BirlIKte 6. yıl

Güncelleme Tarihi:

BirlIKte 6. yıl
Oluşturulma Tarihi: Kasım 17, 2001 11:03

Türkiye'nin ekonomik nabzını gösteren Hürriyet İK Gazetesi altıncı yaşını kutluyor. İçerik ve ilanlarıyla alanında ilk ve rakipsiz olan İK Gazetesi, geniş bir okuyucu kitlesine sesleniyor. Yeni yaşımızı, dört yıldır düzenlenen 'Yılın İlanları' ödül töreniyle beraber kutladık. 2000 yılının en iyi ilanı Mudo Hazır Giyim için Wunderman Reklam Ajansı tarafından hazırlanan 'Mudo Akademi' oldu.

Türkiye'nin insan kaynakları alanındaki ilk gazetesi Hürriyet İK, altı yaşına girdi. İnsan kaynakları, eğitim, kişisel gelişim, yönetim, pazarlama, kariyer haberleri, iş ve eğitim ilanlarıyla Türkiye'nin 'ekonomik nabzını' gösteren Hürriyet İK geniş bir okuyucu kitlesine sesleniyor. Üst düzey yöneticilerden öğrencilere, akademisyenlerden danışmanlara, iş arayışında olanlardan kariyer değiştirmek isteyenlere kadar yüzbinlerce insan gazetenin okuyucu profilini oluşturuyor.

Hürriyet İK Gazetesi dört yıldır 'Yılın İlanları' ödüllerini dağıtıyor. Bu yılki ödüller geçtiğimiz hafta Hürriyet Medya Towers Çetin Emeç Konferans Salonu'nda yapılan törenle sahiplerine verildi. Birincilik ödülü Wundermen Reklam Ajansı tarafından Mudo Hazır Giyim için hazırlanan ilana verildi.

KİMLER ELEMAN ARIYOR

Törende bir konuşma yapan Hürriyet Gazetesi Reklam Grup Başkanı Ayşe Sözeri Cemal, Hürriyet İK Gazetesi'nin Türkiye ekonomisinin nabzını gösterdiğini söyledi: ‘‘Sayfa sayısı 12-14'ün altına indiyse ekonomi kötüye gidiyor, 20'nin üstüne çıkıyorsa iyiye gidiyor demektir. Geçen yılın ilk 10 ayıyla karşılaştırdığımızda ortalama sayfa sayımız yüzde 32, ilan adedi yüzde 53, toplam reklam alanı yüzde 57, reklam veren firma adedi yüzde 27 düştü. Ekonomik kriz dünyayı da etkilemiş durumda. Aynı süre içinde New York Times'ın insan kaynakları gazetesinin sayfa sayısı yüzde 40, Sunday Times'ın 50 düştü. Artık 24 sayfa değil, 8-12 sayfa çıkıyorlar.‘‘

Cemal, ekonomik krize rağmen yılın ilk 10 ayında bin 500 firmanın ilan vermeye devam ettiğini kaydetti: ‘‘Bu rakam her şeye rağmen moral veriyor. Çok sayıda firmanın zorunlu olarak küçülmeye gittiği bir dönemde bin 500 firma eleman arayışını sürdürüyor. Bu ilanlar, iş arayan binlerce insan için yeni kapıların açılabildiğini gösteriyor.‘‘

ARTIK HERKES MİLYONER

Hürriyet Gazetesi'nin ekonomi sayfalarından derlenen ve ekonominin 50 yıllık serüveninin anlatıldığı 'Artık Herkes Milyoner' adlı kitabı Şevket Pamuk ile birlikte hazırlayan Ercan Kumcu da törende bir konuşma yaptı.

Türkiye Cumhuriyeti'nin ilk yıllarında insan kaynağının büyük önemi olduğunu söyleyen Kumcu, bu dönemde ekonominin sermayesinin yanında insan kaynağının da 'kıt' olduğunu kaydetti: ‘1950'lerin başında kişi başına milli gelir 800-850 dolar civarındaydı. Ekonominin yüzde 50'sini tarım oluşturuyordu. Bu dönemde okumuşların işten anlamayanları politikada, işten anlayanları ise üretimde çalışıyordu. 1960'lı yıllarda ekonominin planlı kalkınma çabası başladı. Bu dönemde hedef tarımdan sanayiye doğru kaydı. Kişi başına gelir bin 200 dolara yükseldi. 60'larda üniversitelerde işletme ve pazarlama fakülteleri açıldı, yetişmiş işgücü ilanları arttı. 70'lerde milli gelir bin 500 doları geçti. 80'lerin sonunda iki bin 500 dolar oldu. Aynı yıllarda personel bölümlerinin adı insan kaynakları olarak değişmeye başladı. 2000'li yıllarda milli gelir üç bin dolara ulaştı. Türkiye dünyayla rekabet eden duruma geldi. Eskiden yabancı uzmanlar Türkiye'ye gelirken, bugün birçok Türk uzman yabancı ülkelerde çalışıyor.‘‘

İK EN ÖNEMLİ KAYNAK

'Yılın İlanları' ödülünü kazanan Mudo'nun Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Taviloğlu, Hürriyet İK Gazetesi'nin iş ve eleman arayanların en önemli başvuru kaynağı olduğunu söyledi. Yalnızca İstanbul'da yayınlanan gazetenin Türkiye'nin her tarafına gitmesi gerektiğini kaydeden Taviloğlu, ‘‘Ankara, İzmir'de de iş arayanlar, gazeteyi okumak isteyenler var‘‘ dedi.

Birincilik ödülü almaktan dolayı çok mutlu olduğunu kaydeden Taviloğlu şöyle devam etti: ‘‘Aldığımız ödülün en önemli nedenini kalbimin temizliğine bağlıyorum. Çünkü içimdeki ses sürekli olarak insana yatırım yapmamı söylüyor. Mudo'nun aldığı bu ödül içimdeki sesi güçlendirdi. Biz ikinci bölümünü yürüttüğümüz Mudo Akademi projesiyle doğru insanı arıyoruz. Şu ana kadar bu akademiden dokuz kişi aramıza katıldı. Büyük insanlar yaratmayı hedefliyoruz. Bu nedenle insana yatırım yapıyoruz. Çalışanlarıma GE Başkanı Jack Welch'in ünlü sözünü hatırlatıyorum: Kurşundan hızlı koşanların şirketi olmalıyız‘‘.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!