Tibet’ten krizde 25 milyon dolarlık iki fabrika yatırımı

Güncelleme Tarihi:

Tibet’ten krizde 25 milyon dolarlık iki fabrika yatırımı
Oluşturulma Tarihi: Şubat 07, 2009 00:00

Sultanlar Grubu şirketi Tibet, krizde Türkmenistan ve Birleşik Arap Emirlikleri’nde 25 milyon dolara iki fabrika yatırımı yapıyor. Tibet Grubu Genel Müdürü Faruk Yıldız, "Abu Dabi’de kişisel bakım ürünleri üreten fabrikayı bir Arap ortakla beraber 15 milyon dolara satın aldık. Türkmenistan’da ise 2009 yılı sonunda 10 milyon dolara fabrika kuracağız" dedi.

GIDA, temizlik, kişisel bakım sektörlerinde faaliyet gösteren Sultanlar Grup bünyesindeki Tibet Şirketler Grubu, herkesin yatırımını ertelediği kriz döneminde Birleşik Arap Emirlikleri’nde (BAE) ve Türkmenistan’da fabrika yatırımı yapıyor. Kenton, CamSil, Arı Mama, Ernet gibi hızlı tüketim markalarını bünyesinde bulunduran Tibet’in, BAE’de 15 milyon dolara satın aldığı ve Türkmenistan’da ise 10 milyon dolara kuracağı fabrikalar, şirketin Ortadoğu, Afrika ve Asya’da büyüme vizyonuna yardım edecek.

Fabrikayı dönüştürecek

Tibet Şirketler Grubu Genel Müdürü Faruk Yıldız, Ortadoğu ve Asya pazarlarında büyüme stratejileri kapsamında Abu Dabi ve Türkmenistan’da 2009 yılında iki fabrika sahibi olacaklarını belirterek, "Abu Dabi’de bir kişisel bakım ürünleri üreten fabrikayı satın aldık, fabrikayı kendi ürünlerimize göre dönüştüreceğiz. Bir Arap ortakla 15 milyon dolara alacağımız fabrikada ürünlerimizi üreteceğiz. Türkmenistan’da da ise 2009 yılı sonu, 2010 yılı başlarında açacağımız fabrika için 10 milyon dolar yatırım yapacağız" dedi.

Özkaynaklarıyla büyüyen bir grup olmaları nedeniyle krizden çok etkilenmediklerini kaydeden Yıldız, "Yurtdışında büyüme stratejimiz var. Uygun fırsat çıkınca BAE’de bir sıvı sabun fabrikasını devretmek isteyen yatırımcılardan teklif geldi. İnceledik teklifi ve kabul ettik. Bir Arap ortakla aldığımız fabrikayı 2009 yılında dönüştürüp, kendi ürünlerimizi üretmeye başlayacağız. Zaten dünyada 52 ülkeye ihracat yapıyoruz. Ortadoğu ve Afrika’daki 200 milyon nüfusa hitap ediyoruz. Bu pazarlara üretim açısından daha yakın olabilecek noktalara üretim tesisi kurma kararı aldık" diye konuştu.

Bölgesel güç

Faruk Yıldız, bölgesel güç olma vizyonuyla yola çıktıklarını ve BAE ve Türkmenistan’da bu vizyon çerçevesinde yatırıma gittiklerini vurgulayarak, şunları söyledi: "Ortadoğu ve Afrika pazarları için Abu Dabi de üsleneceğiz. Asya ve Türki Cumhuriyetleri için de Türkmenistan’da konuşlanacağız. İleride BAE’de ambalaj yatırımını da düşünüyoruz. Üretilen ürünlere ambalaj gerekecek. Ortadoğu’da Suudi Arabistan ve Suriye gibi birkaç ülkede de satış ofisi açacağız. Araştırmalarımız sonucunda bu bölgede iyi potansiyel gördük, 200 milyon nüfusa hitap edeceğiz."

Bugüne kadar yatırımlarını hep öz kaynaklarıyla yaptıklarını vurgulayan Yıldız, Abu Dabi ve Türkmenistan’daki yatırımları tamamladıktan ve oturttukten sonra da Türkiye’de ambalaj sektöründe bir yatırımı planladıkları bilgisini de verdi.

Kişisel bakım pazarı 5 milyar TL’ye ulaştı

KİŞİSEL bakım ürünleri pazarının Türkiye’de her yıl yüzde 25 büyüdüğüne de dikkat çeken Tibet Grubu’nun Genel Müdürü Faruk Yıldız, şöyle konuştu:

Türkiye’de hızlı tüketim sektörünün büyüklüğü 45 milyar TL, bunda kişisel bakım ve temizliğin payı yüzde 13’lerde.

Türkiye’de kişisel bakım pazarının büyüklüğü 5 milyar TL civarında bunun içinde en hızlı büyüyen sıvı sabun pazarının büyüklüğü 110 milyon TL. Her yıl yüzde 25 büyüyor.

2009 yılında da kişisel bakım pazarı büyüyecek. Bu pazarda farklı strateji ve taktiklerle yine büyüme hedefinde olacağız. Rekabetin çok olduğu bir sektör.

Faaliyet gösterdiğimiz çoğu kategoride pazar lideriyiz. 2009’da bu alanda yüzde 20 ortalama büyüme hedefliyoruz. Dış pazarlardaki hedeflerimiz daha büyük. "

Yurtdışı pazarlara daha yakından bakacağız

CİROLARININ yüzde 35’inin ihracat olduğunu, ABD, Ortadoğu, Türki Cumhuriyetler ve Afrika’ya ihracat yaptıklarını dile getiren Tibet Genel Müdürü Faruk Yıldız, "Amerika ve Avrupa’ya da ihracatımız var. ABD’de kriz sonrasında satışların düşme eğilimi görülüyor ama şu anda çok etkilenme yok. Avrupa’da da Türklerin olduğu ülkelere ihracat yapıyoruz ama çok büyük boyutlu değil. Kriz döneminde yeni pazar arayışlarımız var. Bu dönemde yurtdışı pazarlara daha yakından bakacağız. Küresel krizden etkilenmeyen biraz daha kapalı ekonomileri araştıracağız" dedi.

2008’de yüzde 28 büyüdü

BÜNYESİNDE Kenton, Camsil, Saloon gibi kişisel bakım markalarını bulunduran Tibet’in geçen yılı yüzde 28 büyümeyle kapattığını da kaydeden Faruk Yıldız, şu bilgileri verdi: "Bu yılki 100 milyon dolarlık ciro hedefimize ulaşıyoruz. Gelecek yıl için de büyüme hedefi koyduk. Benzer rakamlara ulaşacağız. Sadece sektörün büyüme hızı düşecek. 50 kuruştan-5 YTL’ye kadar ürünlerimiz var. Pek çok ürünümüz pazarda ürün gruplarına adını verdi. Şu anda krizden çok fazla etkilenmedik."

Üçüncü kuşak yönetiyor

TİBET Grubu, 1945 yılında ailenin birinci kuşak temsilcisi Sultan Yıldız tarafından kuruldu. İşportacılıkla iş hayatına başlayan Yıldız, 1975’de Hayat Gıda’yı kurdu. 1978’de, Sultan Yıldız’ın vefatından sonra ikinci kuşak iş başına geldi. 1994’de, Kurtköy-Pendik’te Tibet üretim tesislerinin inşaatına başladı. Kurtköy-Pendik tesislerinde faaliyet gösteren Hayat Gıda ve Tibet İthalat İhracat ve Kozmetik Sanayi, 63 bin metrekarelik kapalı alanda kurulu üretim tesislerinde üretim yapıyor. Grup bünyesinde, CamSil, Ernet, Saloon, Kenton, Bünsa gibi markalar bulunuyor. Tibet, bugün üçüncü nesil tarfından yönetiliyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!