Yeter!Söz milletin

Yalçın BAYER
Haberin Devamı

Mehmet Bey'den trafik önerileri...

Türkiye'deki her trafik kazası, Almanya'da TV, radyo ve basında birinci haber oluyor. Ülkemize milyonlarca turist gönderen bu ülkelerde Türkiye'deki trafik faciaları büyük korku yaratıyor. Uzun vadede bu trafik dehşeti Türkiye'nin turizmine olumsuz tesir yaparsa hiç şaşırmamak lazım.

Almanya'da firmamızın sahibinin makam şoförlüğünü yapan Mehmet Gürlek, Türkiye'deki her trafik kazasından sonra gelip, bana ‘‘Bu kazalar bitmez. Türkiye'de 20 yıl TIR, kamyon, otobüs, yanıcı maddeli tanker, iş makinesi kullandım. Beni kaptanın oğlu diye tanırlar. İran'dan Özbekistan'a bütün Arap Yarımadası'nda, Irak'tan Yemen'e ve bütün Avrupa ülkelerinde ağır vasıta kullandım. Türkiye eğer trafik canavarını yenmek istiyorsa bir de beni dinlesin’’ diyor ve şöyle ekliyor:

‘‘Bir şoför için en önemli konu uykudur. Ne yazık ki 20 yıllık tecrübemle yaşadım. Türkiye'de ağır vasıta şoförleri yeterli uyku uyuyamamaktadır. TIR ve kamyonlar gündüz yük alıp, boşaltıyor; gecede çaresiz yola çıkıyor. Uyku kaçırmak için hap alınıyor. Uykusu gelince sigarayı eline, koluna basarak uykuyu kaçırmaya çalışıyorlar. Kamyon şoförleri uykuları gelince gözkapağına kâğıt yapıştırıyorlar. Ense ve sırtına nemli havlu veya mendil koyarak yola devam ediyorlar.

Büyük çoğunluk 18-20 ay vadeli az peşinat, yüksek meblağlı bono ile TIR, kamyon ve otobüs satın alıyorlar. Vadeli satışlarda en az yüzde 100 faiz uygulanıyor. 3 ay bono ödeyemeyince, icra yoluyla malı elinden gittiğinden kendi hayatını dahi tehlikeye sokarak, gece-gündüz çalışmaları gerekiyor.’’

HAFTA SONU KAMYONLAR YOLA ÇIKARILMASIN

Mehmet Bey, bu konuda konuşurken çözüm önerilerini de unutmuyor:

‘‘Öncelikle bir komisyon kurulup şoförlerin normal uykuları da dikkate alınıp, ayda bir TIR, kamyon veya otobüsün ne kadar para kazanabileceği hesaplanmalı ve bonolu satışlarda bu kazancın üstünde bir bono ile satış yapılması önlenmelidir. Kesinlikle sigortasız şoför çalıştırılmasına izin verilmemelidir. Trafik, şoförlerde sosyal sigorta kontrolü de yapmalı. Cuma akşamından itibaren cumartesi, pazar kesinlikle devlet yolu ve otoyollarda tanker, kamyon ve TIR trafiğe çıkarılmamalı. Türkiye'de trafik düzene girinceye kadar geceleri sadece 10-15 yıl ehliyetli, kaza yapmamış, tecrübeli otobüs, TIR ve tanker şoförlerinin yola çıkmasına izin verilmeli. Kaza yapmaları halinde, gece sefer yapma izni iptal edilmeli.

1985'ten önce otobüs üç dingile kadar kamyon ve TIR için 5 yıllık ehliyet şartı vardı. 1985 yılında Özal döneminde bir değişiklik yapılarak bu uygulama kaldırıldı. Bu tarihten itibaren ağır vasıtaların yaptığı kazalar arttı. Tecrübesiz insanlar hiçbir deneyim kazanmadan ağır vasıtaların başına geçerek ölüm saçmaya başladılar. Bu nedenle hemen eski uygulamaya geri dönülmeli.’’

Olumlu bir yöne de dikkat çekmeyi unutmuyor Mehmet Bey ve ‘‘Bugün ağır vasıta kullananların büyük çoğunluğu ilkokul mezunudur. Kesintisiz 8 yıllık eğitimle şoförler daha iyi eğitim almış olacaklardır’’ diyor.

Mehmet Bey'in acı reçetesi dikkate alınmalıdır.

Doğan PÜRSÜN-ALMANYA

Üniversiteliden 6 Kasım çağrısı

Türkiye Öğrenci Gençlik Dernekleri Federasyonu/İstanbul Yükseköğrenim Gençliği ile Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği'nin (TÖDEF/İYÖ-DER), bugün (Beyazıt Meydanı, saat 13.30) ülke genelinde yapacaklarını duyurdukları boykot için istekleri şöyle sıralanıyor:

‘‘YÖK ve uygulamalarının kaldırılmasını, eğitimde özelleştirilmenin durdurulmasını, söz, karar ve örgütlenme hakkımızı, harçların kaldırılmasını, anadilde eğitim hakkı; üniversitelerdeki polis-jandarma-ÖGB işgalinin kaldırılmasını, çetelerden hesap sorulmasını, Susurluk'taki devlet için değil, halk için eğitim istiyoruz...

Ülkemize, halkımıza layık bir gençlik olmak için, Susurluk'taki devlet tarafından yönetilmek istemediğimiz için boykotta olacağız. Okullarda, anfilerde, evlerinde katledilen arkadaşlarımızın hesabını sormak için boykotta olacağız.’’

MESAJ PANOSU

F.KERİM GÖKAY Köşkü'nden, Erenköy Etemefendi Caddesi'ne kadar olan güzergâhın her iki tarafındaki oto galerilerinde araba yıkıyorlar. Kaldırımdan gidenler ve otobüs duraklarında bekleyen insanlar çamur içinde kalıyorlar. Kadıköy Belediyesi'nin tedbir almasını istiyoruz.

M.YILMAZ-GÖZTEPE

SOKAĞIMIZIN asfalt, tretuar ve bordür işleri ve can ve mal güvenliği için pazarın kaldırılmasını isteriz, dikkate alınmaz. Sokağımızın Karanfil olan güzel ismine karşın kötü kaderi yıllardır böyledir.

Cemalettin TUNCA-MALTEPE

ALTINTEPE Tevfik Sağlam Caddesi'nde uzun süredir lağım suları akıyor. A.Rasim ve F.Çakmak Okulu öğrencileri burdan geçiyor. Bir de Küçükyalı Karakolu'nun arabaları yıkanıyor. İlgililer seyrediyor.

Leyla ERDÖNMEZ-ALTINTEPE

GÜNÜN SÖZÜ

‘‘Milli Güvenlik Siyaset Belgesi'nin hazırlanması kararı bizim dönemimizde alındı. Hükümet şimdi yansıtıyor. İrtica tehlikesi aynı şekilde sürüyor.’’

(Eski Deniz Kuvvetleri Komutanı, emekli Orgeneral Güven Erkaya)

Yazarın Tüm Yazıları