GAS gelmek için 10 yıl bekledi Şık Kot 5 yılda Türkiye’den etti

Güncelleme Tarihi:

GAS gelmek için 10 yıl bekledi  Şık Kot 5 yılda Türkiye’den etti
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 08, 2007 00:00

Kökleri 1970’lerin başına kadar giden İtalyan GAS girmek için 10 yıl beklediği Türkiye’de, marka ismini Şık Kot adlı şirket kendinden önce tescil ettirdiği için, sadece 4.5 yıl kalabildi.

GAS markasının temsilcisi Unitim, 5 GAS mağazasını mahkeme kararıyla Ağustos sonuna kadar kapatıyor.

İTALYAN Cladio Grotto’nun 1986 yılında kurduğu ve kökleri 1970’lerin başına kadar giden GAS markası, girmek için 10 yıl beklediği Türkiye’de, marka ismini kendisinden önce Şık Kot şirketi aldığı için pazardan çekilmek zorunda kaldı. GAS, büyük umutlar bağlayarak 2002 yılında girdiği Türkiye pazarında, sadece 4.5 yıl kalabildi. GAS markasının temsilcisi Unitim, 5 GAS mağazasını mahkeme kararıyla Ağustos sonuna kadar kapatıyor. Şık Kot firmasının sahibi Adem Yavuz ise GAS ismini 1992 yılında tescil ettirdiklerini belirterek, "Unitim GAS’ı 2002’de Türkiye’ye getirdi. İsim hakkı biz de diye ihtar çektik. Sonra bize karşı dava açıldı. Biz de hukuki yolu izledik, hukuk da bizi haklı buldu" dedi.

GAS’IN CEO’SU TÜRKİYE’Yİ ÇOK İSTİYORDU: GAS Başkanı ve CEO’su Cladio Grotto daha önce Hürriyet Gazetesi’ne yaptığı bir açıklamada "Türkiye’ye geLmek için 10 yıl bekledim. Pek çok İtalyan ve Türk dost ve meslektaşımla Türk pazarına girme konusunu müzakere ettim. Akmerkez’de ilk mağazamızı görünce çok duygulandım" demişti.

MALLARIMIZ TOPLATILDI: GAS markasının Türkiye temsilcisi Unitim Holding Perakende Grubu Başkanı Cem Eriç, markanın Türkiye’ye giriş yaptığı günden itibaren sorun yaşadıklarını, mücadele ettiklerini fakat en sonunda davayı kaybettiklerini söyledi. Eriç, "Laleli’den bir şirket 1995 yılında GAS markasını, markanın ismini aynı gökkuşağı logosuyla beraber Patent Enstitüsü’ne onaylatmış. Biz bu sorunu, markanın ismini tescil ettirmek istediğimizde öğrendik. Ceza davaları açıldı. Mağazadan mallarımız toplatıldı. Hiç de hoş olmayan şeyler yaşandı" dedi.

GAS’A ÇOK YAZIK OLDU: Çok agresif büyüme planlarına rağmen, davalar yüzünden sadece 5 mağaza açtıklarını belirten Cem Eriç şunları şöyledi: "Devam eden davalar yüzünden mağazalaşmaya ağırlık veremedik. GAS’a çok yazık oldu. Çok değerli bir marka. Türkiye’de de çok seveni var. İnsanlar da markadan mahrum kalacak. Moto GP’nin sponsoru bir marka. İtalyan marka da Türkiye gibi şu anda perakende de önemli fırsatlar sunan bir pazardan yoksun kalmış oldu."

İTALYANLAR ŞAŞKIN: İtalyanlar’ın zaman aşımı sürecini kaçırdıklarından markalarının hakkını koruyamadığını ve devam eden davaları bir türlü anlayamadıklarını aktaran Eriç, GAS’ın sahip ve yöneticilerinin son derece üzgün olduğunu, süreci şaşkınlıkla izlediklerini söyledi. İtalyanlar’ın hukiki süreci devam ettireceklerini de kaydeden Eriç, "Türkiye’de şirket o markayı Türkiye’de ne kadar kullanıyor; markanın uluslararası bilinirliği, kullanımı ne, bunlara bakan yok. Sistem yanlış işliyor" dedi.

BUNDAN PARA KAZANIYORLAR: GAS’ın yaşadığı sıkıntının, ithal markalar açısından çok üzücü olduğuna dikkak çeken Eriç, yabancı markaların isimlerini, hatta logolarını Türkiye’de önceden tescil ettirip, o marka Türkiye’ye gelmek istediğinde yüksek miktarda para talep edip, bu işten para kazananlar olduğunu söyledi. Eriç, GAS’ın Türkiye’deki şirketle anlaşmak için de çabaladığını ancak, bir türlü anlaşamadıklarını da belirtti.

Grotto, Akmerkez mağazasını gözleri dolarak anlatmıştı

GAS’ın sahibi Cladio Grotto ile 3.5 yıl önce yaptığımız ropörtajda, Akmerkez’de açtıkları ilk mağazanın kendisini çok duygulandırdığını gözleri dolarak anlatmıştı. Grotto "Beklediğimden çok iyi. İtalya’daki mağazalardan bile daha güzel oldu" demişti. Türkiye’yi çok önemsediğini ve önemli büyüme planları yaptıklarını açıklayan Grotto, yabancı yatırımcılara Türkiye pazarını şiddetle önerdiğini de söylemişti.

TMD: GAS ismini yıllar önce tescil ettirmeliydi

TESCİLLİ Markalar Derneği (TMD) Başkanı Selçuk Güzenge ise Türk Patent Enstitüsü’nün duruşunda bazı hatalar olduğunu belirterek, "Askı yöntemi son derece hatalı. Bir markayı tescil etirmek için askıya asılıyor, 3 ay itirazı olan bekleniyor. Bu değişmeli" dedi. GAS konusuyla ilgili olarak ise Güzenge "Biz bu konuya taraf olmak istemedik. Zaten bizden bir destek isteyen de olmadı. Ancak GAS Türkiye’de ismini yıllar önce tescil ettirmeliydi. GAS şimdi Hindistan’a giriyor. 200 mağazalık dev bir proje" diye konuştu.

Barıştırmak istedim adalet yerini buldu

ADEM Yavuz’un yakın dostu olduğu bilinen DENİMDER Başkanı Nedim Özbek ise, adaletin yerini bulduğunu söyledi. "Arabuluculuk yapmak istedim. İki firmayı barıştırmak istedim ama olmadı. Şimdi adalet yerini buldu" diyen Özbek, Unitim’in işi ucuza kapatmak için inat ettiğini, o nedenle sorunun aşılamadığını belirtti.

GAS mağazaları açıp daha ucuza satacağız

ŞIK Kot firmasının şahibi Adem Yavuz ise GAS ismini 1992 yılında tescil ettirdiklerini belirterek şunları anlattı: "Unitim GAS’ı 2002’de Türkiye’ye getirdi. Biz onlara isim hakkı biz de diye ihtar çektik. Bizi ciddiye almadılar. Sonra bize karşı dava açıldı. Biz de hukuki yolu izledik. İki kere mallarını toplattık. Hukuk bizi haklı buldu. Biz bu markayı 15 yıldır kullanıyoruz. Kendi markamızı büyütmek istiyoruz. Bu markayla Uzakdoğu, Arap Ülkeleri ve Rusya’ya ciddi ihracatımız var. 2004-2005 yıllarında Dış Ticaret Vergi Dairesi’nde 6’ıncı sırada yer aldık. Türkiye’de de 200’e yakın kornerde satılıyoruz. Hedefimiz kendi mağazalarımızı açmak. GAS’ı Türkiye’de daha ucuza satacağız."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!