90 kilometre hızla nasıl ölünür

Güncelleme Tarihi:

90 kilometre hızla nasıl ölünür
Oluşturulma Tarihi: Mart 10, 2003 02:08

Selçuk Üniversitesi Kazaları Araştırma,Önleme ve Uygulama Merkezi'nce yapılan bir araştırma, kaza anında otomobil ve sürücüsünün başına gelenleri ‘‘Direksiyonda Ölümün Anatomisi’’ adlı çalışmayla belirledi. Buna göre 90 kilometreyle ağaca çarpan bir otomobilin sürücüsü bir saniye sonrasını sağ göremiyor.

Selçuk Üniversitesi Kazaları Araştırma, Önleme ve Uygulama Merkezi Müdürü Prof. Dr. Ömer Halis Tombaklar, her yıl binlerce insanın ölümüne, yaralanmasına ya da sakat kalmasına neden olan trafik kazalarını önlemek için dünyanın birçok yerinde çeşitli araştırma ve deneyler yapıldığını söyledi. Otomobil kullanmanın ne kadar ciddi iş olduğunun yeterince kavranmadığını belirten Tombaklar ‘‘Kaza anında gerçekleşen olayların dehşet verici hikayesi, hız ve kural ihlali yapan sürücülerin davranışlarında değişikliğe neden olabilir’’ dedi. Merkezin yaptığı araştırmaya göre, 90 kilometre hızla kalın gövdeli bir ağaca çarpan bir otomobildeki bir sürücünün başına gelenler çalışmada şöyle anlatılıyor:

Çarpma anındaki saniyenin ilk onda birinde, otomobilin tamponu ve varsa radyatörünün üstündeki kromajlı süsler kırılır. Dağılan çelik parçalar, ağacın 4-5 santimetre içine kadar saplanır.

Saniyenin ikinci onda birinde radyatör ufak parçalara ayrılır ve dağılır. Radyatör çerçevesi bükülür, yukarı fırlar, ön camı parçalar. Hızla dönmeye devam eden arka tekerler yukarı doğru yükselir.

Ön çamurluklar ağaca saplanır ve şasenin arka kısmı kapıların sıkışmasına neden olur. Aynı anda araç sürücüsünün vücudu öne fırlar. Bu hamlenin sürati, otonun kazadan önce sahip olduğu sürate yani 90 km'ye eşittir.

Bu sırada meydana gelen ağırlık, yer çekiminin yirmi katına eşittir ve santimetrekare başına bin 400 kilogramdır. Bu sırada sürücünün bacakları, diz kapaklarından hemen kırılır.

Saniyenin üçüncü onda birinde sürücü, koltuğunun üzerinde yükselmiş ve vücudun üst kısmı dik durumdadır. Sürücünün başı güneş perdeliğine çarpmıştır ve göğüs kafesi direksiyon milinin baskısı altındadır.

Saniyenin dördüncü onda birinde, otomobilin ön kısmı 60 santimetre kadar içeri göçer. Arka kısımlar 55, sürücü ise 90 kilometre hızla öne itilmeye hálá devam etmektedir. Motor bloğu yerinden koparak ağacın gövdesine çarpar. Arabanın arka kısımları kalkar.

Saniyenin beşinci onda birinde, hızın kuvveti, sürücüyü direksiyon miline doğru itmektedir. Mil sürücünün göğsüne saplanır.

Saniyenin altıncı onda birinde çarpmanın şiddeti o kadar kuvvetlidir ki, sürücünün ayakkabıları ne kadar sıkı bağlanmış olursa olsun ayaklarından fırlar. Fren pedalı yerinden çıkar. Otonun şasesi ortadan eğilir ve bağlantı cıvataları kopar. Sürücünün başı ön cama çarpar ve parçalanır. Otonun arkası yere oturur ve tekerlekler zemini kazımaya devam eder.

Otomobilin yol kenarındaki ağaca çarpmasının üzerinden daha 1 saniye bile geçmemişken tüm otomobil deforme olur, menteşeler kırılır, kapılar yerinden çıkar ya da sıkışır. Başı cama çarpan ve direksiyon mili göğsüne saplanan sürücü büyük olasılıkla ölmüştür. Geçen zaman sadece saniyenin onda yedisidir.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!