Sarkozy’ye inat Clio 4’ü Bursa’ya çekti, Renault’dan bir de hafif ticari istedi

Güncelleme Tarihi:

Sarkozy’ye inat Clio 4’ü Bursa’ya çekti, Renault’dan bir de hafif ticari istedi
Oluşturulma Tarihi: Şubat 03, 2012 00:00

Oyak Renault, Fransa Cumhurbaşkanı Sarkozy’nin engelleme çabasına rağmen haziranda 200 milyon Euro’luk yatırımla Bursa’da yeni Clio üretimine başlıyor. Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu, “Türkiye’de büyümek için hafif ticari araç üretimine de ilgisiz kalmamız imkansız” dedi.

OYAK Renault, Fransa Cumhurbaşkanı Nicholas Sarkozy’nin geçen yıl Türkiye’de üretimini engellemeye çalışmasına rağmen başarılığı olamadığı yeni Clio (Clio 4) üretimine 200 milyon Euro’luk yatırımla haziran ayında başlıyor. Oyak Renault, bu yıl yeni Clio 4’ün dışında makyajlanan Megane HB’yi de üretmeye hazırlanırken, Bursa’da hafif ticari araç üretebileceğinin sinyalini verdi. Ford ve Fiat’ı anımsatarak Türkiye’de hafif ticari araç üretiminde güzel örnekler olduğunu belirten Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu, Bursa’da bu sınıfta bir araç üretebileceklerini açıkladı.

Hedef yüzde 20 pazar payı

Tunalıoğlu, Türk otomotiv pazarında yüzde 14 olan pazar paylarını artırmak için üretim yapmadıkları bir segmente giriş yapabileceklerini söyledi. Tunalıoğlu, “Türkiye’de hafif ticari araç pazarı çok kuvvetli. Hedefimiz pazar payını yüzde 20’ler seviyesine çıkarmak. Buna ulaşmamız için de üretimde yer almadığımız segmentlere yöneleceğiz. Bunun için hafif ticari araca ilgisiz kalmak imkansız” dedi. Türkiye’ye katma değer yaratmaya çalışan bir şirket oldukları için kendilerini bir Türk şirketi olarak gördüklerini belirten Tunalıoğlu, şunları söyledi: “2011 yılında Türkiye’nin 3’üncü büyük şirketi olduk. Geçen yıl Türkiye’de 176 milyon dolarlık yatırım yaptık. Bunun büyük bölümünü, üretimimizin yarısından çoğunu temsil edecek olan Clio 4 için gerçekleştirdik. 2012 yılında yapacağımız 254 milyon dolarlık toplam yatırımın 98 milyon dolarını da yine Clio 4 için ayırdık. Bu yıl 330 bin adetlere ulaşan üretim kapasitemizin yarısından fazlasını Clio 4 oluşturacak. Yani tüm engellemelere rağmen Clio 4 Türkiye’de üretilecek. Üretimini gerçekleştirdiğimiz ve bu yıl içinde piyasaya çıkacak olan makyajlı Megane HB ve Fluence modellerimiz için de 20.6 milyon dolarlık bir yatırım bütçesi ayırdık.”
/images/100/0x0/55eb6824f018fbb8f8bf145d

Türkiye pilot ülke

Türkiye’nin Clio 4 üretiminde pilot ülke konumunda olacağını vurgulayan Tunalıoğlu, şunları anlattı: “Clio 3 modeli, ömrünü tamamlamış olmasına rağmen 137 binlik üretim kapasitesine sahip. Yeni versiyonda ise bu rakam rahatlıkla 160 bin adetlerin üzerinde olacak. Yeni modelin üretimi için imalat bandındaki bütün gerekli değişiklikleri hayata geçirdik. Türkiye’deki üretime bağlı olarak da Fransa’daki Dieppe ve Flins fabrikalarında diğer versiyonlarının üretimi gerçekleştirilecek. Yani Clio 4 versiyonlarının üretimi ile ilgili yönlendirme, Türkiye’deki duruma bakılarak yapılacak.”

Romanya’dan sonra en çok üretim yapan fabrikayız

BURSA’daki Oyak Renault fabrikasının, dünyadaki Renault fabrikaları arasında en fazla üretim gerçekleştiren ikinci tesis olduğunu vurgulayan Tunalıoğlu, şu değerlendirmeyi yaptı: “Üretimde en büyük kapasite Romanya’daki Piteşti fabrikasında. Biz ikinci sıradayız. Geçen yıl 3 milyonuncu motorumuzu ürettik. 2011 yılında 330 bin 994 adet otomobil üretimi gerçekleştirerek binek otomobil üretiminde liderliğimizi sürdürüyoruz. 2011’de Türk otomotiv sanayinin toplam üretiminin dörtte birini gerçekleştirdik. ”

‘Babayiğit’ bize uyuyor çünkü motor üretiyoruz

EKONOMİ Bakanı Zafer Çağlayan’ın yerli otomobil için yaptığı ‘babayiğit’ tanımına uyduklarını belirten Tarık Tunalıoğlu, şunları söyledi: “Türkiye’de bir ‘babayiğitlik’ konusu gündemde. Bakanımız motor bloğunu ve vites kutusunu burada üreten için gerçek ‘babayiğit’ tanımını kullandı. Biz de bu şartları sağladığımız için kendimizle gurur duyduk. Biz şanzıman ve motor bloğunun yanına, bu yıl yapacağımız yatırımın 101.5 milyon dolarını mekaniğe ayırarak krank mili ve piston başlarının da üretimini gerçekleştireceğiz. Eğer yerli otomobilden Türkiye’de üretilen yerlilik oranları yüksek otomobili anlamamız gerekiyorsa, bizim 10 yıldan beri ürettiğimiz yerli otomobilimiz var. Symbol modelimizde yerlilik oranı yüzde 67. Yerli otomobil tarifinde 22-25 bin lira yerlilik oranı yüksek bir otomobilden bahsediliyor. Biz bunu Türkiye’de üretiyoruz.”

Renault’nun yeni yüzünün ilk örneği

RENAULT için 2012 yılının Clio 4 yılı olacağını belirten Tarık Tunalıoğlu, şunları anlattı: “Bu yıl eylül ayında yeni modelimiz Clio 4’ü Paris Otomobil Fuarı’nda sergileyeceğiz. 2013 yılında da Cenevre Otomobil Fuarı’nda bütün versiyonları ile Clio 4 ailesi tamamlanmış olacak. Yeni Clio’nun en önemli özelliği, tasarımcılarımızın üzerinde 2 yıldır çalışarak Renault’nun yüzünde yaptığı değişikliği uyguladığı ilk model olması. Clio 4 markanın yeni yüzünün ilk temsilcisi olmasıyla da önemini artırıyor. Bu yıl Türkiye pazarına sunacağımız makyajlı Megane ailesi ve Fluence’nin yanı sıra 1.6 litre 130 beygir gücündeki dizel motorumuzu da seçenekler arasına alacağız.”

İstinye’deki şube, dünyada Renault satış rekoru kırdı

RENAULT Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, Türkiye’nin bu yıl da dahil olmak üzere önümüzdeki yıllarda da büyümesini sürdüreceğini belirterek, şöyle konuştu: “2011 yılı tüm dünyada ilginç bir yıl oldu. Geçen yıl dünyada otomotiv satışları 76 milyonu buldu. Renault ve Dacia olarak 2005’ten sonra geçen yıl 140 bin 827 adet satışla yüzde 16.3 pazar payına ulaşarak Türkiye’de en çok satış gerçekleştiren grup olduk. Renault, Türkiye’deki satışlarıyla, markanın dünya satışlarında Fransa, Brezilya, Almanya ve Rusya’nın ardından ilk kez 5’inci sıraya yükseldi. İstinye’deki İstanbul Boğaziçi şubemiz, 11 bin 915 adetle dünyada en çok satış yapan Renault satış noktası oldu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!