Akcan:İhale Yasası'nda pürüz var

Güncelleme Tarihi:

Akcan:İhale Yasasında pürüz var
Oluşturulma Tarihi: Şubat 02, 2002 15:22

Bayındırlık ve İskan Bakanı Abdülkadir Akcan, yeni Kamu İhale Yasası'nın bazı maddelerinde pürüz bulunduğunu söyledi.

Akcan, Asfalt Müteahhitleri Derneği'nin, Ankara Sheraton Oteli'ndeki 4. Olağan Kurulu'nda yaptığı konuşmada, yeni İhale Yasası'ndaki pürüzleri en iyi şekilde tartışarak düzeltmeye çalışacaklarını ifade etti.

Yasayı çıkarma sürecinde tartışmaya açmak istediklerini belirten Akcan, "bunlar kamu ihale yasasını çıkarmak istemiyor" ifadeleri ile karşılaşmamak için, yasayı hızlı bir şekilde çıkardıklarını söyledi. Akcan, yasanın 2002'de çıktığının ancak, 2003 yılında yürürlüğe girmesinin nedenlerinden birisinin yasayı iyi yorumlayıp düzeltmek olduğunu kaydetti.

Yeni yasada birim fiyatının olmayacağını vurgulayan Akcan, enflasyonun düşmesi ile yapılacak işlerin hızlandırılabileceğini bildirerek, "Ekonomik istikrar programını, partimiz kanadı olarak hiçbir şey yapamasak bile, enflasyonu düşürme adına destekliyoruz. Enflasyonu haksız vergi olarak düşünüyoruz" dedi.

Akcan, müteahhitler tarafından kendilerine, "aynı firmanın farklı işlerinde gerekirse kaynağın bir yere kanalize edilerek bitirilmesi" önerisi geldiğini belirterek, "tamam ama bölgelerde farklı siyasetçiler var, siyasi rekabet bir anlamda da (yaşasın popülizm) gündeme gelecektir. O yüzden bu konuda iddialı olmak istemiyorum" şeklinde konuştu.

Bakan Akcan, 2002 ödeneklerinin tahsis edilmesi halinde hiçbir yatırım alınmasa dahi mevcut projelerin 10 yılda eritilebileceğini bildirdi. Yurtdışı müteahhitlik sorunlarının çözümü için uğraştıkları anlatan Akcan, Türk müteahhitlerinin iş alması muhtemel ülkelerle ilişkileri geliştirme yönünde çalışmaları bulunduğunu belirtti.

Bu konuda Cezayir örneğini veren Bakan Akcan, Cezayir'den doğalgaz alındığını ancak bunun karşılığında iş yapılması amacıyla anlaşmaya madde konulmadığını hatırlatarak, müteahhitlik hizmetleri konusunda Cezayir ile görüşmelerin sürdüğünü kaydetti.

KARAYOLLARI'NIN AYIBI

Karayolları Genel Müdürü Dinçer Yiğit de 2000'li yıllarda halen Türkiye'de 4 bin 170 kilometrelik toprak ve stabilize yol bulunduğunu, bunun ülkenin ve Karayolları'nın ayıbı olduğunu ifade etti.

Karayolları'nın 10 yıllık hedeflerini gerçekleştirebilmesi için 15 milyar dolar kaynağa ihtiyaç bulunduğunu belirten Yiğit, yatırımların zamanında bitirilebilmesi için ayrılacak ödeneğin 2 katına çıkarılması gerektiğini söyledi. Yiğit, Türkiye'nin bölünmüş yollara ihtiyacı bulunduğunu, karayolları olarak bu yöntemi benimsediklerini ifade etti.

Türk Müteahhitler Birliği Başkanı Nihat Özdemir de yeni İhale Yasası'nın mükemmele yakın olduğunu ancak, bazı maddelerinde sıkıntılar bulunduğunu söyledi. Özdemir, yapılan işlerde alınan KDV'nin yüzde 18'den yüzde 12'ye çekilmesi, dış müteahhitlik hizmetleri verilen firmalara Eximbank'ın kontrgaranti vermesi taleplerinde bulundu.

Asfalt Müteahhitlik Derneği Başkanı Celal Koloğlu da 1999, 2000 ve 2001 yıllarının inşaat sektörü açısından ümit kırıcı yıllar olduğunu belirterek, 2001 yılı ulaştırma yatırım ödeneklerinin, 2000 yılına göre dolar bazında yüzde 22.5 oranında düşüş gösterdiğini söyledi.

Koloğlu, ödeneklerin mevcut oranlarda sürdürülmesi halinde, mevcut devlet ve il yolları projelerinin 20-25 yılda, otoyol projelerinin de 15-16 yılda tamamlanabileceğini ileri sürdü.

Bürokrasiye de değinen Koloğlu, bürokratlara doğru icraatları için sahip çıkılması ve destek verilmesi gerektiğini belirterek, Sayıştay, Maliye, Hazine ve Devlet Planlama Teşkilatı (DPT) gibi kuruluşların, yatırımların ihale aşamasında başlayan, yapım sürecinde devam eden ödenek tespitleri de dahil olmak üzere, kendilerini iş yapan idare yerine koyma noktasına getiren, müdahaleci tutumlarının zaman zaman yatırımın gerekliliğini, işin yapım teknikleri ile idarece firmalara verilmiş yeterliliklerinin sorgulanması boyutlarına ulaşabildiğini kaydetti.

Bunun sadece yatırımcı kurulaşlar değil, bağlı olduğu Bakanlık ve siyasi otoriteye uzanan güvensizlik anlamına geldiğini belirten Koloğlu, bu anlayış ve davranış biçiminin mutlaka engellenmesi gerektiğini de söyledi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!