Lafayette: Türkiye’ye gelirsek Fransız kalmayız

Güncelleme Tarihi:

Lafayette: Türkiye’ye gelirsek Fransız kalmayız
Oluşturulma Tarihi: Mart 07, 2008 00:00

2.5 milyar Euro ciroya sahip dünyanın en eski çok katlı mağazalarından (department store) Fransız Galeries Lafayette’in Başkan Yardımcısı Christophe Cann, "Türkiye’yi uzun süre inceledik. Elbette bu çekici pazara gelmek isteriz ama eğer gelirsek Fransız kalmayız" dedi.

PARİS’te 1893’te 70 metrekarelik küçük bir mağaza olarak açılan ve bugün 2.5 milyar Euro ciroyla dünyanın önde gelen çok katlı mağazalarından (department store) biri olan Fransız Galeries Lafayette’in Başkan Yardımcısı Christophe Cann, Türkiye pazarına duyduğu ilgiyi açıkladı. On yıl önce Türkiye pazarını yakından incelemeye başladığını belirten Cann, "Biz sadece biri Berlin’de olmak üzere Fransa’da 60 mağazayla faaliyet gösteriyoruz. Yurtdışında büyüme fırsatlarını değerlendiriyoruz. Türkiye de ilgi duyduğumuz pazarlardan. Elbette bu çekici pazarda yer almak isteriz ama eğer gelirsek Fransız kalmayız" diye konuştu.

TÜRKLEŞMEK GEREK: Yeni girilen pazalarda yerel tüketicinin talep ve beklentilerini anlamak gerektiğinin altını çizen Cann, "Hangi pazar olursa olsun, ona adabte olunmalı. Fransızım; Fransız kalacağım diyemezsiniz. Türkiye’de biraz da Türkleşmelisiniz" dedi.

DOĞRU PARTNER ÖNEMLİ: Türkiye’de fırsatlara bakacaklarını vurgulayan Cann, şunları söyledi: "Başarı gördüğümüz yerde olmak isteriz. Bizim önceliğimiz iyi bir lokasyon. Lokal tüketim ve talepleri iyi anlamalıyız. Ülkeyi tanımalıyız. Bütün bunları bilen doğru bir partnerle gelmek isteriz. Türkiye’de çok sayıda perakendeciyle iyi ilişkilerimiz var."

TÜRKİYE’DE GİDECEK YOL VAR: En son iki yıl önce Türkiye’ye geldiğini ve iyi gelişmeler yaşandığını anlatan Cann, "Beymen, Vakko gibi iyi markalarınız; inanılmaz güzellikte alışveriş merkezleriniz var. Fakat hálá Türkiye’de yapacak çok şey var. Önemli olan farklı olabilmek" dedi.

MARKALARINIZ KENDİNİ GÖSTERSİN: Türkiye’den alım yaptıklarını belirten Cann, ancak henüz Galeries Lafayette’de Türk marka satılmadığını açıkladı. Bir gün önce Mavi’yi öğrendini söyleyen Cann, "Türk markalar önce var olduklarını göstermeli. Varlıklarından haberimiz olursa onlara da yer vermek isteriz. Beymen, Vakko gibi markalarınız Avrupa’da büyük başarı gösterebilir. Moda artık uluslararası oldu. Tabii ki şu anda moda eksperi değilsiniz ama şansınız var" diye konuştu.

CİRONUN YÜZDE 40’I TEK MAĞAZADAN: Galeries Lafayette’in 100 yılı aşkın süre önce Paris’te ilk açtığı ve bugün 65 bin metrekare büyüklüğe sahip department store, şirketin 2.5 milyar Euro cirosunun 1 milyar Euro ile yüzde 40’ını gerçekleştiriyor. Satışlarının yüzde 45’ini turistlere yapan Lafayette’in ilk mağazası, önünde fotoğraf çektiren turistlerle tarihi bina muamelesi de görüyor. Christophe Cann, önceki yıllarda en çok satış yaptıkları turistlerin başında Japonlar ve Amerikalılar gelirken, Çinlilerin birinciliği kaptığını, Türk müşteri sayısının da bir hayli yüksek olduğunu söylüyor. Dubai’de mağaza açacak olan Lafayette, Çin’de de mağaza açma niyetinde.

KENDİ MARKAMIZ AVANTAJ:
Lafayette’in güçlü bir moda duruşu olduğunun alını çizen Cann, "Biz lüks ürün ve ulaşılabilir ürün satıyoruz. Herkes modaya ulşsın istiyoruz. 29 Euro’ya private lable (özel marka) ürünlerimiz var. Sadece ürün satmıyoruz. Tarihsel bir değer de satıyoruz" dedi.

Modada hakimiyet bitti

MODANIN evrim geçirerek farklı bir döneme girdiğini vurgulayan Christophe Cann, şunları söyledi: "Eskiden insanlar baştan aşağı tek bir markayı giyerdi. Tüketici sınıfları arasında keskin ayrımlar vardı. Şimdi Prada ayakkabı, H&M pantolan kombinasyonu görmek mümkün ya da Armani ceket ile Zara etek. Markaların hakimiyeti bitti. Tüketici ne isterse onu yapıyor. Modayı yaratanların monopolisi de yıkıldı. Artık sadece Fransa, İtalya, İngiltere moda üretmiyor; İspanya, Japonya, Hong Kong söz sahibi. Ama değişen bu dünya güzel; çok sesli, çok renkli ve zengin."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!