Hızlı tren Kapıkule’den girdi, ilk temizlik fırçayla yapıldı

Güncelleme Tarihi:

Hızlı tren Kapıkule’den girdi, ilk temizlik fırçayla yapıldı
Oluşturulma Tarihi: Kasım 21, 2007 00:00

Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları Genel Müdürlüğü’nün (TCDD) İspanya’dan satın aldığı hızlı tren, dün sabah Kapıkule Tren Garı’ndan yurda giriş yaptı.

TCDD’nin, Ankara-İstanbul hızlı tren hattında kullanmak üzere İspanyol CAF firmasından satın aldığı iki hızlı trenden ilki, Kapıkule’ye elektrikli lokomotif tarafından çekilerek getirildi. Fransa’nın Handea kentine TIR’larla taşınan tren, buradan demiryoluna indirilerek Kapıkule’ye İsviçre, Avusturya, Macaristan, Sırbistan ve Bulgaristan güzergáhından ulaştı.

FIRÇAYLA YIKADILAR: Gar görevlileri, ilk olarak hızlı trenin ön kısmını fırça ile yıkadı ve deneme amaçlı ileri-geri hareket ettirdi. Gar önünde bekleyenler ise hızlı trenin önünde hatıra fotoğrafı çektirdi. İşlemleri tamamlanan Türkiye’nin ilk hızlı treni, daha sonra Sirkeci İstasyonu’na hareket etti. Feribotla Haydarpaşa İstasyonu’na geçirilecek tren, demiryoluyla Ankara’ya götürülecek. Hızlı tren, yapımı tamamlanan ancak elektrifikasyon ve üst yapı çalışmaları süren Ankara-Eskişehir hızlı tren hattında önce test sürüşlerinde kullanılacak. Gelecek yılın ilk yarısından itibaren de yolcu taşımaya başlayacak. Böylece Ankara-Eskişehir arası demiryolu ulaşımı 3 saatten 1 saat 10 dakikaya inecek.

HADİSE KAYDEDİCİ: Trende, oluşabilecek kazalara karşı güvenlik önlemleri de artırıldı. Hız ve mesafe kontrolü için iki sinyal ekipmanı, vagonların kazalarda üst üste tırmanmalarını önleyen dizayn, makinistlerin bulunduğu bölüm de dahil olmak üzere 16 kamera ve uçaklardakine benzer şekilde, ’Hadise Kaydedici’ bulunuyor. Ayrıca trendeki 4 kamera da dışarıdan görüntüleri kaydedecek. Tren, motor arızalarından dolayı yolculuklarda herhangi bir aksamaya meydan vermeyecek.

Hızlı trenin özellikleri

Fiyatı: 17.5 milyon Euro

Hızı: 250 km/saat

Kapasite: 419 yolcu

Donanım: 6 setten oluşan vagonlar, business ve ekonomi vagonları olarak ayrı ayrı dizayn edildi. 55 business, 354 birinci sınıf, 2 engelli, 8 de kafeterya koltuğu var.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!