Türk erkeği ıslak tıraştan şaşmadı, şirketler bıçakta ‘5+1’ silahına da sarıldı

Türk erkeklerinin yüzde 92’sinin ıslak tıraşı tercih etmesi, yılda 218 milyon adet satış gerçekleştiren tıraş bıçağı ve sistemi üreten firmalar arasında rekabeti kızıştırdı.

Haberin Devamı

YILDA 218 milyon adet traş bıçağının satıldığı Türkiye’de Wilkinson Quattro’nun 4+1 bıçaklı Titanium’unun karşısına, 5+1 bıçaklı Fusion’un en ince bıçak ve en gelişmiş kaplama sistemine sahip ProGlide’ını çıkaran Gilette, bir anda 123.7 milyon Euro’luk (290 milyon TL) pazarın karışmasına yol açtı. 10 farklı tıraş bıçağıyla dünya devleriyle rekabet etmeye çalışan Azmüsebat’da Derby markasıyla ürettiği tıraş bıçaklarının kesici ağızlarında krom, seramik, platin ve tungsten kaplama teknolojisini kullanarak, ömrünü uzatma yoluna gidiyor.
Islak tıraş alışkanlığı
26 milyon Türk erkeğinin yüzde 92’si ıslak tıraşı tercih ediyor. Islak tıraş yöntemini seçenlerin de yüzde 65’i kullan at, yüzde 20’si sistem, yüzde 15’i de berber ya da geleneksel yöntemleri uyguluyor. Türkiye’de makineyle tıraş olanların oranı ise yüzde 8 seviyesinde kalıyor. Türk erkekleri haftada ortalama 2.3 kez tıraş olurken, Avrupa’da bu oran haftada 4.4’e ulaşıyor. Türkiye’de 15 yaşın üzerindeki erkeklerin yüzde 90’ı istenmeyen kıllardan kurtulmak için düzenli olarak tıraş olurken, bir tıraş için ortalama 3 dakika ayırıyor.
Sakaldan pay kapma
Arkadışımız Seda Akdemir’in yaptığı araştırmaya göre, tüm bu gelişmeler Türkiye’de “sakaldan pay kapma yarışı”nın her geçen gün daha da kızışmasına yol açıyor. Derby’nin Samurai, Wilkinson’un da Quattro Titanium’la rekabet ettiği kartuş ve makineden oluşan sistem bıçaklarında son noktayı Gilette koydu. Gilette’nin rahat tıraş imkanı sağlayan bu ürünü 7 farklı yeniliği de beraberinde getiriyor. Ayrıca, bıçak sabitleyicisi sayesinde de bıçakların yüz hatlarına uyum göstermesine imkan tanıyor. Yeni nesil bıçaklarda, cilde sürülen fazla tıraş köpüğünün koruma kalkanındaki kanallardan akarak, teması rahatlatıyor. Daha geniş kayganlaştırıcı bantın kullanıldığı yeni üründe, bu özellik bıçakların daha kolay kaymasını sağlıyor. Titreşimli ve manuel olmak üzere iki farklı çeşidi bulunan Fusion ProGlide kartuşunun arkasında bulunan düzeltici bıçağa eklenen taraklar da farklı boydaki sakalların aynı hizaya getirilmesine yardımcı oluyor. Tesan’ın Türkiye distribitörlüğünü yaptığı Wilkinson’un 4+1 Quattro’su ise çelik bıçağın üzerinde bulunan dört farklı kaplamadan titanyum, rahat traş olmayı, Diamond ise bıçağın keskinliğini ve ömrünü uzatmayı sağlıyor. Aloevera iletamin B ve E içeren bant ise daha kaygan bir traşa imkanı tanıyor. Derby’nin oynar başlık, uzun sap ve kayganlaştırıcı şerit içeren Samurai 3 sistemin de yer alan koruyucu çubuk üzerindeki üçlü kağuçuk tarak sayesinde cildin gergin tutulması sağlanıyor.
Kullan-attan vazgeçmiyor
Türkiye’de, tıraş bıçağı pazarının sürekli büyümesindeki en önemli etkeni, Türk erkeklerinin kullanım alışkanlıkları oluşturuyor. ABD e Avrupa ülkelerinde sistem bıçakları ön plana çıkarken, Türkiye’de bu kullan-at bıçaklar yönünde oluyor. Ancak, dört yıl öncesine kadar pazardan yüzde 80 pay alan kullan-at bıçakların kullanımı, hızla geriliyor. Nielsel araştırma kuruluşunun verilerine göre, yine de bu pay yüzde 67’yi buluyor. Quattro, Mach 3, Fusion, Samuray gibi sistem bıçakları payı ise yüzde 25’lere ulaşıyor. Sistem bıçaklarının kartuşlarının payı ise yüzde 7 oluyor. Bunda da en önemli etkeni fiyat unsuru oluşturuyor. Gillette ve Derby’nin 2 önemli oyuncusu olduğu pazarda, BIC, Astor, Wilkonson, Personna, Zaza, Supermax gibi farklı markalar da rekabet ediyor. Gillette, kendi markasının yanı sıra Türkiye`de satın aldığı Permatik ve Permasharp markalarını da kullanıyor.

Haberin Devamı

Erkeklerin ömrünün 30 günü tıraşla geçiyor

Haberin Devamı

Islak tıraş alışkanlığından vazgeçmeyen erkekler tıraş olmak için pazartesi gününü tercih ediyor.
Haftada ortalama 2.3 kez tıraş olan erkekler, yaşamlarının 720 saatini (30 gün) tıraşa ayırıyor.
Bu tıraş öncesi, tıraş ve tıraş sonrası bakımla birlikte yaklaşık 3 bin 500 saati buluyor.
Araştırmalar, kadınların da erkek kişisel bakım konusundaki tercihlerinin tıraş olmuş erkeklerden yana olduğunu gösteriyor.
Türkiye’de her 10 kadından 9’u tıraş olmanın bir erkeğin kişisel bakımı için olmazsa olmaz olduğunu düşünüyor.

Kadınlar erkeklerin hızına yetişemiyor

YILLIK 450 milyon liraya ulaşan erkek bakım sektöründe en büyük payı tıraş ürünleri alıyor. Tıraş sonrası, tıraş öncesi ve tıraş bıçakları olarak 3 ana segmentten oluşan pazarda, bıçakların payı 290 milyon TL’yi buluyor. Güzellik kategorisinde erkek kişisel bakım ürünleri kadınlara yönelik ürünlerin ağırlıkta olduğu toplam pazara oranla yüzde 50 daha hızlı büyürken, firmalar erkekler için kullan-at bıçaklarına da çeşitli özellikler katarak pazara sunuyor.

 

Yazarın Tüm Yazıları