Türkiye’nin başarısı ve hızı 20 yıl önceki Asya’ya benziyor

Güncelleme Tarihi:

Türkiye’nin başarısı ve hızı 20 yıl önceki Asya’ya benziyor
Oluşturulma Tarihi: Ocak 21, 2007 00:00

Dünyanın önde gelen prestijli iş gazetesi İngiliz Financial Times’ın 19 yıldır çalışan CEO’su John Ridding, büyüme hızı ve ekonomide gösterdiği başarılarla Türkiye’nin 20 yıl önceki Asya yükselişini hatırlattığını söyledi. Ridding, "Türkiye ekonomisi son derece dinamik" dedi.

TÜM iş dünyasında ve ekonomi gazeteciliğinde önemli yeri olan İngiliz Financial Times’ta (FT) 19 yıl önce muhabir olarak işe başlayan, editörlük yapıp, Asya biriminin kurulmasına başkanlık eden ve Haziran 2006’da gazetenin CEO’su olan John Ridding, Türkiye’nin son yıllarda ekonomide gösterdiği başarının dikkat çekici olduğunu söyledi. John Ridding, büyüme hızı ve ekonomide gösterdiği başarılarla Türkiye’nin 20 yıl önceki Asya yükselişini hatırlattığına dikkat çekti.

ADA DÜNYAYA BAĞLANDI: Türkiye’nin daha önce ada görüntüsü veren ekonomisinin tüm dünya ile bağlandığına değinen Ridding, "Türkiye ve ekonomisi son derece dinamik bir ülke. Türkiye büyüyen ve önemli bir ekonomi. Biz her zaman Türkiye’ye önem verdik. Son yıllarda Türkiye ili ilgili yaptığımız haberlerin arttığı da doğrudur" dedi.

EKONOMİ İÇİN İYİMSERİM: 2006’da dolarla ilgili bir tedirginlik olduğunu hatırlatan Ridding, petrol fiyatlarının 80 dolarlara dayandığını ancak şu sıralar 50 dolar civarında seyrettiğini vurguladı. Küresel ekonomiyle ilgili olarak çok iyimser olduğunu dile getiren Ridding, enflasyona dikkat edilmesi gerektiğinin de altını çizdi. Ridding, global veya Türkiye’de yaşanabilecek kriz öngörüsünde bulunmaktan kaçındı.

SORUMLULUĞUMUZ BÜYÜK: Ridding, FT’nin finans çevrelerinde kutsal kitap muamelesi görmesini şöyle değerlendirdi: "Bu çok heyecan ve gurur verici olmanın yanında çok büyük bir sorumluluk yüklüyor. FT’nin stratejisi çok açık. Dünyanın en iyi iş gazetesi olmak. Gazetelerin çağı bitti gibi eleştirilere katılmıyorum. Bir alana odaklanarak, o alanın en iyisi olursanız başarı gelir. Bu spor ya da sanat ya da ekonomi olabilir. FT’nin tüm dünyada kalite seviyesi çok yüksek bir okur kitlesi var. Güvenilir bir kaynak, güvenilir bir marka olmanın ağırlığını hep taşıyoruz. Dünyanın farklı yerlerindeki güzetelerin bizi kaynak göstermesi çok iyi bir duygu."

GAZETECİLİĞİNİZ ETKİLEYİCİ:
Türkiye’ye ilk kez geldiğini kaydeden Ridding, "Ancak DYH toplatısında pekçok gazeteciyle tanıştım. Gazeteciler dünyanın neresinde olursa olsun ortak özellikleri var. Onları görmek hep rahatlatıcı ve ferahlatıcı. Türk medya sektörü oldukça gelişmiş ve gazeteciler çok dinamik" dedi. Tirajlarının İngiltere’de 30 bin, dünyada 450 bin, yıllık cirolarının 240 milyon sterlin civarında olduğunu anlatan Ridding, FT’nin İngiltere’de iyi kalitedeki tek kárlı gazete olduğunu belirtti.

Türk medyasının enerjisi ve yenilikçiliği etkileyici

ÖZEL ileri teknoloji ürünleri yatırmları yapan İsrailli International Technologies Ventures Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Joseph Vardi, 10 yıl önce geldiği Türkiye’nin çok değiştiğini, çok canlı bir toplumla karşılaştğını söyledi. Doğan Yayın Holding’in (DYH) toplantısına katılan Vardi, teknolojiyi yakından izleyen medya sektörünün etkileyici, dinamik gazetecilerin ise göz doldurduğunu kaydetti. Vardi, "Sektörde çok büyük bir enerji, çok iyi yetenekler ve son teknoloji ile gelişmeler yakından takip ediliyor. DYH Yaratıcılık Ödülleri’ni alan gençler zamanın çalan alarmı gibi. DYH’nin yaratıcılık ve gençliğin önemini bilmesi gelecek de çok faydalı olacak" diye konuştu.

KUŞ KİMİN:
Dünün medyasında tüketiciyle sürekli bir ilişki olduğunu dile getiren Vardi, şöyle devam etti: "Eskiden medya okurunu, izleyicisini sahiplenirdi; tüketici de okuduğu gazeteyi, izlediği televizyonu. Şimdi kimse kimsenin sahibi değil. Kuş kimin? Kuşun senin bahçene gelmesini istiyorsan yem koyarsın. Gelir ve onu yer ama bu hep orada kalacağı anlamına gelmez. Yem bulunan başka bir bahçeye uçar gider. Taksim Meydanı’ndaki insanlar kimin? Kimse onlara sahip değil. Onlara yeni, heyecan verici bir şeyler vermelisiniz ama sadakati garanti edemezsiniz. Gelecekte kablosuz teknoloji daha çok hayatımıza girecek. Pili olan herşey bir şekilde internete bağlanacak. Google, youtube gibi yenilikçi çalışmalar daha çok olacak."

ICQ’NUN YARATICISI: ICQ programının yaratıcıları arasında yer alan Vardi, programın Türkiye’de de çok popüler olduğuna değinerek, 1999 Marmara depreminde insanların yakınlarına ulaşması için ICQ’nun özel sayfalar yaptığını da hatırlattı.

Kriket hayali kurardım, iletişim devini yarattım

KÖKLERİ Rusya, Macaristan ve Polonya dayanan göçmen bir ailenin ikinci kuşak çocuğu olarak İngiltere’de doğan Martin Sorrell, kriket oyuncusu olmayı hayal ederken dünyanın en büyük 3 iletişim hizmetleri şirketi WPP’yi yarattı. Fortune 500 Global’de yer alan 500 kişinin 350’ye yakınına, Nasdaq 100’de yer alan isimlerin yarısından fazlasına Fortune e-50 listesinde 30 kişiye hizmet veren WPP’nin müşterilerinin reklam harcamları 50 milyar doları buluyor. Yirmi bir yıl önce iki kişi bir ofiste başladığı çalışmalarının, şu anda 106 ülkede 2 bin ofis ve 85 bin çalışanla sürdürdüklerini anlatan Sorrell, şöyle konuştu: "James Gallower ile tanışmıştım ve o Saatchi’yi satın alarak reklam işine girmişti. 1977’de Saatchi’de CFO olarak reklam ve medya işine girmiş oldum. Sektöre girişim çok planlı olmadı. 1985’te kendi işimi kurdum. Siyahların Amerika’da sporda bariyerlerle karşılaşmamaları gibi reklamcılıkta da bariyer yoktur. Bazı sektörlerde tecrübeniz olmadan girmenize izin vermezler; ancak 90 yaşında bir ayağınızın mezarda olması gerekir. Bizimki spor ve eğlence sektörü gibidir. Ekonomi eğitimi aldım ama reklamcılık bir yatırım bankasında çalışmaktan çok daha eğlencelidir. 2006 ciromuz 11 milyar doları buldu. WPP’nin piyasa değeri ise 18 milyar dolar civarında."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!