Tüketiciler: Kredi kartı sözleşmesi 7 gün incelenmeli

Güncelleme Tarihi:

Tüketiciler: Kredi kartı sözleşmesi 7 gün incelenmeli
Oluşturulma Tarihi: Haziran 02, 2007 14:50

Tüketici Hakları Merkezi Genel Başkanı Ömer Keser, kredi kartı sözleşmeleri imzalanmadan önce tüketiciye 7 günlük süre verilmesi gerektiğini kaydetti. Keser, imzalanan sözleşmenin de tek taraflı olarak kabul edilmesi ve tüketiciyi bağlamaması gerektiğini savundu.

Keser yaptığı açıklamada, seçimler sonrasında kurulacak yeni hükümetin, tüketiciler ve hakları konusunda düzenlemeler yapması gerektiğini ifade etti. Keser, seçimlerden sonra gelen hükümetin bir an önce yapması gereken düzenlemeleri şöyle sıraladı:

"-Kredi ve Banka Kartları hizmetlerinden aidat, yıllık bedel, komisyon ve benzeri isimler altında herhangi bir bedel alınmamalıdır.

-Kredi Kartı sözleşmeleri imzalanmadan önce tüketiciye sözleşmeyi okuması; üzerinde değişiklikler yapması ve müzakere edebilmesi için 7 günlük süre verilmeli; Sözleşme bu süre sonunda imza altına alınmalıdır. Bu süre içersinde imzalanan sözleşmeler tek taraflı olarak kabul edilmeli ve tüketiciyi bağlamamalıdır."

SANAYİ BAKANLIĞI'NIN İSMİ DEĞİŞMELİ

Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’nın adının "Sanayi Ticaret ve Tüketici Bakanlığı" olarak değişmesi gerektiğini belirten Keser, "Bu sayede ilgili bakanlık 75 milyon tüketiciyi genel müdürlük düzeyinde değil bakanlık düzeyinde temsil edecektir" dedi.

KANUN DEĞİŞİKLİĞİ YAPILMALI

Alışveriş alışkanlıklarının değiştiğine işaret eden Keser, bu nedenle de kanun ve ilgili yönetmeliklerin uygulamasında aksaklıklar yaşandığını vurguladı. Keser, bu kapsamda yeni kurulacak meclisin Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun'da bir an önce değişiklik yapması gerektiğini ifade etti.

Keser, başta bankalar olmak üzere mal ve hizmet sunan birçok sektörün Tüketici Kanunu'nun uygulanmasında keyfi davrandığı ve kanun ile verilen sürelere uymadığını bildirdi. Firmaların yeterli sayıda servis istasyonu ve yedek parça bulundurması gerektiğine işaret eden Keser, bu şartları yerine getirmeyen firmalar nedeniyle tüketicilerin mağdur olduğunu vurguladı.

Tüketici Mahkemelerinde yoğunluk yaşandığına dikkat çeken Keser, bu nedenle Tüketici Sorunları İl Hakem Heyetleri kararları için yeni bir düzenleme yapılması gerektiğini anlattı.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!