Çalışanların yemek kuponlarını kim çalıyor?

YEMEK koçanlarından kupon çalarak gerçekleştirilen vurgun, olayı ortaya çıkaran Beşiktaş 5'inci Noterliği ile yemek fişlerini pazarlayan kuruluşu birbirine düşürdü. Noterlik, vurgunun sorumlularının bir an önce bulunması, fişleri pazarlayan kuruluş da, tespitlerin şaibeli olduğu gerekçesiyle karşılıklı suç duyurusunda bulundular.

GÜNDE 500 bin çalışanın kullandığı yemek koçanlarından kupon çalarak gerçekleştirilen vurgunun ortaya çıkarılmasının ardından şimdi, ‘‘bu kuponları kim çalıyor?’’ tartışması başladı. Beşiktaş 5'nci Noterliği, tutanakla tespit ettiği vurgunun sorumlularının bir an önce bulunması için şuç duyurusunda bulundu. Yemek fişlerini pazarlayan Ticket Restaurant'ın Genel Müdürü Koray Özbay da, tutanakla yapılan tespitlerin şaibeli ve gayri kanuni olduğunu ileri sürdü. Özbay, ‘‘Hata ya da ayıplı hareketin sahibi kurye şirketiyle, Noter çalışanları olabilir. Bu nedenle tespitleri yaptıran Beşiktaş 5'nci Noterliği ile kurye şirketi aleyhine suç duyurusunda bulunuldu’’ dedi.

Beşiktaş 5'nci Noterliği, personele dağıtılan yemek kuponlarının eksik teslim edilip, edilmediğinin belirlenmesi için 10'ncu Noterlik aracılığıyla bir tespit yaptırmıştı. Yeni teslim edilen koçanların kuponları tek tek sayılarak yapılan tespit, düzenlenen tutanakla da kayda geçirilmişti. Beşiktaş 10'ncu Noterliği'nin düzenlediği tutanağa göre, Accor Servisleri İnternational şirketi tarafından pazarlanan Nisan ayına ait 10 adet ‘‘Ticket Restaurant’’ yemek fişlerinin 3 koçanı, 75 kupon olması gerekirken, 74 kupon çıkmıştı.

Ardından, aynı şirketin yemek kuponlarını kullanan Deha Kırtasiye'nin de koçanlarını sayılmış, 75 milyon liralık 23 yemek koçanından yüzde 17'sinin eksik kupon içerdiği belirlenmişti. Eksik çıkan koçanlarda 56 kupon bulunması gerekirken bazılarının 53, bazılarının da 55 kupon içerdiği görülmüştü.

KARŞILIKLI SUÇLAMA

Beşiktaş 5'nci Noterliği, tüm bu gelişmelerin ardından koçanlardan kupon koparan sorumluların bulunmasını istedi. Ticket Restaurant'ın ‘‘yemek koçanlarından kupon koparma işleminin noter çalışanlarının geçekleştirebileceği’’ iddiası üzerine de, tutanaklarla birlikte suç duyurusunda bulundu.

Tesbitlerin, paketleri tam olarak teslim aldıklarını tasdik ettikten sonra şaibeli ve gayri kanuni şekilde yapıldığını öne süren Ticket Restaurant Genel Müdürü Özbay da, ‘‘Buna benzer sorunlarla 10 yılda 23 kez karşılaştık. Yaptığımız inceleme ve araştırmalar sonucunda bu sorunların yüzde 16'sında müşterimizin, yüzde 80'inde paketlerin teslimatını yapan kurye şirketinin, yüzde 4'ünde ise şirketimizin hatası olduğunu tesbit ettik. Kendi sorumluluğumuz dahilinde gerçekleşen olaylar sonrasında hataların tekrarlanmaması için yeni sistemler geliştirildi. Kurye firmaları tarafından da düzeltici ve önleyici güvenlik önlemlerinin alınması için çalışıyoruz’’ dedi.

Ayrıca kupon teslim belgesinde, ‘‘Lütfen saydıktan sonra imzalayınız’’ ibaresinin de yer aldığına dikkat çeken Özbay, ‘‘Müşteri bu formu okuduğuna ve saydığına kayıt olarak kaşelemekte ve imzalamaktadır. Böylece herhangi bir sorumluluğumuz kalmıyor. Buna rağmen, olayın açıklığa kavuşturulması için noterden koçanları istedik. Ancak bize yardımcı olunmadı. Bu nedenle hataların veya ayıplı hareketin sahibi kurye şirketi olabileceği gibi ilgili müşterilerin çalışanlarından birisi de olabilecektir. İki şirket aleyhine şirketimiz suç duyurusunda bulunmuştur’’ dedi.
Yazarın Tüm Yazıları