Otoyolda fay kavgası

Güncelleme Tarihi:

Otoyolda fay kavgası
Oluşturulma Tarihi: Şubat 24, 2000 00:00

Haberin Devamı

ANAP’ta tartışma sürüyor

Aydın Belediye Başkanı, otoyolun fay hattından geçtiğini iddia etti. Eski Bayındırlık Bakanı ise ‘güzergáh doğru’ dedi.

AYDIN-Denizli Otoyolu Projesi, araları açık olan iki ANAP'lıyı yeniden karşı karşıya getirdi. Aydın Belediye Başkanı Hüseyin Aksu, otoyolun fay hattından geçtiğini açıklayınca, seçim bölgesi Yenipazar'dan geçen projeye sahip çıkan Milletvekili Cengiz Altınkaya konunun abartıldığını söyledi.

Bilinçli belirlendi

ANAP Genel Başkan Yardımcısı Bayındırlık eski Bakanı Cengiz Altınkaya, otoyol güzergáhının doğru ve bilinçli belirlendiğini ifade etti, ‘‘Belirlenen güzergáh tarım alanlarına en az zarar veren güzergáh. Türkiye'de fay hattı olmayan yer yok'' diye konuştu.

Doğru tesbit yapıldı

BOLU Tüneli'nin bile fay hattı üzerinde olduğunu kaydeden Altınkaya, ‘‘DSİ ve Karayolları uzmanları, aylarca süren çalışmadan sonra en doğru tesbiti yaptı. Otoyolu dağdan geçirmeye kalkarsanız 100 yılda tamamlanır. Aydın-İzmir Otoyolu'ndaki tüneli 8 yılda ulaşıma açamadılar'' dedi.

Başkan reddedildi

BELEDİYE Başkanı Hüseyin Aksu'nun, bir süre önce, Menderes Havzası Çevre Projesi çerçevesinde, Aydın-Denizli arasındaki otoyolun Menderes etrafından dolaştırılarak yapılması istemi Karayolları ve Bayındırlık Bakanlığı'nca reddedilmişti. Başkanın yakın çevresi, otoyol güzergahının, Cengiz Altınkaya'nın seçim bölgesi Yenipazar'da dağlık bölgeden, diğer yerlerde ise birinci sınıf tarım alanlarından geçirildiğini öne sürmüştü. Değişiklik isteğinin Altınkaya'nın müdahalesiyle engellendiği de iddia edilmişti.

AKSU, Marmara depreminin ardından, Aydın-Denizli Karayolu'nun fay hattı üzerinde olduğunu ileri sürmüştü. Aksu, MTA ve iki şirkete hazırlatılan Aydın'ın mikro fay hattı haritasında, ihaye çıkarılan otoyolun tamamen fay hattında kaldığını açıklamıştı. Yol güzergahının yeniden belirlenmesini isteyen Aksu, konuyu tekrar tartışmaya açtı.

Karayolları görüşü

ANAP'lıların kavgasına Karayolları 2. Bölge Müdürü Turgay Çimen de karıştı. Çimen, Aydın İl Koordinasyon Kurulu'nda, ‘‘Aydın-Denizli Otoyolu güzergah tesbitine yönelik çalışmalarda aktif fay hatlarının olumsuz etkilerinin araştırması yapılmıştır. Yolun jeolojik, jeofizik, topografik ve geometrik standartları planlanarak, deprem riski en az olan güzergahtan geçmesi sağlanmıştır'' demişti.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!