Basında ’devrim’ yaptık seri ilanları ’dışarı’ taşıdık

Güncelleme Tarihi:

Basında ’devrim’ yaptık seri ilanları ’dışarı’ taşıdık
Oluşturulma Tarihi: Şubat 27, 2007 00:00

Türkiye seri ilan pazarının üçte ikisine sahip olan Hürriyet, seri ilanları gazete dışında ayrı bir ek olarak yayımlayarak yeni bir devrime imza attı. Hürriyet Gazetesi Reklam Grup Başkanı Ayşe Sözeri Cemal, yeni çalışmayla hem okurların hem de tüketicilerin özel bir mecraya kavuşacağını söyledi.

SERİ ilanları dün gazete dışında ayrı bir ek olarak vermeye başlayan Hürriyet Gazetesi, seri ilancılık alanında bir yeniliği daha gerçekleştirdi. Türkiye seri ilan pazarının üçte ikisine sahip olan Hürriyet, ilk gün seri ilan reklam gelirini yüzde 60 artırdı. Hürriyet Gazetesi Reklam Grup Başkanı Ayşe Sözeri Cemal, seri ilanlarda artık yenilik zamanı geldiğini belirterek "Bunu da Hürriyet düşündü. Hürriyet seri ilanları gazete dışında ayrı bir ek olarak yayınlayarak sıradan bir yeniliğin ötesinde bir devrim yaptı" dedi. Hürriyet’in seri ilanları İstanbul’da gazetenin dışına çıkarken, Ankara’da, Ankara bölge ekiyle birlikte yayınlanıyor.

EŞİ BENZERİ YOK: "Batı’da Hürriyet gibi çok güçlü ve etkin olan hiçbir gazete aynı zamanda seri alanda da güçlü değil" diyen Ayşe Sözeri Cemal şöyle devam etti: "Batı’da güçlü gazeteler ve güçlü seri ilan gazeteleri var. Hürriyet bu açıdan da eşsiz. Gazete hem etkin hem seri ilanda da güçlü. Batı’daki örnekler ücretsiz seri alan gazeteleri ve ücretli seri ilan gazeteleri şeklinde." Seri ilanların Hürriyet’in reklam gelirinin yüzde 10-11’ini oluşturduğunu belirten Cemal, yeni projeyle birlikte bu payın yüzde 12-13’e çıkacağını söyledi.

ÖZEL BİR MECRA: Seri ilanların ana gazetenin dışına çıkarılmasının nedenlerini Ayşe Sözeri Cemal şöyle anlattı: "Seri ilanları istediğimiz gibi bir alışveriş platformuna dönüştürmek, okurun ve potansiyel tüketicinin çok daha rahat okuyacağı, inceleyeceği, göreceği; okurun ve reklam verenin buluştuğu bir mecra yaratmak istedik. Buna sadece ticari bakmıyoruz. Okur için de daha rahat okunur bir mecra olacak. Öte yandan gazetede daha fazla sayfayı basamayacağımız için, seri ilanları istediğimiz gibi açamıyorduk. Şimdi görsel açıdan da seri ilanlarda daha yaratıcı çalışmalar yapılabilecek. Fotoğraflı ilanlar, doğum günü ilanları Batı basınında hálá devam eden bir gerçek. Türkiye’de de bunlar artabilir."

AJANSLAR MEMNUN: Yurtdışındaki gazeteleri görsellerinden sistemlerine kadar derinlemesine incelediklerini ve Hürriyet’in 57 yıllık tecrübesinin en büyük kılavuzları olduğunu anlatan Ayşe Sözeri Cemal, çalışmaların yedi ay kadar sürdüğünü söyledi. Seri ilan ajanslarının projeye çok olumlu yaklaştığını vurgulayan Ayşe Sözeri Cemal, seri ilan ajanslarının seslerine kulak verdiklerini söyledi. Ayşe Sözeri Cemal, "Seri ilanların ana gazetenin dışına çıkmasından dolayı hiçbir çekinceleri yok. Onlar için çok daha kapsamlı özel bir mecra oldu. İçinde küçük haberler, karikatürler olacak. Seri ilan gazetesini çok beğendiler" dedi.

FİYATI DÜŞÜRDÜK: Seri ilanlarda fiyatları yüzde 20 düşürdüklerini vurgulayan Ayşe Sözeri Cemal, promosyonlara ağırlık verdiklerini, ikinci el satışlarda fiyatları düşük tuttuklarını dile getirdi. Ayşe Sözeri Cemal, küçük ve orta ölçekli şirketler dahil tüm işletmelerin kolay ulaşabileceği fiyatları hedeflediklerini belirtti.

’İyi ki yapmışsınız’ desinler yeter

AYŞE Sözeri Cemal, seri ilan gazetesinin sektöre ve pazara dinamizm getireceğinden emin olduklarını belirterek, "İlan verme ve tanıtım alışkanlıklarımızı, satın almadan önce araştırma yapma yöntemlerimizi, seri ilanları okuyucu olarak takibimizi değiştireceğine inanıyoruz. Okuyucusundan ajansına sektörün tüm oyuncularının, ’İyi ki yapmışsınız’ diyeceklerini ümit ettiğimiz bir yeniliğe imza attığımıza inanıyoruz" diye konuştu.

550 başlık altında ilan yayımlanabilir

HÜRRİYET Seri İlanlar Gazetesi’nde emlaktan mobilyaya, otomobilden trafik müşavirliğine kadar yaklaşık 550 başlık altında ilan yayımlamak mümkün. Eskinden 11 sütun olan seri ilan sayfaları 10 sütun olarak değiştirildi. Punto çeşitlerinden çizgi kullanımına kadar her görsel uygulama, okurların hem kelime hem de çerçeveli ilanları daha kolay algılayabileceği şekilde değiştirildi. Yeni yapı seri ilanları okumayı kolaylaştırırken, reklamverene de farklılaşma imkanı veriyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!