Hürriyet'i Takip Et

Hürriyet'i Takip Et!
Hürriyet Facebook
Hürriyet Twitter

3. Köprü'de kazanan belli oldu

hurriyet.com.tr
29 Mayıs 2012

İstanbul Boğazı'na inşa edilecek 3. Köprü'nün yapımını da içeren 'Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nin Odayeri-Paşaköy (3. Boğaz Köprüsü dahil) Kesimi'nin ihalesini İçtaş-Astaldi ortaklığı kazandı. Ortaklık yapım ve işletme süresi dahil 10 yıl 2 ay 20 günlük teklif verdi. Köprü'nün mimarının Fransa'daki Normandiya Köprüsü'nün tasarımcısı Michel Virlogeux olacağı belirtiliyor.

 

İhaleye yönelik yapılan son değerlendirmeler sonrasında teklif veren üç grup kalmıştı. Bu gruplardan Salini-Gülermak Ortak Girişiminin      teklifi şartnameye uymadığı gerekçesiyle iptal edildi.         

Cengiz İnşaat-Kolin İnşaat-Limak İnşaat-Makyol İnşaat-Kalyon İnşaat Ortak Girişim Grubu verdiği 14 yıl 9 ay 4 günlük teklifle elenirken, kazanan İçtaş İnşaat Sanayi Ticaret AŞ-Astaldi Ortak Girişim Grubu oldu.     

İçtaş-Astaldi ortaklığı, yapım dahil 10 yıl 2 ay 20 günlük işletme süresi için teklif verdi.        

"Hedef 36 ayda tamamlanması"    

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, ihaleyi yapım süresi dahil en kısa süre işletmeyi teklif eden firmanın kazandığını söyledi. Yıldırım, "Üçüncü köprünün en kısa zamanda hizmete girmesi için karayolları genel müdürlüğünde gereken özen gösterilecektir. Öngörülen yatırım tutarı yaklaşık 2.5 milyar dolar (4.5 milyar lira). Bu rakam düşebilir de artabilir. İdare tarafından bizim bu konuda bir öngörümüz yok. Bu rakam değişebilir. Artabilir azalabilir. Biz bazı işler verirsek bu fiyata yansımaz, ilave iş verirsek, süreye ilave edilecektir. Hedefimiz 36 ay içinde köprüyü yapıp, 2015'in sonunda faaliyete sokmaktır" dedi.

Bundan sonraki ikinci adımın Bakanlık onayı olduğunu kaydeden Yıldırım, "İhale komisyonu çalışmalarını tamamlayıp, bakanlığa onay için gönderecek. Bakanlıktan çıkan onaydan sonra adı geçen şirket gerekli hazırlıkları yapıp, bakanlıkla birlikte çalışacak. Firma isterse öz kaynakla çalışmaya başlayabilir, biz de böyle olmasını arzu ediyoruz" diye konuştu.  

Yıldırım, "Projenin ülkemize hayırlı olmasını istiyoruz. Türkiye'nin küresel krize rağmen, önemli projeleri kamu kaynağı olmadan başarıyor olması ülkedeki güven ve istikrarın bir sonucudur. Bu sonuç sosyal ve ekonomik fayda olarak İstanbullulara geri dönecek. İdare olarak her türlü kolaylığı sağlayacağız. Şartnamede de belirtildi. Kredi bulma süreci uzayabilir. Ama bunu sınırsız süre olarak belirleyemeyiz. Bu yüzden kredi bulma süreci sınırlıdır" dedi.

Normandiya Köprüsü'nün mimarı yapacak

Elde edilen bilgilere göre yeni köprünün mimarı Fransa'daki Normandiya Köprüsü'nün tasarımını gerçekleştiren Michel Virlogeux olacak. 1995 yılında yapımı tamamlanan Normandiya Köprüsü 465 milyon dolara mal olmuştu. Toplam uzunluğu 2.143 metre olan Köprü'nün genişliği ise 23.60 metre.

İlk ihale 20 Nisan'da yapılmıştı

İlk ihale, 20 Nisan'da yapılmış ve ihalede Salini-Gülermak Ortak Girişimi, İçtaş İnşaat Sanayi Ticaret AŞ-Astaldi Ortak Girişim Grubu, MAPA İnşaat ve Ticaret AŞ ile Cengiz İnşaat-Kolin İnşaat-Limak İnşaat-Makyol İnşaat-Kalyon İnşaat olmak üzere 4 teklif değerlendirmeye alınmıştı.

Salini-Gülermak Ortak Girişimi, İçtaş İnşaat Sanayi Ticaret AŞ-Astaldi Ortak Girişim Grubu ile Cengiz İnşaat-Kolin İnşaat-Limak İnşaat-Makyol İnşaat-Kalyon İnşaat Ortak Girişim Grubu teknik yeterlilik için gerekli olan 70 puanı geçerken, MAPA İnşaat ve Ticaret AŞ, yeterli puanı alamamış ve ihale dışı kalmıştı.

 

KONUT FIRSATLARI İÇİN TIKLAYIN

Hürriyet Haber Yorumları - Yorum Yaz
kemal sahin
30/05/2012 - 15:36
hayirli olsun,bir an once biter insallah,sira tarakyanin ve dunyanin en buyuk havalimanini yapmaya geldi.
Hürriyet Haber Yorumları - Yorum Yaz
nur tahir
30/05/2012 - 15:7
metro agi kurulmadikce isterseniz bogazi asfaltliyalim(dunaynin en super eser olur,yapariz biz) trafik cozulmez.ayrica otogar,yok hal yok toptanci hepsi sehir girisinde olmali. kopru trafik cozemk icin degil, daha fazli para tahsil etmek icin yapilir.cunku kopru en cabuk amorti edilen altyapi.
Hürriyet Haber Yorumları - Yorum Yaz
Mehmet Erkan
30/05/2012 - 13:44
Bolu tüneli inşaatını yıllarca uzatarak ek harcırahlar ile köşeyi dönen, daha sonra da burada inşaat yapılmaz diye bitirmeden bırakan firmaya ihale verilmesi çok yerinde bir karar olmuş, böylece dikkatli vatandaşlar, TR'deki nemalanma olayını daha net şekilde görebiliyor.
© Copyright 2013 Hürriyet - Doğan Yayın Holding
Kapat
Hürriyet Facebook Deneyimine Hoşgeldiniz
  • Keşfedin! Arkadaşlarınızın okuduğu ilginizi çekecek haberleri keşfedin, Facebook hesabınızda arkadaşlarınızın neleri okuduğunu görün.
  • Kolayca Paylaşın! Okuduğunuz haberler Facebook hesabınızda kolayca paylaşılsın, sizin gündeminizden arkadaşlarınız da haberdar olsun.
  • Kontrol Sizde! Paylaşımlarınızı istediğiniz zaman durdurun, istediğiniz zaman tekrar başlatın. Kontrolü her zaman elinizde tutun.