katılan tek Türk takımı olursa bu geliri arttıracak.

Haberin Devamı

 

ŞAMPİYONLUK kupasını kaldıran Galatasaray bu sezon kasasını da doldurdu. Sarı-kırmızılı takımın kasasına lisanslı ürün satışı, isim hakkı, sponsorluk payı, yayın geliri, stadyum hasılatı ve Şampiyonlar Ligi’ne katılım payıyla 250 milyon lira girecek. Galatasaray Şampiyonlar Ligi’ne katılan tek Türk takımı olursa bu kazanç artacak. Böylece Galatasaray Süper Lig’in de en çok kazanan takımı olacak.

Kupadan 15 milyon lira

Sarı-kırmızılı takım bu sezon en çok yayın gelirinden para kazandı. Performans primi olarak dağıtılan yayın gelirinden 34 haftalık periyotta Galatasaray’ın kasasına toplam 21.6 milyon lira para girdi. Bu sezon Galatasaray 23 galibiyet için 18.4 milyon liralık primi kasasına koyarken, 3.2 milyon lirayı da berabere kaldığı 8 maç için aldı. Şampiyonluk kupasını da müzesine götüren sarı-kırmızılı takım ligi lider bitirdiği için 15 milyon liralık bonus kazandı. Eski şampiyonlukları için de para alan Galatasaray 65 milyon liradan fazla geliri yayın hakkından elde etmiş oldu.

Haberin Devamı

90 milyon liralık stat

Bu sezon Türk Telekom Arena’da ortalama 30 bin kişiye oynayan Galatasaray kombine satışı ve bilet hasılatıyla gelirini arttırmaya başardı. Galatasaray’ın bu sezon bilet fiyatları 50 lira ile 400 lira arasında değişti. Kulüp en fazla geliri ise Fenerbahçe ile oynadığı maçlardan sağladı. Sarı-kırmızılı takımın bu sezon stadyum geliri 90 milyon liraya yaklaştı. Sarı-kırmızılıların önümüzdeki sezon için satışa çıkaracağı kombinelerin fiyatları ise önümüzdeki günlerde açıklanacak.

Şampiyonlar Ligi geliri

Galatasaray bu sezon en önemli gelirini ise Şampiyonlar Ligi’nden elde edecek. Sarı-kırmızılı takım lige ayakbastı parası, maç bonusları ve yayın hakkıyla önemli bir gelire ulaşacak. Galatasaray Şampiyonlar Ligi’ne katılan tek Türk takımı olursa bu kazancını artıracak. Sarı-kırmızılı takım ilk etapta 10 milyon Euro (23 milyon lira) alacak. Fenerbahçe Şampiyonlar Ligi’nde gruplara kalamazsa Galatasaray’ın geliri 20 milyon Euro’yu geçecek.

Haberin Devamı

Sponsor sayısı arttı gelir 18 milyon liraya ulaştı

BU sezon başarılı bir performans gösteren Galatasaray sponsor sayısıyla da öne çıktı. Geçtiğimiz yıl 10 farklı sponsoru bulanan Galatasaray bu yıl bu rakamı 13’e çıkardı. Forma sponsorları arasına Nikon’u da katan Galatasaray’ın bu alandaki geliri 18 milyon liraya ulaştı. Rakipleriyle arasındaki farkı kapatan sarı-kırmızılı takım gelecek yıl Şampiyonlar Ligi’nde de mücadele edeceği için sponsorlardan alacağı payı arttıracak. Galatasaray’ın ana sponsorları arasında ise Türk Telekom, Ülker ve Avea bulunuyor.

GS Store’ların cirosu bir yılda yüzde 250 arttı

SÜPER Final’in son maçında şampiyonluk kupasına uzanan Galatasaray’ın lisanslı taraftar ürünü satışları da patlama yapacak. Şampiyonluk kutlamaları öncesinde hazırlanan tişörtler ve forma satışlarında bu yıl rekor kırıldı. 40’a yakın GS Store mağazası arasında en çok satışın yapıldığı yer ise Türk Telekom Arena stadındaki mağaza oldu. İstanbul, İzmir ve Ankara’daki mağazalarının son dönemlerde önemli ciro artışları yakaladığına işaret eden GS Store CEO’su Nurettin Kantarelli, şu bilgileri verdi: “2011 yılının nisan ayı cirosuyla bu yılın arasında yüzde 250 fark bulunuyor. Satışları ciddi ölçüde artırdık. Bunda takımın sahadaki performansı da etkili oldu. Yeni ürünler de taraftarlar tarafından büyük ilgi gördü. Şampiyonluk maçı sonrası ürünleri GS Store mağazalarına yerleştirdik. Kutlamalar öncesinde de ciddi bir satış bekliyoruz. Neredeyse günün 24 saati mağazalar için çalışıyoruz. taraftarın beklentilerini iyi anlamanız gerekiyor. Ürün çeşitliliğimiz artarken bir yandan da mağazaların performansını en iyi şekilde değerlendirmeye çalışıyoruz. Bizim için sosyal medya çok önemli. Gece-gündüz buradaki mesajları takip ediyorum. GS Store’ların sayısını da önümüzdeki yıllarda arttıracağız. Yurtdışında da mağazalar açmak için çalışmalar yapıyoruz.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!