Güncelleme Tarihi:
Reklamcılar basını, mesajlarını daha detaylı verebildikleri ve daha akılda kalıcı olduğu için tercih ediyor. Televizyonlarda saniyelere sığdırılan reklamlar, basın yoluyla daha detaylı aktarılıyor. Bu haliyle basın ilanları, televizyon reklamlarını da destekliyor.
Bu yıl 9. Kristal Elma yarışmasında beş ödül alan Ultra Reklam Ajansı sahiplerinden Faruk Kaptan da basın ilanlarının tercih edilmesini, daha ayrıntılı tanıtım yapıldığı için ikna yeteneğinin daha yüksek oluşuna bağladı.
Ultra Reklam basın dalında, Toplumsal İçerikli Reklamlar kategorisinde AIDS Savaşım Derneği ilanı ile ödül kazandı. Kaptan, amaçlarının, kamu yönlendiricilerinin böyle bir derneği farketmelerini sağlamak olduğunu söyledi. Bu ilanlarda sert ve uyarıcı bir tonda bu işin şakaya gelir bir yanı olmadığını ve Türkiye'de bu savaşımın ciddiye alınmasını istediklerini belirten Kaptan, bu mesajı doğru iletmekte önemli ölçüde başarılı olduklarını söyledi.
SESSİZ, SAKİN
‘‘Eğer bir Mastercard sahibiyseniz cebinizde para olmadığını korkmadan açıklayabilirsiniz''. Ultra Reklam tarafından hazırlanan bu ilan kredi kartının temel işlevini biraz abartılı da olsa akılda kalıcı bir görüntüyle ve fazla lafa gerek duymadan anlatıyor. Mastercard için yürürlükte olan basın kampanyasının dışında olan bu ilan bir tür ‘‘joker'' ilan olarak değerlendiriliyor. Kaptan, yine ödül alan Armada ilanı için de herkesi Armada Oteli'ne davet eden sessiz, sakin ve huzurlu bir ilan değerlendirmesini yapıyor.
Basın ilanı dalında ödül kazanan bir başka reklam ajansı da Güzel Sanatlar/Bates. Dayanıklı Ev Araçları ve Alkollü-Alkolsüz İçecekler Kategorisinde, Beko Çamaşır Makinası ve Cutty Sark ürünleriyle 9. Kristal Elma Ödülü kazanan Güzel Sanatlar/Bates Genel Müdürü Fatoş Karahasan, Türk reklamlarının son yıllarda başarılı eserler ortaya çıkardığını belirterek, yabancı ortaklıkların bilgi ve deneyimi getirdiği ve pek çok reklamcıya farklı ve bilimsel bir reklamcılık anlayışı sağladığını söyledi. Karahasan, Türkiye'de geçmişe göre daha doğru hazırlanmış reklamların olmasına karşın, Türk reklam eserlerinin İngiltere, Amerika, İspanya ve Fransa'da yaratılan çalışmaların karşısında başka bir ligin çalışmaları gibi göründüğünü de belirtti.
EKMEKTE TİTİZLİK
Basın dalında, gıda kategorisinde, Uno Ekmek ilanı ile ödül alan Klan Reklam Ajansı, ayrıca bir iş ilanıyla da, basın ilanlarının ‘‘Diğer'' kategorisi içinde yer alarak ödüle layık görüldü. Haluk Mesci, Uno Ekmek ilanı için, ‘‘Klan'ın bir üyesi olarak baktığım da bu ilan, halkın temel gıda maddesini ilgilendiren bir konuyu ele alıyordu. İnsanlar ekmek zam gördüğü zaman ayaklanırlar. Ancak kimse üretim titizliğine, nasıl üretildiğine önem vermez. Bu ilan bu kritik konuya gösterdiği yaklaşım dolayısıyla beğenildi'' dedi.