Güneş kremleri, selülitten arındırıp, gölgede bronzlaştırıp 25 milyon Euro’ya koşuyor

YENİ nesil kremlerin bronzlaştırma ve koruyucu etkisinin yanı sıra, kırışıkları yok etme, cilt lekelerini azaltma, selülitleri giderme, cildi sıkılaştırma, yaşlanmayı geciktirme gibi farklı özellikleri de kazanması etkili oldu.

Tüm bunlara ’gölgede bronzlaştıran’ ürünler de eklenince pazarın 25 milyon Euro’ya ulaşması bekleniyor.

TÜRK tüketicilerinin cilt kanserine yol açan kızgın güneş ışınlarından korunmak ve ıstakoz gibi kızarmamak için, yüksek faktörlü güneş kremlerine yönelmesi, pazarın 21 milyon Euro’luk hacme ulaşmasını sağladı. Bunda, yeni nesil kremlerin bronzlaştırma ve koruyucu etkisinin yanı sıra, kırışıkları yok etme, cilt lekelerini azaltma, selülitleri giderme, cildi sıkılaştırma, yaşlanmayı geciktirme gibi farklı özellikleri de kazanması etkili oldu. Tüm bunlara, güneşte kalmayı sevmeyen ya da tatil fırsatı bulamayanlar için özel olarak geliştirilen ’gölgede bronzlaştıran’ ürünler de eklenince, 2008 yaz sonuna kadar pazarın 25 milyon Euro’yu bulması bekleniyor.

Eczacıbaşı Daylong markalı ürünlerle pazarda ilk kez yer alırken, Unilever şampuan ve krem markası olan Dove’un güneşsiz bronzlaştırıcı ürünü ile sektöre katıldı. Nivea, Estee Lauder, Cliniqe, Lancome ve Guerlain gibi bir çok uluslararası marka ile rekabet etmek zorunda kalan Evyap da hızla büyüyen pazara Arko marka güneş kremleriyle girdi.

Yüksek koruma faktörü

Küresel ısınma ve ozon tabakasının neden olduğu zararlı güneş ışınlarından korunmaya gün geçtikçe daha fazla önem veren Türk tüketicilerinin oluşturduğu talep, yüksek koruma faktörlü ürünlerde yoğunlaşıyor. Kırışıkları engelleyen, cilt lekelerini azaltan, selülitleri gideren, cildi sıkılaştıran, yaşlanmayı geciktiren ürünlerin de peş peşe piyasaya girmesiyle birlikte, güneş kremleriyle cilt bakımı yapma imkanı da sağlanabiliyor. Yüksek faktörlü ürünlere olan talep artışıyla birlikte, ’koruyucu - sıkılaştırıcı’, ’koruyucu - selülit giderici’ gibi çift etkili güneş kremlerinin de Türkiye’de satılmaya başlaması, firmaların sezon sonu hedeflerini 21 milyon Euro’dan 25 milyon Euro’ya çıkartmasına neden oldu.

Kozmetik firmaları katıldı

Arkadaşımız Mehtap Özcan’ın yaptığı araştırmaya göre, daha önce Roche, Bayer gibi dünyanın önde gelen ilaç kuruluşları tarafından üretilen yüksek koruma faktörlü kremlere olan talebin hızla artması, Nivea, Loreal, Ambre Solaire, Omnia, Seba Med, Christan Dior gibi kozmetik firmalarının da dikkatini bu alana kaydırdı. Ürettikleri kozmetik ürünlerinin özelliklerini güneş kremlerine de kazandıran kozmetikçiler, bu yolla güneş kremlerinde çift fonksiyon dönemini başlattılar.

3-4 saatte bronzluk

Eczacıbaşı’nın, Daylong marka güneş kremleri, cildi kansere karşı korumanın yanı sıra yapışkanlık hissi vermeyen, sivilce oluşumuna izin vermeyen yağsız içeriğiyle ön plana çıkıyor. Nivea, DNA’nın erken cilt yaşlanmasına karşı korunmasını sağlayan DNAGE hücre yenileyici özelliğine sahip güneş kremi ve yüz bölgesine özel geliştirilmiş formülü ile 3-4 saat içinde bronzluk sağlayan "güneşsiz bronzlaştırıcı"sıyla rekabete katılıyor. Loreal’in yüz ve vücut için geliştirilmiş güneşsiz bronzlaştırıcısının krem, jel ve sprey çeşitleriyle kozmetik raflarında yerini alıyor. Unilever’in pazara sunduğu Dove, şampuan ve kremden sonra, şimdi de güneşsiz bronzlaştırıcı Dove Summer Glow ile açık, orta ve koyu tenlilere özel formülüyle raflarda yerini alıyor. Evyap ise güneş kremi sektörüne Arko markasıyla giriyor. Yağ, süt ve krem çeşitleriyle piyasaya sürülen Arko güneş kremi, uluslararası markaların hakimiyetinde olan pazardan pay kapmaya çalışıyor.

Pazarın yüzde 95’i uluslararası markaların

ECZANE ve eczane dışı olmak üzere iki farklı satış noktasına göre ayrılan güneş koruma ürünleri pazarında, 100’e yakın marka rekabet ediyor. Nivea Sun, Hawaian Tropic, Omnia, Neutrogena, Sebastian, Loreal, Garnier Ambre Solaire, Piz Buin, Solar Expertise, Sebamed market raflarında bulunan uluslararası markalar arasında yer alıyor. Arko Nem Güneş Bakım ürünleri ise Türk markalar arasında öne çıkıyor. Estee Lauder, Dior, Lancaster, Bioterm, Shiseido gibi markalar kozmetik mağazalarında, La Roche Posay, Avene, Vichy, Daylong gibi markalar eczanelerde, Avon, Oriflame gibi markalar da doğrudan pazarlama yöntemiyle tüketicilere ulaşıyor.

Trend, gölgede bronzlaşmak

TENDEKİ pigmentleri aktive ederek deriye renk veren, güneşin karşısında yatmadan bronz bir görünüm sağlayan ’güneşsiz bronzlaştırıcı’lar, sağlıklı ve zahmetsiz bronzlaşma yöntemi olarak ön plana çıkıyor. Sprey, krem ve mendil seçenekleriyle üretilen bu ürünler artık Nivea, Estee Lauder, Cliniqe, Lancome ve Guerlain gibi bir çok markanın piyasaya sürdüğü nemlendiricilisinden, yaşlanmaya karşı etkili olanına, E vitaminlisinden, bronzluk seviyesi ayarlanabilenine kadar farklı içerikleriyle de ilgi çekiyor. Sadece yaz aylarında değil, kışın da bronz bir tene sahip olmak isteyenleri güneşin altında yatmak veya solaryuma girmekten kurtaran bu ürünlerde, yılda yüzde 10’a varan oranda satış artışı gerçekleşiyor.

Bronzlaşırken bebek yağı da kullanılıyor

SON yıllarda koruyucu etkisi yüksek kremlerin satışlarındaki artış pazarın büyümesini sağlasa da Türkiye’de hala yaz aylarında bebek yağını satın alanların yüzde 32’si, ürünü bronzlaşmak amacıyla kullanıyor. Tatil alışkanlığı olan 18 yaş üstü kadınların yüzde 50’si ise güneş koruma ürünü kullanıyor. Bebek yağında, güneşin zararlı ışınlarını filtre eden ve olumsuz etkilerine karşı koruyan Güneş Koruma Faktörü bulunmadığı için bronzlaşma amacıyla kullanılması tavsiye edilmiyor. Çocuk güneş ürünleri kullanımında da son yıllarda önemli artışlar görülüyor. Çocuk cildinin çok ince ve hassas olması, cilt kanserlerinin büyük çoğunluğunun küçük yaşlardan itibaren güneşe korunmasız olarak maruz kalınması sonucu oluşması, bu bilince ulaşan aileleri çocukları için özel güneş koruma ürünleri kullanımına sevk ediyor. Koyu ten rengine sahip olan veya bronzlaşmış olanlar için 2 faktörden başlayan koruyucular, cildi açık renkli ve güneşe karşı hassas olanlar için 50+ faktöre kadar yükseliyor. Ürünlerin fiyatları ise koruma faktörüne göre 12 YTL’den 50’ YTL’ye kadar çıkabiliyor.
Yazarın Tüm Yazıları