’Şemsiye Kralı’na Avrupa plajları dar geliyor

BUNDAN tam 40 yıl önce aniden bastıran yağmurdan korunmak isteyenlere daha fazla satış yapabilmek için sattığı şemsiyeleri, içi tamamen ceplerden oluşan paltosunda taşıyan Celal Birsen, bugün 54 ülkeye yaptığı 1 milyon 500 bin adetlik ihracatıyla, sadece yağmur şemsiyelerinde değil, güneş şemsiyelerinde dünya devi konumuna geldi.

Celal Birsen’in sahibi olduğu Tekşem Group, 1998 yılında güneş şemsiyesi alanında yatırımlara ağırlık vererek, ihracata yönelmesinin semeresini şimdi, Avrupa liderliğini ele geçirerek topluyor. Geliştirdiği teknolojilerle, leke tutmayan, suyu barındırmayan, telleri ters dönüp, kırılmayan güneş şemsiyelerinin üretimiyle, rakiplerine fabrika kapattıran Tekşem Group, Avrupa’dan sonra Amerika pazarını da ele geçirmeye hazırlanıyor. Arkadaşımız Mehtap Özcan, Tekşem Group Yönetim Kurulu Başkanı Celal Birsen ile, güneş ve yağmur şemsiyelerinde 40 yıl önce başlayan serüvenini konuştu. Özellikle güneş şemsiyelerinde kaydettiği aşamayı, Algida’nın teşvikine bağlayan Birsen, "Yağmur şemsiyeleri alanında faaliyet gösterirken, 10 yıl önce bir anda kendimizi dünyanın dört bir yanına güneş ve plaj şemsiyesi üretirken bulduk. Bunda ilk büyük siparişi veren Algida’nın önemli rolü oldu. Algida’nın desteğiyle ilk önce Unilever’in diğer markaları için üretim yapmaya başladık. Ardından restoran, kafe ve plajlarda reklam aracı olarak güneş şemsiyelerini kullanan diğer dev markalar izledi. Artık Coca-Cola, Heineken, Panda, Pepsi, Beck’s, Nescafe, Foster’s, Carlsberg, Lipton Ice Tea, Orangina, Fanta, Tuborg’a kadar dünyanın önde gelen 50’den fazla markası için faaliyet gösterdikleri ülkelerde kullanılmak üzere güneş şemsiyeleri üretiyoruz. Ürettiğimiz bu şemsiyeler, 54 farklı ülkenin plaj, havuz, kafe ve restoranlarını süslüyor. Gayrimenkul sektöründeki gelişmelerin ardından, yeni konut projeleri için de özel üretim gerçekleştirmeye başladık" dedi.

Avrupa dar geliyor

Güneş şemsiyelerinde pazarın yüzde 99’una hakim olduklarına da dikkat çeken Birsen, son üç yıldır otel-bar-restoran işletmecileri için reklam ve amblem içermeyen düz renk güneş şemsiyesi üretimi de gerçekleştirdiklerine değiniyor. Bu ürünlerde, 275 farklı çeşite ulaştıklarını da söyleyen Birsen, "Her bölgeye özel konseptlerde şemsiyeler üretiyoruz. Artık, sadece Avrupa’da değil, Amerika plajlarına da açılmanın planlarını yapıyoruz" diye konuştu.

Şemsiyeyi cebe soktu

ŞEMSİYEDE klasik anlayışı değiştirerek, bambu saplı, çantalı, leopar desenli alternatifler sunduklarını belirten, Celal Birsen, "Çantalarda taşınabilen ürünleri tercih eden kadınlar için dünyada ilk olarak cep telefonu boyutunda şemsiye ürettik. Şemsiyeler artık, sadace çantaya değil, cebe de sığabiliyor. Modacıların ve şemsiye sektöründe faaliyet gösteren firmaların şemsiyeyi kıyafeti tamamlayan bir aksesuvar olarak görmeleri, şemsiyenin desenlerini ve kumaşını içeren çantalı modeller geliştirdik. Bambuyu şemsiyeye sap yaptık. Karbon fiber ve çelik tellerden oluşan ürünlerimizde ömür boyu kullanım garantisini başlattık. Geliştirdiğimiz teknolojiyle, şemsiyenin rüzgarda aniden ters dönmesinin ve kırılmasının önüne geçtik. Bambu saplı, özel tasarımlı şemsiyelerde, D-68 olarak adlandırılan teknolojik kumaşı kullanmaya başladık" dedi.
Yazarın Tüm Yazıları