Avrupa, 16.7 trilyon Euro’yla ’ticari harcama’ şampiyonu

Güncelleme Tarihi:

Avrupa, 16.7 trilyon Euro’yla ’ticari harcama’ şampiyonu
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 25, 2007 00:00

Visa tarafından gerçekleştirilen Ticari Tüketim Harcamaları (CCE) Raporu, 16.7 trilyon Euro’ya ulaşan hacmiyle Avrupa’nın bu alanda dünyadaki en büyük pazarı oluşturduğunu ortaya koydu.

Visa’nın CCE raporuna göre, Avrupa’da şirket ve kamu harcamaları, 2006 yılında 16.7 trilyon Euro’ya ulaşırken, bu durum, dünya ekonomi coğrafyasında bir bölgede ulaşılan en yüksek harcama düzeyini simgeliyor.

EN BÜYÜK PAZAR: Visa Europe Ticari kartlardan Sorumlu Başkan Yardımcısı Luc Janssen, ölçüm sonuçlarının Avrupa ödemeler sektörü açısından B2B (şirketler arası elektronik ticaret) segmentinin büyük potansiyelini ortaya koyduğunu belirterek, Avrupa’nın küresel ticari tüketim harcamalarında yüzde 32’yle en büyük pazar olduğunu ve Avrupa ödemeler sektörünün bu alanda farklı segmentlerin ihtiyaçlarına cevap veren ürünler sunarak bu fırsatı değerlendirmesi gerektiğini kaydetti. Rapora göre, İngiltere, 3 trilyon Euro’yu aşan harcamalarla Ticari Tüketim Harcamalarında Avrupa’da ilk sırada 2006’da toplam Avrupa Ticari Tüketim Harcamaları’nın yüzde 18’i) bulunurken, İngiltere’deki kamu sektöründeki ticari tüketim harcamaları da 224 milyar Euroyla Avrupa’da ilk sırada yer alıyor.

İŞLETME BÜYÜKLÜKLERİ: Avrupa’daki toplam Ticari Tüketim Harcamalarının yüzde 87’sinin gerçekleştiren 10 ülke açısından çeşitli karşılaştırmalara yer verilen rapora göre, bu ülkelerde, ticari tüketim harcamalarının iş yeri ölçeğine göre dağılımına bakıldığında büyük ölçekli iş yerlerinin yüzde 41, orta ölçekli iş yerlerinin yüzde 35, küçük ölçekli iş yerlerinin yüzde 19, kamu sektörünün yüzde 5 payı olduğu gözleniyor. ABD’de ise, harcamaların yüzde 42’si büyük ölçekli iş yerleri, yüzde 19’u orta ölçekli iş yerleri, yüzde 29’u küçük ölçekli iş yerleri, yüzde 10’u ise kamu sektörü tarafından gerçekleştiriliyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!