Ankara Gaz’ın özelleştirme bedeli metroya harcanmalı

ÖZELLEŞTİRME İdaresi (ÖİB) Başkanlığı’ndan bir yetkilinin Başkent Gaz’ın %80 hissesinin özelleştirilmesi ifade edilmektedir.

Haberin Devamı

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı; bilindiği üzere Keçiören-Tandoğan, Kızılay-Çay Yolu ve Batı Kent-Sincan Ankara Başkent metrolarının 2011 yılı içinde yapım sözleşmesini üslenmiştir.
Yılardır yukarıda isimleri zikredilen Başkent metro güzergahları halen bitmedi. Ankara’nın ulaşım sorunlarının kısa zamanda azalması ve halkın rahat ulaşıma kavuşması için, bu metro güzergahlarının en kısa zamanda yapılıp bitmesi şarttır.
Bütün dünyada ve ülkemizde şehirlerde toplu taşıma ve metro yapımları hızlı şekilde gelişmekte ve yapılmaktadır. İstanbul, İzmir ve Ankara vs. gibi büyük kentlerin bütçeleri birçok küçük devletlerin bütçelerinden fazladır. Bu kentlerin metro yapımlarına Bakanlık olarak katkı sağlamak ve yardımcı olmak suretiyle belediye ile iş birliği yaparak metro işlerinin kasa ve çabuk bitmesini sağlayacaktır.
Ulaştırma Bakanlığı’nın kentlerde yapılacak metro sistemlerinin kendi bünyesinde tek başına toplamasını veya yapmasını üstlendiği takdirde ileride Bakanlık olarak çok müşkül duruma düşeceği kanaatindeyim.
Bakanlığın yapımını üslendiği Ankara metrolarının kısa zamanda bitmesi ve ekonomik sorunu çözmesi için; özelleştirilecek Ankara Başkent Gazı’ndan elde edilen paranın bütün halkımızın kısa zamanda bitmesini arzuladığı Ankara Metrosu yapımına aktarılması en büyük hizmet olacaktır.
Gereği yetkililerin dikkatine arz olunur.
Burhan DURDU-YENİMAHALLE

Haberin Devamı

‘Burası Türkiye’ uygulaması mı

2011 model Nissan Qashqai aracım 23 Mart’ta Eskişehir Yolu üzerinde, Bilkent Köprüsü’nü geçer geçmez aracım stop etti ve yolda kaldım. Nissan Yol Yardım Servisi’ni arayarak durumu bildirdim. Servisin teknik elemanı 8-10 kez marşa basarak aracı çalıştırmayı denedi ama başarılı olamadı. Bunun üzerine çekici çağırarak aracı Nissan BMS servisine götürdüler.
Ertesi gün aracı serviste kontrol ettiklerinde, triger kayışının koptuğunu ve motorda hasar oluşabileceğini bu nedenle de motorun indirilip kontrol edilmesi gerektiğini söylediler. Onarımın 15-20 gün sürebileceğini belirttiler. Tarafıma 3 günlüğüne bir araç tahsis ettiler. 2 gün sonra servisi aradığımda, triger kayışının kopmuş olduğunu ve motorda büyük hasar oluştuğunu, Genel Müdürlükten parça isteği yaptıklarını ve yanıt beklediklerini söylediler. Ertesi gün ise araç kiralama şirketi beni arayarak 3 günlük kullanım süresinin dolduğunu ve aracı geri alacaklarını söylediler. Ben de kendilerine daha aracın onarımına bile başlanmadığını ve araca ihtiyacım olduğunu söyledim fakat süreyi 3 günden fazla uzatamayacaklarını belirterek aracı geri aldılar. Bunun üzerine ‘Nissan Gülümseme Hattı’nı arayarak durumu bildirdim ama onlar da bana süreyi uzatamayacaklarını söylediler. Sadece, onarımın 10 günü geçmesi durumunda bir araç tahsis edebileceklerini söylediler. Servisle konuştuğumda ise henüz parça temini bir yanıt gelmediğini, parça beklediklerini ve parçalar geldiğinde ise onarımın 5 gün civarında sürebileceğini belirttiler.
Böylece onarımın 10 günü geçeceği belli olmasına rağmen araç temini konusunda bana yardımcı olunmadı.
Burada 2011 model ve 46.000 km’de olan bir aracın 100.000 km’de değişmesi gereken triger kayışının koparak, motora ağır hasar vermesi ve bu kusurun kime ait olduğu konusu önemli.
Acaba bu durum Japonya, Amerika veya herhangi bir Avrupa ülkesinde meydana gelseydi Nissan’ın tavrı yine aynı şekilde mi olurdu? Elbette ki hayır!
Hasan GÜRKAN (hasangurkan1@yahoo.com)

Haberin Devamı

KISA... KISA...

- HALK Ozanları Kültür Derneği’nin ‘Ankara’ konulu şiir yarışmasına eserler en geç 25 Mayıs 2012 tarihinde ‘OZAN-DER Adakale Sk. 8/9 Yenişehir/Ankara’ adresine posta ile veya elden teslim edilebilir. Yarışmanın sonucu, 1 Haziran 2012 tarihinde www.ozander.org internet sitesinden açıklanacak. Ödül töreni 15 haziranda.

 

 

Yazarın Tüm Yazıları