Yaptığımız işin ölümsüz olmasını istedik ölümsüzlüğü meleklerde bulduk

Güncelleme Tarihi:

Yaptığımız işin ölümsüz olmasını istedik ölümsüzlüğü meleklerde bulduk
Oluşturulma Tarihi: Kasım 26, 2011 00:00

Yurtdışında 650 noktada satılıyor. Paris’te mağazası bulunuyor. Bread&Butter gibi önemli fuarlara katılıyor. Bora Aksu tasarım danışmanlığı yapıyor ama bizim haberimiz yok. Yüzde yüz bir Türk markasından (ismi hariç), Angels Never Die’dan bahsediyorum. Yakından tanımanın vaktidir

Haberin Devamı

Söze ortaklardan Ferat Barıtçı başlıyor. Bize Angels Never Die’ı kurmadan önce neler yaptıklarını anlatıyor: “Ben 90’lı yıllarda bir tekstil firmasının çeşitli bölümlerinde çalıştım. 1993-2000 arasında ihracat fazlası malların alım-satımını yapmaya başladım. Ortağım Sedat Bey ile bu dönemde tanıştık. O da Beyoğlu İş Merkezi’nde ihraç fazlası ürünlerin alım satımını yapıyordu. 2000’de kendi firmamızı kurmaya karar verdik. İşe ilk başladığımızda ihraç fazlalarını alıp, el işçiliği ve farklı tasarımlar ekleyip o şekilde satıyorduk. Yarattığımız tasarımlara ilgi oldukça yoğun olunca, kendi tarzımızı ortaya koyabileceğimiz bir marka yaratmaya kadar verdik. İmalat süreci de bu kararla geldi. Tasarım markamızın en büyük özelliklerinden biri. Her bir parça için yoğun bir tasarım ve imalat süreci yaşanıyor. 30 kişilik bir ekip var her parçanın arkasında.”

Haberin Devamı

/images/100/0x0/55ea9f8cf018fbb8f88c1d22

İSMİ NASIL KONULDU

Peki neden ismi Angels Never Die? Bunu da Sedat Azizoğlu cevaplıyor: “İlk baştan beri yaptığımız işin ölümsüz olmasını istedik. Çok çabuk tüketilen, sezonluk tasarım mantığı üzerine kurmak istemedik markamızı. İsim üzerinde düşünürken ölümsüzlüğü de meleklerde bulduk ve bunu da marka adımıza taşıdık..”
Angels Never Die ne istediğini bilen kadınların markası. Yaş aralığı 18-40. Ortak özellikleri modadan çok, kendi duygularıyla temas halinde olmaları.  Yurtdışında 650’den fazla satış noktasında satılıyor. Who is next, Bread&Butter’a katıldılar ama haberimiz yok. Neden? Bu Ferat Bey yanıtlıyor: “Kalitemizin önce yurtdışında onaylanmasını ve Türkiye pazarına güçlü girmeyi planlıyoruz. Kalıcı bir marka olmanın en büyük sırrı dünya markası olmayı becermek. Sadece iç piyasada kaldığınızda vizyonunuzu genişletmeniz daha yavaş ve zor. Türkiye’de Merter ve Laleli’de toptan satış showroomlarımız var. Ayrıca Paris’te büyük bir toptan satış mağazamız var. Fransa’da 85, Türkiye’de 120 aktif satış noktasında bulunuyoruz. İngiltere, Kanada, Amerika, Moskova, Ukrayna, Yunanistan, Belçika, Hollanda, Norveç, İsveç, Avusturya, Macaristan, Litvanya, İspanya, İtalya, İrlanda, Çin ve Almanya’ya koleksiyon gönderiyoruz.”

Haberin Devamı

BORA AKSU FAKTÖRÜ

Ferat ve Sedat Bey, tasarım danışmanlıklarını yapan Bora Aksu ile bir arkadaş ortamında tanışmış. Bakış açılarının uyumluluğu onları iş dünyasında da bir araya getirmiş. Onu uyumlu, çalışkan ve disiplinli bir tasarımcı olarak tanımlıyorlar ve üç sezondur çalışıyorlar. Sedat Bey; “En önem verdiğimiz şey bir aile olabilmek. Bora Aksu öncelikle bize olağanüstü uyum sağladı. Türk ve dünya vatandaşı olmasından dolayı, kimliğimizi doğru analiz edip, tasarım dilimizi en iyi şekilde ifade etmemizi sağlıyor. Globalleşme yolumuzda doğru rehberlik yapıyor. Fuarlarda en büyük destekçilerimizden. Sekiz kişilik bir tasarım ekibine danışmanlık yapıyor ama modelhane ekibi, nakış ekibi ve dikim ekibi de bu danışmanlıktan faydalanabiliyor.”

Haberin Devamı

KIYAFETLER SANKİ TEKMİŞ GİBİ

Yaptığımız işin ölümsüz olmasını istedik ölümsüzlüğü meleklerde bulduk

Bora Aksu, Angels Never Die’yla işbirliğini şöyle anlatıyor: “Markaya dıştan bir göz, tasarım temasını belirleme ve tasarımcılara destek katkım var. Ekibi uluslararası bir marka olma konusunda desteklemeye çalışıyorum. Markanın çok belli bir imzası var. Kıyafetlerin her birinde sanki dünyada tekmiş gibi bir hava mevcut. Bu have el emeği  ve kesim detaylarından çıkıyor. Markanın diğer markalardan ayrılan en büyük özelliği bu  teklik hissi.”

KUMAŞIMIZ TÜRK DURUŞUMUZ GLOBAL

Bizi İngiliz zannediyorlar. El işçiliği, nakış ve kumaşlarla çok Türk’üz ama kalıplarımız, tasarımlarımız ve duruşumuz global. Ayrıca bütün üretimimizi Türkiye’de yapıyoruz. Her sezon 350 parça koleksiyon üretiyoruz. Sokaklar, çağdaş sanat eserleri, bit pazarları, ve filmlerden esinleniyoruz. Bizim için işleme ve nakış yapan yaklaşık 3 bin ev kadını var. Sadece onların başı olan kadınlar ofiste çalışıyor, diğerleri dışarıdan üretim yapıyor. Organik malzeme kullanımına dikkat ederiz.

Haberin Devamı

“Gizemli bir seksapeli yaşatmaya çalışıyoruz. Tasarımlarımızı seksi yapan, giyenin ruh hali ve kendini ifade şekli. Sıradan dekoltelere pek rastlayamazsınız bizde. Önü spor görünen bir tasarımın arkasındaki sırt dekoltesi sizi bir anda dünyanın en seksi kadını yapabilir. Sürprizleri seviyoruz”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!