ÅžiÅŸli’de rüÅŸvet veren prim alıyor

Güncelleme Tarihi:

Şişli’de rüşvet veren prim alıyor
OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 26, 2003 14:23

Şişli Belediyesi, vatandaşlara daha iyi hizmet verebilmek için 'Hak Arayan Vatandaş' projesini uyguluyor. Proje kapsamında, tiyatro oyuncuları, belediyenin hizmet verdiği tüm alanlarda dolaşarak çalışanların ve hizmetin kalitesini kontrol ediyor. Rüşvet verebilmeyi başaran tiyatro oyuncularına prim vaad ediliyor. Şişli Belediye Başkanı Mustafa Sarıgül, ‘‘Henüz çalışanlarımıza rüşvet vermeyi başaran olmadı‘‘ diyor.

Haberin Devamı

İstanbul'un en eski semtlerinden biri olan Şişli, Taksim'den başlayan Büyükdere Caddesi üzerinde bulunan ve Teşvikiye, Nişantaşı, Osmanbey, Feriköy, Mecidiyeköy ve Esentepe gibi semtleri içine alıyor. Gece 300 bin olan nüfusu, gündüz iki milyonu aşıyor. Türkiye'nin iş ve finans merkezlerinden biri konumunda...

1999'dan beri ilçenin belediye başkanlığını Mustafa Sarıgül yapıyor. CHP’li bir belediye başkanı olan Sarıgül, tarzıyla 'farklı' bir belediye başkanı portresi çiziyor. 1956 Erzincan doğumlu. Eğitim hayatına Şişli'de başlamış. Şişli Ortaokulu, Zincirlikuyu Yapı Teknik Lisesi'ni bitirmiş. Marmara Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nden mezun olmuş.

Siyasete 17 yaşında,  CHP Gençlik Kolu Yönetim Kurulu Üyeliği ile başlamış. DSP'den 18. Dönem İstanbul Milletvekili olarak Meclis'e girmiş. 1999'da Şişli Belediye Başkanlığı için DSP’den belediye seçimlerine girerek Gülay Aslıtürk'ten sonraki belediye başkanı olmuş. 17 trilyon lira borç devralmış.

Haberin Devamı

Borçla devraldığı belediyede ilk işi, tasarruf tedbirlerini uygulamaya koymak olmuş. Örneğin belediye, evlenme ve açılışlar için yılda bir trilyon liralık çiçek gönderiyormuş. Bu uygulamayı çiçeksiz bir çelenk üzerine isim yazılı bir sarı banda dönüştürmüş. Böylece bir trilyon liralık tasarruf sağlanmış. Şişli Kart uygulamasıyla semt sakinlerinin dört bin mağazada indirimli alışveriş yapması sağlanmış.

Çocuklara ve eğitime ayrıca önem vermiş. Bu amaçla 18 yaşın altında beş öğrenciden oluşan bir danışma kurulu kurmuş. 'Milenyum Danışmanları' adını verdiği grupla çocuklara yönelik projeler geliştirmiş. Son olarak 23 Nisan'da 12 bin 500 öğrenci Anıtkabir'e götürülmüş.

Sarıgül, ilçeye bağlı tüm vatandaşları müşteri olarak algılıyor. Bu amaçla belediye bünyesinde çeşitli CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi) projeleri geliştiriliyor. Bu çalışmalardan biri 'Hak Arayan Vatandaş Projesi'. Altı aydır Şişli Belediye'sinde uygulanıyor. Belediyede işlerin doğru yapılıp yapılmadığını kontrol etmek için uygulanan sistemi Sarıgül'le konuştuk.

'Hak Arayan Vatandaş' Projesi neden ve nasıl oluştu?

Haberin Devamı

- Bu projeyi Belediye'de çalışanların doğru çalışıp çalışmadığını, vatandaşların sorunlarıyla nasıl ilgilendiklerini öğrenmek için geliştirdim. Şişli, İstanbul'un en büyük belediyelerinden biri. Bu nedenle kontrol sisteminin çok iyi kurulması gerekiyor. Belediyemize bağlı tüm vatandaşların Şişli Belediyesi binasına girdikten sonra memnun olarak ayrılmasını istiyorum.

Kimler görev yapıyor? Nasıl uygulanıyor?

- Şişli Belediyesi binasında yaklaşık bin kişi çalışıyor, 45 bölüm bulunuyor. Bu bölümleri her gün tek tek kontrol etmek imkansız. Yedi ay önce bize bağlı çalışacak profesyonel maaşlı kişilerle, belediye çalışanlarını denetlemeye karar verdim. Bize bağlı bu kişilere belirli roller verileceği, çalışanların ne kadar zamanda, nasıl çözüm ürettiklerinin rapor edileceği bir sistem kurdum. Bu projeden tüm belediye çalışanlarını haberdar ettim. Bu amaçla profesyonel tiyatro oyuncularının bağlı olduğu İzmir Ajans'la temasa geçip, tiyatro oyuncularından yararlandım. Oyuncular belediyeden toplam altıbuçuk milyar lira maaş alıyorlar. Altı aydır her gün ajansa bağlı en az üç, en çok altı oyuncu gelerek herhangi bir departmanda daha önceden belirlenmiş rolünü oynuyor. Örneğin imar bölümüne gittiği zaman ona gerçek bir arsaya ait bilgiler aktarılıyor. Oyuncu o bilgiler ışığında çalışanın kendisine hizmet vermesini bekliyor. Çalışan gerekli ilgiyi göstermezse, görevi aksatacak bir görüntü çizerse rapor ediliyor. İyi bir hizmet almışsa da bildiriliyor. Oyuncu rolünü yaparken rüşvet de teklif ediyor. Rüşvet alınması halinde maaşından ayrı olarak bir prim sistemiyle ödüllendiriliyor.

Haberin Devamı

Peki rüşvet alan bir çalışan tespit edildi mi?

- Hayır. Åžimdiye kadar böyle bir olayla karşılaÅŸmadık. ÅžiÅŸli Belediyesi'nde çalışanlar yaptıkları iÅŸin bilincinde davranıyor. Burada hizmet için bulunuyoruz. Hizmet verirken oluÅŸacak en ufak bir aksaklık, tüm sistemi olumsuz etkiler. Buna izin veremem. Bize, yandan deÄŸil, candan çalışan eleman gerekiyor.Â

Çalışanlar vatandaşa nasıl hizmet veriyor?

- Bu sistem sayesinde çalışanları daha dinamik tutuyoruz, verimli çalışmalarını sağlıyoruz. Vatandaşa karşı hoşgörülü olmalarını ve güleryüzlü davranmalarını istiyoruz. Çalışanlardan, vatandaşlara, evlerine gelmiş bir misafir gibi davranmasını bekliyoruz. Şişli Belediyesi binasına giren herhangi bir vatandaşın, belli bir zaman diliminde işini tamamlamasını amaçlıyoruz. Projeye ilk başladığımız ayda, bu süre ortalama 20 dakika civarındaydı. Şimdi ise beş dakikaya kadar indi. Eğer çalışanın yeterli düzeyde ilgi göstermediği ortaya çıkarsa, hemen rapor ediliyor. Aynı gün içinde, o çalışanla temasa geçiliyor. Bir sorunu olup olmadığı araştırılıyor. Hasta ise doktora gitmesi sağlanıyor. Özel bir sorunu varsa dinlenmesi veya hava alması için dolaşmasına izin veriliyor.

Haberin Devamı


Kalite belgesi için çalışıyoruz

Vatandaşın sorununa çözüm buluyor musunuz?

- ÅžiÅŸli Belediyesi, binasında vatandaşın her sorununa çözüm bulunmaya çalışıyor. Çalışanlar vatandaşın sorununa yardımcı olamayacağı bir konu olsa bile güler yüzle bu durumu anlatıyor. Hak Arayan VatandaÅŸ Projesi sorunlara hangi oranda çözüm bulunduÄŸunu da ortaya çıkardı. Her gelen vatandaÅŸ tam olarak çözüm alabiliyor mu? Yoksa 'bugün git yarın gel' mi deniyor? Tüm bunları ölçme imkanımız oldu. Proje ilk baÅŸladığında, vatandaşın sorunlarının yüzde 60 oranında çözümlenebildiÄŸini gözledik. Bu oran ÅŸimdi yüzde 80'lere ulaÅŸtı. Ãœstelik hangi birimlerde ne gibi aksaklıklar olduÄŸunu tespit ettik. Hangi personelimizin nasıl çalıştığı konusunda geniÅŸ bilgiye sahip olduk. Bu süreç sistemin otokontrolü için çok yararlı oldu. Her gün tekrar ederek kaliteli hizmetin de devam etmesini saÄŸlıyoruz.Â

Haberin Devamı

Çalışanlara yönelik başka çalışmalarınız var mı?

- Belediyemizde toplam kalite yönetimi çalışması da yapılıyor. ISO hizmet belgesi almak için çalışıyoruz. Bu amaçla binamızda bir arama konferansı yapacağız. Belediye'nin toplam kaliteye geçmesi için neler yapılması gerektiğini çalışanlarla birlikte tartışıp, görüş alışverişinde bulunacağız. Eğitime büyük önem veriyoruz. Her hafta bir konuda eğitim düzenliyoruz. Sağlık, kişisel eğitim gibi konularda bilgilendiriyoruz. Konularında uzman kişileri binamızın üst katında bulunan toplantı salonlarımıza davet ederek çalışanlarımıza bilgi aktarmalarını sağlıyoruz. En son Devlet İhale Kurulu'ndan yetkililer çağırdık. Aynı zamanda altı tane toplantı odamızı çeşitli sivil toplum kuruluşlarının hizmetine açtık. Bu hizmetler karşılığında herhangi bir ücret talep etmiyoruz. Rotary, Lions, Esentepe Güzelleştirme Derneği, Kalder ve KA-DER gibi kuruluşlar toplantılarını burada gerçekleştiriyor.


HAK EDENİN İŞİ YAPILIYOR

Şişli Belediyesi'nin diğer belediyelerden farkı nedir?

- Şişli Belediyesi İstanbul'un eğitimde, kültürde, sanatta ve çevrede hizmet veren en iyi belediyesi. Gelirleri ve giderleri denk olan birkaç belediyeden biri. Şişli'nin daha iyi olması için her sabah altıda kalkıyorum. Gece saat 12'ye kadar çalışıyorum. Şişli halkının yararına olmayan hiçbir projeye imza atmıyorum. Biz bir takımız ve ben de, bu takımın lideriyim. Şişli'de adamı olanın değil hak edenin işi yapılıyor. Çalışanları dürüst, becerikli, güleryüzlü ve hoşgörülü. Sorun üretmiyor çözüm üretiyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!