Boyner, dünyaya NetWork'le açılıyor

Güncelleme Tarihi:

Boyner, dünyaya NetWorkle açılıyor
Oluşturulma Tarihi: Ekim 09, 1999 00:00

Haberin Devamı

BİR MARKA NASIL YARATILDI

İstanbul'daki bazı gökdelenlerde yer alan, ‘‘NetWork’’ afişleri dikkati çekiyor. NetWork, Boyner Holding'e bağlı Altınyıldız'ın yarattığı yeni bir konfeksiyon markası. Altınyıldız Genel Müdürü Mehmet Hotiç, ‘‘Büyük şehirlerdeki Türk kadını, Londra ya da Paris'te yaşayan kadınlarla benzer yaşam stillerine sahip. NetWork'ü bu düşünceyle yarattık’’ dedi.

Boyner Holding, 4 milyon dolar (1.9 trilyon lira) harcayarak yarattığı yeni konfeksiyon markasıyla dünya devlerine rakip olmayı hedefliyor. Boyner Holding kuruluşlarından Altınyıldız'ın Genel Müdürü Mehmet Hotiç, ‘‘2000 yılı kadının beklentilerini araştırıp, aylar süren bir ekip çalışması yaptıktan sonra NetWork markası doğdu’’ diyor.

Gümrük Birliği'nden sonra yabancı markaların Türkiye'deki yatırımlarının artması üzerine Altınyıldız'ın konfeksiyon işine girdiğini söyleyen Hotiç, NetWork'ün küresel bir marka olarak dünya pazarlarında da yerini almasını hedeflediklerini belirtiyor. Markanın oluşma aşamasında çalışan Türk kadının yaşam tarzının giderek Avrupa'dakine benzemeye başlamasından yola çıktıklarını söyleyen Hotiç, NetWork'ün doğuş öyküsünü şöyle anlatıyor:

‘‘Türk kadınının kimliği değişmeye başladı. İstanbul gibi büyük şehirlerde yaşayan Türk kadını, Londra ya da Paris'te yaşayan kadınlarla benzer yaşam stillerine sahip. Bu tarz bir değişime karşı Türkiye'de hazır bir kadın markası olmadığını hissettik. Biz bu işi yapmazsak, yakında gelip yabancı markalar buna cevap verecekti. Kadın, günboyu kendini şık ve rahat hissetmek istiyor. Akşam da evine uğramadan iş yemeğine ya da kokteyllere gitmek zorunda kalıyor. Hem bu tempoya uymak, hem de bir kadın olarak şık olmak istiyor. Markamızı yaratırken başlama noktamız bu oldu. Bizim kadın için oluşturduğumuz bu kimlik Avrupa'da da tanımlanmış bir kimlik değil. Örneğin Max Mara tam bir business koleksiyona sahip. NetWork herşeyi ile küresel bir marka olmak zorunda. Ürünlerin farklı renklerde parça parça satılabilmesi, tüketiciye kendi koleksiyonu belirleme olanağı sunuyor.’’

EKİP ÇALIŞMASI ÖNEMLİ

‘‘NetWork ilk çıktığından itibaren Türk kadını bu marka ile özdeşleşmeli ve kendisiyle özdeşleştirmeliydi’’ diyen Mehmet Hotiç, ‘‘Markamızı yaratmak için yola çıkmadan önce kadını izledik. Hedefleyeceğimiz kadını ve beklentilerini tanımladık’’ diyor. Hotiç, şöyle devam ediyor:

‘‘Bu kadını tanımladıktan sonra, NetWork kadınının simgesi olarak üç yıl boyunca Eyşan Özhim ile anlaştık. Altınyıldız'daki ekibimiz, ABD'de yaşayan Türk modacısı Ufuk Arkun ve WCJ Ajans birlikte çalıştık. Mrkanın doğuş aşamasında tam bir ekip çalışması yürütüldü. Ürünleri geliştirirken reklam stratejilerimizi de oluşturduk. WCJ Ajansı Başkanı Atilla Aksoy ve ekibiyle tam bir ekip çalışması yaptık. Haftada üç kez marka için biraraay geldik bu tür toplantılar genelde ayda bir yapılır. Hatta daha ileri götürdük çalışmaları evlerde bile toplanıp, heyecanla yeni konseptimiz için konuştuk. Biz kadını şık, elegan ve kadınsı hissedeceği bir ürün grubu oluşturmaya çalıştık. Aylarca çok yoğun çalıştık. Yüzlerce kalıp denedik. Kumaşlarımızı belirledik.’’

ALTINYILDIZ MI YENİ BİR MARKA MI?

Bu süreçte, Altınyıldız'ın yeni konseptinin Altınyıldız markasıyla mı, yeni bir markayla mı sunulması konusunda iki ayrı görüş ortaya çıktığını söyleyen Mehmet Hotiç, o günleri de şöyle anlatıyor:

‘‘Bir grup arkadaşımız ‘Altınyıldız markamız zaten var başka bir markaya ihtiyaç yok. Yeni kadın koleksiyonumuzu da bu isim altında piyasaya sunalım' dedi. Benim de içinde bulunduğum bir diğer grup da yeni bir markanın yenilikçi, çağdaş ve daha dinamik olacağını düşünüyorduk. Rüyamda bile yeni markamız için isimler düşünüyordum. Bu yoğun çalışma temposu sonunda ajans bize tek bir marka önerisinde bulundu, bu da NetWork oldu. Hepimiz, Altınyıldız'in yeni konseptimiz için en uygun ismin bu olduğuna karar verdik. Avrupa ve Amerika'ya bu markayı taşımayı düşünüyorduk ve NetWork bizim hedeflerimizi her ülkede rahatça ifade edebilecekti.’’

Altınyıldız erkek konfeksiyon markasını da NetWork’e taşıdıklarını belirten Mehmet Hotiç, ‘‘Altınyıldız erkeğinin beklentilerini ayrı bir çalışmayla belirledik. NetWork kadın ve erkek aynı marka gibi görünse de aslında iki ayrı marka gibi yönetme kararı aldık’’ diyor.

1.6 milyon dolarlık tanıtım

Altınyıldız'ın yeni yarattığı NetWork markası, 4 milyon dolara mal oldu. 1.6 milyon doları binaların giydirilmesi ve reklam giderlerine, 1.6 milyon doları mağaza yatırımlarına, kalanı da kalıp ve ürün geliştirilmesine harcandı. Altınyıldız, yeni markasının konseptini anlatmak için outdoor kampanyaları seçti. Hotiç, bu kampanyada müşteriyle markayı yüzyüze getirmeyi hedeflediklerini belirtiyor. İstanbul'daki dört büyük binayı NetWork kadını Eyşan Özhim'in Newyork'ta çekilen fotoğraflarıyla giydirdi. 17 mağazanın vitrinlerine de ürün yerine markanın yaşam tarzını gösteren dev fotoğrafları yerleştirdi. Zincirlikuyu'daki Tatlıcı gökdelenini, Esentepe'deki Maya Center'ı, Nişantası'nda Şişli Terakki Lisesi'ni ve Yenibosna'daki kendi fabrika binasını NetWork afişleriyle giydirdi. Özel bir maddeden üretilen bu afişler binaların günışığı almasını engellemiyor.

ABD ve Avrupa'da NetWork mağazası

NETWORK'ün halen 6 kadın, 6 erkek, 5 tane de kadın-erkek ürünlerinin satılacağı 17 mağazası var. Altınyıldız, 1994'de Franfurt'ta bir şirket kurmuştu. ABD'de de NetWork için yeni şirket kuruldu. Altınyıldız Corp. adıyla New York'ta kurulan şirketin başına Sami Ardetti getirildi. Altınyıldız, daha Türkiye'de satışa sunmadan, ABD'de NetWork'ün lisans hakkını aldı. ABD'de ilk iki yıl içinde büyük mağazalarda yer almak isteyen Altınyıldız, daha sonra da Avrupa ve Amerika'daki büyük şehirlerde mağaza açmayı hedefliyor. İlk NetWork mağazalarının öncelikle New York, Londra ve Düsseldorf'ta açılması planlanıyor.



Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!