Sigara içenleri ürküten reklam

Güncelleme Tarihi:

Sigara içenleri ürküten reklam
Oluşturulma Tarihi: Mart 31, 2004 01:51

İngiliz Kalp Vakfı’nın ocak ayında başlattığı sigara karşıtı kampanyada kullanılan bir reklamın, sigara kullanıcıları üzerinde büyük etki yaptığı ortaya çıktı. Vakfın araştırmasına göre sigara içenlerin yüzde 90’ı, sigaranın içinden damlayan yağ birikintilerini gösteren reklamı biliyor.

Bu kişilerin yüzde 83’ü de bu reklamı gördükten sonra sigarayı bırakma konusunu ciddi bir şekilde düşünmeye başlamış. Reklamın tüm ülkede tanınma oranı ise yüzde 94.

Aynı kampanyada kullanılan bir TV reklamında ise 32 yaşındaki bir sigara içicisinin damarından sıkılarak çıkarılan yağ birikintileri gösteriliyor. Her iki reklamda da sigaranın damar tıkanıklığı üzerindeki etkileri ve kalp hastalıklarına yol açabileceği gösterilmeye çalışılıyor.

Vakıf yetkililerinden Betty McBride, kampanyalarının kamuoyunu bilinçlendirme konusunda oldukça başarılı olduğunu belirtti. McBride, ‘Sigara içenler ne zaman sigaraya uzansalar, reklamımız akıllarına geliyor ve sigaranın damarlarına verebileceği zararı düşünüyorlar’ dedi. Reklamın yayına girmesinin ardından binlerce yardım telefonu alan vakfın web sitesi de ziyaretçi akınına uğramış.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!