BMW 1’in farkını ’hayvanlarla’ anlattık, doğru kitleye ulaştık

Güncelleme Tarihi:

BMW 1’in farkını ’hayvanlarla’ anlattık, doğru kitleye ulaştık
Oluşturulma Tarihi: Mart 25, 2007 00:00

Borusan Oto, Kırmızı’da ’en iyi otomotiv reklamı ödülünü’ TBWA’nın otomobili göstermeden hayvan resimleriyle yaptığı ilan ile aldı. BMW Satış ve Pazarlama Müdürü Fatma Tüker, BMW 1 serisinin arkadan itiş özelliğini bu yolla tüketiciye ilettiklerini söylerken, "Otomobili göstermeden farkımızı anlattık. Seçici davranınca basın ilanı, doğru hedef kitleye ulaştırıyor" dedi.

OTOMOBİLİ göstermeden BMW 1 serisi ilanıyla Kırmızı ödülü alan Borusan Oto, basın ilanlarının gücüne inanıyor. BMW Satış ve Pazarlama Müdürü Fatma Tüker, TBWA’ya ödül getiren ilanlarının daha ödül almadan beğeni topladığını dile getirirken, "Seçici davranıp iyi bir medya planı yaparsanız basın ilanları, doğru hedef kitlenize ulaşmanızı sağlıyor" dedi. Tüker, otomobil göstermeden hayvan resimleriyle yaptıkları reklam kampanyasının TBWA iyi ilişkilerinin bir ürünü olduğunu belirterek, otomobili göstermeden farklarını anlatabildiklerini vurguladı.

TERCİH YEREL KAMPANYALAR: Aralık 1984’ten bu yana BMW otomobillerinin Türkiye distribütörlüğünü yapan Borusan Otomotiv’in geçen yıl 5 bin 500’ün üstünde satışla Türkiye’de kendi sınıfında lider olduğuna dikkat çeken Fatma Tüker, TBWA’ya ödül getiren reklam stratejilerini şöyle anlattı: "Borusan Otomotiv reklam kampanyalarında zaman zaman BMW’nin uluslararası kampanyalarını kullansa da, çoğunlukla tercihini yerel çözümlerden yana yapıyor. Özellikle sinema televizyon reklam filmlerinde yabancı kampanyaları kullanıyoruz, bazılarında adaptasyon yaptığımız da oluyor. Ama ağırlığı Türkiye pazarının, hedef kitlemizin beklentilerine, iletişim
/images/100/0x0/55eaaf97f018fbb8f89039ca
anlayışına uygun, satışı destekleyici yerel kampanyalara veriyoruz. Ödül kazanan bunlardan biri."

FARKIMIZI ANLATTIK: Ödüllü ilan kampanyasına başlarken, BMW 1 serisinin kendi kategorisindeki rakiplerinde, hiçbir marka veya modelde arkadan itiş özelliği olmayışından yola çıktıklarını belirten Tüker, bu çalışmayı şöyle anlattı: "Ajansımıza ’bu özelliği, farklı, çarpıcı dikkat çekecek bir şekilde hedef kitlemize anlatmak istiyoruz’ demiştik. İsterlerse BMW’nin herhangi bir modelini kullanabileceklerini ama kullanmak zorunda da olmadıklarını söyledik. Çünkü biz kampanyayı herhangi bir serimize bağlamak istemedik. BMW aslında çok da güçlü, kendini ispat etmiş, otomobil görünmeden de anlaşılabilecek bir marka. Ajansın çalışmasını ilk gördüğümüzde şaşırdık, çok da beğendik. Otomobili göstermeden de kendimizi anlatmayı başardık."

ÖNCELİK BASIN İLANLARININ: Tüketiciye ulaşmak için basın ağırlıklı çalıştıklarını, fazla televizyon reklamı yapmadıklarını, bazen sinema reklamı kullandıklarını belirten Tüker, elde ettikleri sonuçları ise şöyle anlattı: "Seçici davranıp iyi bir medya planı yaparsanız basın ilanları, doğru hedef kitlenize ulaşmanızı sağlıyor. Satış kampanyalarında gazeteleri, marka iletişiminde seçici davranabileceğiniz dergi iletişimini kullanırsanız elbette istediğinize varıyorsunuz. Bire bir yaptığımız iletişim de çok da önemli. Amacımız müşterimizi otomobillerimize oturtup bu sürüş keyfini yaşatmak. Bu iletişimi onu yapabilmek için kullanıyoruz."

Marka değerini anlatacak yolları tercih ediyoruz

ÖDÜLLÜ ilanlarının ilk günden beri beğenildiğini aktaran BMW Satış ve Pazarlama Müdürü Fatma Tüker, iletişim de önem verdikleri noktaları şöyle sıraladı: "İletişimde, reklamda hedef bu kampanyadaki gibi dikkat çekmektir. Markanın değerlerini hedef kitleye ulaştırabilmek gerekiyor. Biz de ajansımızda bu ayrıntılara çok özen gösterdiğimiz için Türkiye’de BMW markasının değerleri çok güçlü. Yaptığımız her iletişim faaliyetinde marka değerlerini de anlatacak aktaracak yolları tercih ediyoruz, ajanslarımız da bunu bize sağlıyor. Başarımızda ajansımızla kurduğumuz sıkı güven ilişkisi de etkili."

TBWA: Bacakların yerini değiştirdik, ödülü bekledik

BMW
1 serisi ilanlarıyla ödül beklediklerini dile getiren TBWA Kreatif Direktörü Murat Arlı, işin sırrını "bütçeyi büyütmeden ortaya konan yaratıcılık" olarak açıkladı. Metin yazarlığını Gökhan Yücel’in, art direktörlüğünü ise Boran Eren’in yaptığı bu ilanların Kırmızı’yı almadan mail ortamında, internet bloglarında dolaşmaya başladığına dikkat çeken Arlı, bu ilanların başarısını şöyle açıkladı: "Reklamda üç ayrı afişte at, tavşan, kurbağa, objeleri kullanıldı. Hepsi arka bacak formları çok göze çarpan ve güçlü hayvanlar oldukları için seçildi. Ön ve arka bacalarının yerleri değiştirildi. Reklamı görenin ’bunda bir gariplik var’ demesi gerekiyordu. BMW 1 serisi kendi sınıfı içinde arkadan itişli tek araba. Bu rakiplere de gönderme gibiydi. Doğada zaten bütün güç arkadan öne doğru. İlanlar tezatın altını çiziyor. Prodüksiyon basit oldu. Oldukça sade, büyük bütçeli olmayan, yaratıcılığı yüksek bir ilandı. Artık reklam sektöründe yaratıcılık kadar işin bütçesi de önemseniyor. Bu yarışmalarda bir kriter olmaya başladı. Açıkçası böyle bir ödül bekliyorduk, bizi çok şaşırtmadı. Daha önce aynı reklamla aldığımız ödüller bunun habercisiydi."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!