Denizcilik İşletmeleri karayoluna rakip oluyor

Güncelleme Tarihi:

Denizcilik İşletmeleri karayoluna rakip oluyor
Oluşturulma Tarihi: Şubat 18, 1998 00:00

Haberin Devamı

154 yıllık Türkiye Denizcilik İşletmeleri (TDİ), yolcu taşımacılığında karayoluna rakip olacak. TDİ, satın alacağı üç yeni gemi ile öncelikle Karadeniz hattını kuvvetlendirecek. Yeni gemiler sayesinde İstanbul'dan Trabzon'a karayoluyla aynı sürede denizden gidilebilecek.

1993'ten beri özelleştirme kapsamında bulunan 154 yıllık Türkiye Denizcilik İşletmeleri (TDİ), karayolu taşımacılığına rakip oluyor. Süratli gemilerin karayolunun alternatifi olabileceğini belirten TDİ Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Muzaffer Akkaya, ‘‘Üç yeni gemi planladık. İkisi ile Karadeniz hattını kuvetlendireceğiz. O zaman Trabzon'dan İstanbul'a karayoluyla aynı sürede daha rahat ve risksiz ulaşmak mümkün olacak. Üçüncü gemimiz de lüks bir gemi olacak. Bunlar için paramız var. Sadece Yüksek Planlama Kurulu'ndan onay almamız gerek o kadar’’ dedi.

ÖZELLEŞTİRME

1997 Ağustos'unda işbaşına gelen yönetim kurulunun başkanı ve TDİ Genel Müdürü Muzaffer Akkaya, ‘‘Biz özelleştirilmeye inanıyoruz ve özelleştirilmek istiyoruz. Ancak bunun yolu kârlılıktan geçiyor. Şimdi bunu yapıyoruz’’ diyor.

10 milyar dolar beklenen özelleştirme için hazırlık çalışmalarını tamamlayan TDİ yönetimi bu konudaki zorlukları aşmak için kolları sıvamış durumda. Özel sektörün yolcu taşımacılığına girme konusuna çok çekingen olduğunu ve yıllardır zarar etmiş bir kuruluşa kolay kolay talip olmayacağını söyleyen Akkaya, ‘‘Artık özel sektör deniz yolcusu taşımacılığında Üsküdar Beşiktaş dolmuşçuluğunun ötesine geçmeli’’ diyor. Bu sektörün kârlı ve yatırma değer olduğunu kanıtlamak istediklerini ve bu yüzden TDİ'nin finansan grafiğini yükseltmeyi hedeflediklerini belirten Akkaya, ‘‘Gemilerimiz rakip ülkelerin filolarına göre yaşlı. Bu rekabet gücümüzü kötü etkiliyor. Ağustos 97'de filoya dahil ettiğimiz kruvazier (lüks yolcu gemisi) TDİ Karadeniz, bu görüşümüzü kanıtladı. Yılbaşı ve bayram seferleri full oldu’’ dedi.

SALIPAZARI VE DİKİLİ

TDİ limanların kârlılığını arttırmak için de bir dizi yatırıma yönelmiş durumda. Ege'deki Dikili Limanı genişletiliyor. Bu sayede 1998'de Dikili'ye 40 bin turist deniz yoluyla gelebilecek. İstanbul Salıpazarı ise modern bir terminal haline getirilecek. Bu program çercevesinde dünyanın en büyük kruvaziyer gemisi 2800 yolcu kapasiteli Grand Princess Nisan ayında Salıpazarı'nın konuğu oluyor. Tüm bu çalışmalar sonunda 5 yıldır kimsenin talip olmadığı TDİ teklifleri inceleyecek duruma gelecek.






Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!