Evimizi H&M ve C&A’ya kaptırmayız

Güncelleme Tarihi:

Evimizi H&M ve C&A’ya kaptırmayız
Oluşturulma Tarihi: Nisan 19, 2007 00:00

Türkiye'ye yakın zamanda gelecek C&A ve H&M gibi markalara pazarı kaptırmaya niyeti olmayan Collezione, yeni stratejiler belirledi. Collezione’nin Başkanı Ekrem Akyiğit, "Onlar büyük biz ise hızlı ve çeviğiz. Ev sahibi olarak onları çok rahat ağırlarız. Caddelerdeki hakimiyet bizim. Kaptırmayız" dedi.

TÜRKİYE’de hızlı modayı en iyi uygulayan, "adil fiyat" felsefesiyle geniş kitleye hitap eden Collezione, Türkiye’ya girmeye hazırlanan C&A ve H&M gibi markaların en büyük rakibi olarak gösteriliyor. Pazar hakimiyetini yabancılara kaptırmaya niyeti olmayan Collezione’nin Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Akyiğit, "İş yapma biçimimiz aynı. Onların büyük, biz ise çeviğiz. Onları burada durdurabilecek projelerimiz hazır. Çok rahat kendi evimizde ağırlayacağız. Rekabet onların büyük deneyimleri ile bizim kıvraklığımız arasında geçecek. Türkiye pazarında bizim şansımız onlardan daha yüksek" dedi.

KOTALAR KALKINCA:

Akyiğit, şöyle devam etti: "H&M 2008’de kotalar kalkınca gelecek. C&A daha erken giriyor ama Türkiye civarında yaptırdığı, daha mütevazi bir koleksiyonla gelecek. Dünya devi bu firmaların bizi oyun dışına itmek için 5-10 yıllık planları vardır. Türkiye’de dünyanın hiçbir yerinde olmadığı kadar büyüme şansları var. Yüzlerce alışveriş merkezi açılıyor. Metrekarelerimizi geçebilirler ama caddelerdeki hakimiyet bizim. Kaptırmayız."

YABANCI HAYRANLIĞI VAR:

Türkiye’deki tüketicilerin yabancı hayranlığına da değinen Akyiğit, "Daha önce Türk markalar, markalaşmaya çok önem vermediği için malesef yabancı futbolcu, marka hayranlığı var. Müşterilerimizin bir kısmı mutlaka bu gelen markaları tercih edecektir ama süreç içerisinde, fark yaratabiliyorsak, ibre bizden yana döner" dedi. Genç nüfusa ve müşteri sadakat duygusunun azlığına değinen Akyiği, gelen yabancı markaları durdurmak, pazar paylarını artıkmak için planlar yaptıklarını belirtti.

TÜRKİYE’DE EN İYİ BİZİZ:

Türkiye’de hızlı modayı en iyi yapan yerli markanın Collezione olduğunu anlatan Akyiğit, yılda 8 ana ve 44 de ara koleksiyon ile rekortmen olduklarını söyledi. Akyiğit "En hızlıyız. Hesaplı olmakta en yakın rakibe yüzde 40 fark atıyoruz. Onların bizi yakalamaları ancak bizim durmamızla mümkün olur. Şimdilik böyle bir şansları yok" diye konuştu.

ADİL FİYATLA TAVLADIK:

Türkiye’de modayı adil fiyatla satmanın birinci hedefleri olduğuna değinen Akyiğit, şunları söyledi: "20 yıllık bu felsefemize tüketici hakim, bizi destekliyor. Bunun meyvalarını topluyoruz. Milano, Paris ve Londra gibi moda merkezlerinde olup bitenlerden haberdarız. Trendleri anında tüketiciyle buluşturuyoruz. Dünyada modayı yaratan haute-coutre markalar çok pahalı ve ulaşılmaz, en ünlüleri giydiriyorlar. Bir de H&M, Zara ve Mango gibi hızlı moda yapanlar var. Piramidin altındaki orta kesim de modayı takip etmek istiyor ama fiyatlar yüksek. Biz bu o açığı gördük, uygun fiyata moda isteyenlere odaklandık."

İspanyol olsaydık Zara’ya fark atardık

ZARA’nın, Collezione’den 5 yıl önce kurulduğunu anımsatan Ekrem Akyiğit, İspanyol marka ile aynı zamanlarda aynı tespitleri yapıp hızlı modayı uygun fiyata verdiklerini söyledi. Akyiğit şunları söyledi: "İspanya’nın içinde bulunduğu koşullar, ekonomik göstergeler, siyasi politikalar ve vizyon Zara’yı bizden daha şanslı kılıyor. Perakende sektör olarak algılanıyor, ülke imajı olumlu ve tarih-kültür iyi yansıtılıyor. Collezione İspanya’dan çıksaydı, Zara’ya fark bile atardık."

Yurtdışında agresif olacağız

YABANCI markaların Türkiye’ye akını sürerken, Collezione’nin de yurtdışı faaliyetlerini artırdığına dikkat çeken Ekrem Akyiğit, şöyle konuştu: "Şu anda Ortadoğu, Bağımsız Devletler Topluluğu gibi 18 ülkede 32 mağazamız var. Bu yıl 30 mağaza daha açacağız. Herkesin Türkiye’ye geldiği bir dönemde önce Türkiye’deki büyümeyi güçlendirip, 2009’da yurtdışında hızlanıp, 2010’da agresif olmaya başlayacağız. Rusya’da amiral gemisi niteliğinde bir kaç mağaza, showroom açıp ardından yaygın bir franchise ağı kuracağız. Potansiyeli yüksek ülkelerin hepsinde temel stratejimiz bu olacak. 2011’de 600 milyon YTL ciro yaparız."

Milliyetçiyim yurtdışında üretim yaptırmam

ÜRÜNLERİN üç yıl önce yüzde 20’sinin şu anda ise yüzde 8’inin yurtdışından getirildiğini anımsatan Ekrem Akyiğit, şunları söyledi: "Dünya devleri Türkiye’de üretim yaptırıyor. Hızlı moda üretebilen bir ülkedeyiz, neden başka yerde üretim düşünelim? Artık marka ve perakendeye oynuyoruz. Üretim farklı bir iş, stratejik patrnerlerle ortaklık yapıyoruz. Bazılarına makinalarımızı devrettik, bazılarının makinalarını kapattık. Kırklareli’ndeki fabrikayı düzenledik. Dokumada devam ediyor. Kalın ürünler yapan makinaları çıkardık, ince ürünler yapanları tuttuk ve üzerine biraz da ilave ettik. Konfeksiyonu kapatıp, İstanbul’a kaydırdık. Gaziantep, Kahramanmaraş ve Siirt’te mal yaptırıyoruz. Hızlı modayı batıda üretip, temel ürünler için daha da doğuya kaydıracağız. Ben milliyetçiyim. Ülkemin insanı işsizken, başka bir ülkede ürettirip Türkiye’de satamam. Bazı kárlardan feragat ediyorum. Başka pazarlara satmak için yurtdışında üretim olabilir."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!