İnternetten 50 milyon TL’lik yılbaşı alışverişi yaptık

Güncelleme Tarihi:

İnternetten 50 milyon TL’lik yılbaşı alışverişi yaptık
Oluşturulma Tarihi: Ocak 01, 2009 00:00

Türkiye, aralık ayında internetten yılbaşı alışverişine 50 milyon TL harcadı. Bu alışverişlerde hediyelik eşya, hobi, oyun ve ev tekstilinde büyüme olduğunu belirten Hepsiburada.com’un Genel Müdürü Kaan Dönmez, "Türkiye’de, yılbaşı için yapılan online alışverişin tutarı 50 milyon TL’yi buldu. İnternetten yılbaşı alışverişinde geçen yıla göre yüzde 30’luk artış var" dedi.

ARALIK ayı boyunca internetten yapılan alışverişlerde hediyelik eşya, hobi, oyun ve ev tekstilinde büyüme olduğunu belirten online alışveriş sitesi Hepsiburada.com’un Genel Müdürü ve Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Kaan Dönmez, "Yılbaşı için yapılan online alışverişin tutarı 50 milyon TL’yi buldu. Genel anlamda internette en büyük cirolar teknolojik ürünlerde yapılıyor. Ama yılbaşı için hobi ve hediyelik eşya satışı çok oldu" dedi.

Yüzde 30 arttı

Türklerin biraz son dakikacı olduğunu ve son dakika siparişlerinin internetin önemli sorunları arasında yer aldığını aktaran Dönmez, son dakikada sipariş verip çok kısa sürede ürün istendiğini, internetin biraz daha planlı ve önceden alışverişi gerektirdiğini kaydetti. Dönmez, "İnternetten yılbaşı alışverişinde geçen yıla göre yüzde 30 artış var. İnternetten alışverişte cirolar genelde yılın son üç ayında yapılır. Bu yıl ekim, kasım ayı durgun geçti ama aralıkta bayram ve yılbaşı alışverişiyle cirolar arttı. Döviz fiyatlarının iniş çıkışından da ürünler ciddi etkilendi" diye konuştu.

Kriz interneti öğretti

Kaan Dönmez, krizin internetten alışverişi büyüttüğünü dile getirerek, şunları söyledi: "Krizden her sektör gibi etkilendik, istediğimiz gibi büyüyemedik ama kriz sayesinde insanlar interneti biraz daha iyi öğrenmeye başladı. Farklı fiyat arayışları interneti keşfettirdi. Kriz insanların internete bakışını değiştirdi. Tedarikçiler de yeni kanal arayışına girerek internete yöneldiler. Alıcılar da daha uygun fiyat arayışıyla interneti daha fazla kullanmaya başladılar."

400 milyon dolarlık sektör

Türkiye’de elektronik ticaret sektörünün her yıl yüzde 80 büyüdüğüne de işaret eden Dönmez, sektörün büyüklüğünün 400 milyon dolara ulaşacağını, internet üzerinden elektronik ağırlıklı satışların devam ettiğini, satışların yüzde 90’ında taksit yapıldığını vurguladı.

Hepsiburada.com yüzde 25 büyüdü

Hepsiburada.com’un finansal sonuçları hakkında da bilgi veren Kaan Dönmez, kriz nedeniyle her şeye karşın büyüme gösterdiklerini dile getirerek, "2007’ye göre yüzde 25-30 büyüdük. Site olarak yılı 242 milyon TL’lik ciroyla kapattık. 2007’ye göre sipariş sayımız yüzde 23, ürün adedi yüzde 20, farklı ürün yüzde 29, müşteri sayısı yüzde 29 ve ciro yüzde 14 arttı" dedi.

e-ticaret’e Anadolu ilgisi artıyor

GENEL internet alışverişinde olduğu gibi yılbaşı siparişlerinin de yüzde 30’unun İstanbul’dan, yüzde 6’sının Ankara, yüzde 5’inin ise İzmir’den geldiğini anlatan Kaan Dönmez, geriye kalanın diğer illerden geldiğine, Anadolu’da her şeyin bulunamaması nedeniyle internetten alışverişe daha fazla ilgi gösterildiğine dikkat çekti.

İnternet pazarı gençlerle büyüyor

KAAN Dönmez, Türkiye’de elektronik ticaretin her yıl büyüdüğünü ve çok önemli bir potansiyel vaat ettiğini belirterek, şunları söyledi: "Türkiye’de internet kullanıcılarının hálá yüzde 7’si internetten alışveriş yapıyor. İnsanlar başta güvenmiyorlardı ama bu yavaş yavaş aşılıyor. İnternet kullanıcılarının çoğu da hálá 24 yaşın altında. Bunların iş sahibi olmasıyla elektronik ticaret rakamları büyüyecek."

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!