Mora bürün, bedava eğitim al

Güncelleme Tarihi:

Mora bürün, bedava eğitim al
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 03, 2002 15:24

Yapı Kredi Bankası perakende sektöründe bir ilke imza atarak Worldcard üyesi olan mağazalarda satış eğitimi kampanyası başlattı. Şimdilik İstanbul, Ankara ve İzmir'de süren eğitimler çok yakında tüm Türkiye'yi kapsayacak. Eğitim alan mağaza zincirleri arasında İGS, Siemens, Arena, Desa, Polo Garage, Elf-Total gibi ünlü isimler de var.

Yapı Kredi Bankası geçtiğimiz aylarda Worldcard markasını yeniledikten sonra rekor düzeyde üye işyerine ulaştı. Şubattan bu yana Worldcard'a üye olan işyeri sayısı 30 bine yaklaştı. Banka şimdi de kolları sıvayarak bu işyerlerinin personelini eğitmeye başladı.

Kasiyer, satış elemanı, müdür ayırımı gözetmeden üye işyerlerinin personeline satış teknikleri eğitimi veriliyor. Herhangi bir ücret talep edilmeden verilen eğitimler üye işyerlerindeki satışı artırmak ve müşteriyle ilişkileri geliştirmek amacıyla başlatılmış. Eğitimi vermek üzere Nur Akgerman'ın başında bulunduğu Aks Danışmanlık şirketiyle bir anlaşma yapılmış. Eğitimler haziran ayının başından bu yana devam ediyor.

Şu ana kadar İstanbul, Ankara ve İzmir'den yaklaşık üç bin kişiye eğitim verilmiş. Yalnızca üst düzey yöneticiler değil birebir müşteriyle ilişki kuran personel de eğitime katılabiliyor. Eğitimlere katılanların yüzde 54'ü satış danışmanı, yüzde 19'u mağaza müdürü, yüzde 14'ü kasiyer, yüzde üçü firma sahibi, yüzde üçü insan kaynakları ürün sorumlusu.

Ağustos ayında Adana ve Bursa'da devam edecek olan eğitimler tüm Türkiye'ye yayılacak. Yapı Kredi Kurumsal İlişkilerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Erhan Özçelik 30 bin kişiye ulaşmayı hedeflediklerini belirtiyor:

‘‘Firmaların satış ve pazarlama alanlarında yaptıkları en önemli şey eğitim vermek. Bu nedenle biz de bu adımı attık. Başarılı olduğumuza inanıyorum. Eğitim bu başarının bir parçası. Üye işyerlerinin satışlarındaki artış bize de yansıyacak.‘‘

Eğitimler hafta içi bir tam gün boyunca yoğun olarak devam ediyor. Bir eğitime 80-100 kişi katılabiliyor. İlk başta Worldcard ile ilgili kısa bir tanıtım yapılıyor. POS makinelerinin nasıl kullanılacağı anlatılıyor. Daha sonra satış tekniklerini artırmak üzerine seminer veriliyor. Eğitim programları hem filmlerle hem de görsel sunumlarla destekleniyor.

Katılımcılar eğitim sonrası 'Worldcard Eğitim Değerlendirme Formu' adlı bir form dolduruyor. Her ay Aks Danışmanlık tarafından değerlendirilen bu form, Yapı Kredi'ye bir rapor olarak sunuluyor. Böylelikle eğitimdeki eksiklikler belirleniyor ve gideriliyor.

Üye işyerlerinin hepsine bu teklif götürülmüş. Bunlar arasında Bosch, Yataş, İGS, OYPA, Bellona, Siemens, Arena, Desa, Gorbon, Polo Garage, OPET, Elf-Total gibi farklı sektörlerden isimler var. Uygulamaya özellikle zincir şeklindeki şirketler büyük ilgi göstermiş.

Şimdiye kadar eğitim alan bütün firmalar satışlarında artış gözlemlediklerini belirtmiş. Eğitimler şimdilik bir yıllık planlanmış. Ancak Özçelik bu süreyi aşacaklarını belirtiyor:

‘‘Yeni üye işyerleri katılmaya devam ettiği sürece eğitimlerimiz de sürecek. Eylül ayından sonra ölçümleme başlayacak. Eğitim sonrası satışlardaki değişiklikleri ölçeceğiz.‘‘

DÖRT ANA BAŞLIK

Yapı Kredi'nin Worldcard'ın üye işyerlerine sunduğu eğitim dört ana başlıktan oluşuyor:

Satış ekiplerinde bulunması gereken nitelikler: İletişim ve insan ilişkileri üzerine bilgi veriliyor. Her sektörün kullanabileceği bilgilerden oluşuyor.

Satış aşamaları: Satışın her adımında başarılı olabilmek için gerekli nitelikler, bu niteliklerden nasıl yararlanılacağı ve başarılı satışın anahtarları anlatılıyor.

Müşteri ve önemi: Müşteri kimdir, sorusuna cevap verilirken, müşteri profilleri ve eğilimleri tanıtılıyor.

Görsel düzenlemenin satışa katkısı: Sessiz satış tekniği ne demektir, mağazacılıkta son yaklaşımlar nelerdir gibi konularla müşteriye vizyon kazandırmak amaçlanıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!