İlk iki yıl 125 cc. üzeri motosiklet kullanmak yasak

Güncelleme Tarihi:

İlk iki yıl 125 cc. üzeri motosiklet kullanmak yasak
Oluşturulma Tarihi: Aralık 12, 2007 00:00

Son birkaç gündür pek çok kişiden aynı elektronik postayı alıyorum. Motosikletle alakalı bir e-posta gurubuna üye iseniz size de eminim gelmiştir. Efendim 2008 de ehliyet alma ile ilgili beklenen yasalardan biri geliyor. En azından benim hasretle beklediğim yasa.

1 Nisan 2008 tarihinde uygulanmaya başlayacak yeni trafik yasasına göre; ilk defa sürücü belgesi alanlara 2 yıllık stajyerlik uygulamasının getirilecek. Motosiklet sürücüleri için de geçerli elbette bu uygulama.Trafik Uygulama ve Denetleme Dairesi Başkan Yardımcısı Nevzat ÖNDER, "Bu yasa ile otomobil ehliyeti alacak olanlar 2 yıl stajyer sayılacak, bunun yanı sıra motosiklet ehliyeti alacaklarda 2 yıl boyunca 125cc üzerinde motosiklet kullanamayacaklardır." dedi.

Bildiğim kadarı ile 2 yıllık stajyerlik öngörülen koşullarda tamamlandığında stajyerlik statüsü kalkıp ehliyet sahibi olunuyor. Ancak bu süre içinde beş kez kırmızı ışık kuralını ihlal eden, hız sınırlarını aşan ve her ne derecede olursa olsun alkollü ve uyuşturucu madde alarak araç kullanan, asli kusurlu olarak ölümlü veya yaralanmalı trafik kazasına neden olan ve 75 ceza puanını dolduran sürücülerin sürücü belgeleri iptal edilecek.

SÜRÜCÜ KURSLARI YASADAN FAYDALANIYOR

"Eeee ne var bunda? Kime İşgüzar diyosun? Niye böyle bir başlık attın?" dediğinizi duyuyorum. Efendim bu yasanın çıkmasının bir mantığı var değil mi? Trafikte yaşanacak problemleri, kazaları minimuma indirmek, daha bilinçli sürücülere sahip temiz bir trafik yaratmak. Gelin görün ki, Türkiye’de bu tip yenilikler ya da değişiklikler hep birilerine rant kapısı açmıştır. Ve birileri akbaba gibi çöreklenir o rantın üzerine! İşte kızdığım şey bu! Üç gündür gelen e-postalar’ın büyük çoğunluğu sürücü kurslarından geliyor. Başımıza akbaba kesilen sürücü kursları diyor ki, "aman bu stajyer olayına girip başını ağrıtmadan önceki son şansın, hemen gel yasa çıkmadan ehliyetini al 2 yıl stajyerlikle uğraşma. Son başvuru tarihi bilmem bilmem ne!!!" Çok ayıp ya!!! Gerçekten çok ayıp! Bu yasanın çıkmasını bu şekilde kendine bir çıkar olarak gören herkesi kınıyorum! Bırak almasın şimdi ehliyeti! Şimdi alıp da ehliyetini gidip 1000’lik makinelere binip paralamasın kendini! İzin ver paşa paşa önce 125cclik ehliyetini ve motorunu alıp bir olaya dahil olsun. Motoru trafiği ve kendini tanıdıktan, 125’lik makineyi altında oyuncak ettikten sonra esas ehliyetini ve isterse daha büyük motorunu alsın!!! Neyse gerçekten çok sinirlendim! Yeni yasamız ise inşallah sağ salim çıkar. Şimdi, uzun zamandır sektörde neler oluyor neler bitiyor pek haberdar etmiyorum sizi. Vallaha kaynıyor aslına bakarsanız ortalık. Suzuki, BMW, Honda, Yamaha vs. gibi markalar oldukları yerde 2008 için hazırlıklar yaparlarken, diğer tarafta 2005’teki motosiklet satışlarındaki patlama ile ortaya çıkıp, krizi atlatıp ayakta kalmayı başaranlar bir yandan montajdan üretime geçmeye çalışıyor, bir yandan da hız kesmeden yeni girişimlerde bulunuyorlar. İşte yeni iki markadan yeni iki sektör haberi...

Tayvanlı SYM, Türk Motoran ile Avrupa’ya Açılıyor

Avrupa pazarında büyümek isteyen Tayvanlı motosiklet ve ticari araçlar üreticisi Sanyang Industry (SYM), İzmir’de üretim yapan Motoran firması ile motosiklet üretim ve satışını kapsayan distribütörlük anlaşması imzaladı. Motoran, 2008 Mart ayından itibaren Tayvanlı firmanın toplam 7 modelini Türkiye’ye getirecek ve 2 modelini 2009’dan itibaren İzmir Atatürk Organize Sanayi Bölgesi’ndeki tesislerinde üretecek.

MOTORAN KİM?

Yıllık 45 bin adet motosiklet üretim kapasitesi ile İzmir’de güzel bir fabrikaya sahip motosiklet markası. Motoran’ın Satış ve Pazarlama Genel Koordinatörü Tufan Görgülü, Tayvanlı SYM’nin Türkiye’yi üretim ve lojistik üssü yapmayı planladığını belirterek, işbirliğini ortaklığa ve diğer ticari araçların üretimine doğru genişletebileceklerini söylüyor.

Motoran’ın 2 yıl önce motosiklet ithalatı amacıyla kurulduğunu belirten Tufan Görgülü, "Üniteks Şirketler Grubu’nun en genç üyesiyiz. İthalat ile başlayan serüvenimiz, bu yıl mart ayında üretime dönüştü. Üretime 5 bin metrekarelik kapalı alanda başladık. 15 gün önce 10 bin metrekarelik yeni tesisimize taşındık. Yılda 45 bin motosiklet üretim kapasitesine sahibiz. Etna, Torro ve Furia modelleri ile üretim yapıyoruz. Türkiye’de toplam 250 bayi, 360 yetkili servis noktası ile hizmet veriyoruz. Bayi sayısını 400’e çıkaracağız. Şu an bir bant ile çalışıyoruz. İkinci bant yakın zamanda üretime geçecek. Veloran markasıyla çocuk bisikleti üretimi projemize’de start verdik. En büyük ilkemiz ise motosiklet severlere sıkıntı yaşatmamak için yedek parça stoğunu 10 yıl yetecek şekilde tutmamız. Lojistikte en hızlı firmayız" diyor.

Çok sıkı araştırdılar ve Motoran’da karar kıldılar

Kısa sürede gösterdikleri başarının Tayvanlı firmanın dikkatini çektiğini dile getiren Görgülü, daha önce Türkiye’de bir firma ile çalışan SYM’nin yeni distribütör olarak kendilerini seçtiğini kaydetti. 14 Kasım itibari ve tekrar yenilenmek kaydı ile 2010 yılının Ekim ayına kadar distribütörlük anlaşması yaptıklarını kaydeden Görgülü, "Uzakdoğulu firmalar Türkiye’yi yakından takip ediyorlar. Fuarların birinde kart alıp vermiştik.Türkiye’de araştırma yaptıklarında bizim tecrübeli kadroya sahip olduğumuzu, kısa zamanda atılım yaptığımızı, arkamızda Üniteks gibi ihracatçı, sağlam bir firma olduğunu gördüler. Biz de onların dünyada güçlü bir marka olduğu görüp işbirliğine beraberce karar verdik. Türkiye pazarı için 7 model seçtik.Bunların arasından 2 modeli 2009 yılında İzmir’de üretmeye başlayacağız" diye konuştu.

SYM KİM?

SYM yurt dışında oldukça iyi tanınan bir motosiklet üreticisi. Tayvan, Çin ve Vietnam’daki tesislerinde yılda 600 bin adet motosiklet üreten ve 100’ün üzerinde ülkede faaliyet gösteren bir motosiklet üreticisi SYM. Sanyang Industry Başkan Yardımcısı ve Dünya Sorumlusu Andy Tsai (solda), Motoran ile birlikte Türkiye’de ciddi yatırımlara gideceklerini belirtiyor.

Motoran’ın Satış ve Pazarlama Genel Koordinatörü Tufan Görgülü (sağda).

Korna devi Seger motosiklete el attı

Önce Seger kimdir bir tanıyalım. 1981 yılında Paktel adı ile kurulan Seger, emaye kaplı bakır tel üretimi ile sektöre adımını atar. Kuruluşundan bir yıl sonra üretim kapasitesini ve ürün çeşidini arttırarak elektrikli ve havalı korna üretimine başlar. 1995 yılında Mısır firması I.G.I. ile başarılı bir ortaklığa imza atar. Mısır’da kurulu olan I.G.I. 1995 yılından itibaren Seger lisansı ile korna üretimi yapmaya başlar. Şu an ise 120 çalışanı ile 4500 m2 kapalı alan olmak üzere toplam 6650 m2 alana kurulu Bursa tesisinde üretim yapan Seger 2004 yılında, Çin’in Guangzhou eyaletinde de korna üretim tesisi kurmuş ve 2005 yılında Çin’de kurulu olan tesisinde seri üretime başlamış.

KORNADAN MOTOSİKLETE

2005 yılı içerisinde Türkiye’de hızla büyüyen Motosiklet piyasasının araştırmasına başlayan Seger, Çin’de yerleşik fabrikasından ve iş gücünden de faydalanarak 100 üzerinde Çin’de yerleşik Motosiklet firmasını gezerek incelemiş ve kalite, kapasite ve tasarımını güvenilir bulduğu en büyük Motosiklet üreticileri ile Seger marka Motosikletlerin üretimi ve ithalatı konusunda anlaşmalar yapmış. 2006 yılı ilk yarısında ilk Motosiklet ithalatını gerçekleştiren Seger, Çin’de bulunan fabrikası yardımı ile gerek üretim, gerekse sevkıyat aşamalarında kendi adına üretilen motosikletleri bizzat kendi imkánlarıyla kontrol ederek kullanıcılara en üst düzeyde ve kalitede ürünleri en uygun fiyatlar ile sunmayı hedefliyor. Kaliteli ürün, bol yedek parça ve üst düzey servisi ile Seger motosiklet alanında Türkiye piyasasının devleri arasına girmeye hazırlanıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!