Hyundai’den su, toprak hava ve ateşli modeller

Güncelleme Tarihi:

Hyundai’den su, toprak hava ve ateşli modeller
Oluşturulma Tarihi: Eylül 28, 2005 02:09

Güney Koreli üretici Hyundai, ‘4 Element’ konsepti dahilinde Atos Prime, Matrix, yenilenen Getz ve yeni Sonata modellerini Avrupa ile aynı anda Türkiye pazarına sundu. Son yıllarda büyük bir atağa kalkan Hyundai, dünyayı ve canlıların yaşamlarını oluşturan dört temel elementten (toprak, hava, su ve ateş) esinlenilerek oluşturduğu konseptle 4 yeni modelin lasmanını gerçekleştirdi.

Atos Prime’nin toprağı, Getz’in ateşi, Matrix’in havayı ve Sonata’nın ise suyu temsil ettiği bir konsept içerisinde Türk tüketicisinin beğenisine sunulan modeller, uygun satış fiyatlarıyla dikkat çekiyor.

Atos Prime kadınları hedefliyor

Hyundai Atos Prime, yeni yüzüyle tekrar Türkiye yollarına çıktı. Şirin tasarımı ve pratikliğiyle dikkat çeken Atos Prime, 18 bin 400 YTL’den başlayan anahtar teslim satış fiyatıyla pazara sunuluyor. Hyundai’nin ‘A’ segmentinde yer alan Atos Prime modeli, şirin görünümü ve küçük boyutlarına rağmen sunduğu özellikleriyle şehir içi kullanımda tercih edilecek bir otomobil. Özellikle 20-34 yaş arasındaki bayan sürücüleri ve genelde çocuksuz küçük aileleri hedefleyen Atos Prime, lise ve üniversite mezunu gençlere kadar geniş bir kitleye hitap ediyor.

Uzunluğu 3565 milimetre, genişliği 1525 milimetre ve yüksekliği 1570 milimetre olan Atos Pirime, sınıfına göre oldukça geniş ve kullanışlı bir iç mekana sahip. Araç, büyük dikdörtgen ön farları, yüksek sürüş pozisyonu ve geniş panoromik ön camıyla dikkat çekici bir görünüm sergiliyor.

Atos Prime, Türkiye’ye 1.1 litre hacmindeki 4 silindirli motorla ithal ediliyor. Araç, her türlü kullanıma cevap verebilmesi amacıyla 5 ileri manuel veya 4 kademeli otomatik şanzımanla satın alınabiliyor. Atos Prime, ekonomik motoru sayesinde 100 kilometrede ortalama 5.5 litre yakıt tüketiyor. Aracın şehir içi tüketim değeri 6.8 litre iken şehir dışı tüketimi ise sadece 4.9 litre. 4 kademeli otomatik şanzımana sahip modeli ise ortalama 6.1 litre yakıt tüketiyor.

Atos Prime GLS, 18 bin 400 YTL’lik anahtar teslim satış fiyatı bulunuyor. GLS Style donanımı ise 19 bin 700 YTL ile tüketicilere sunuluyor.

Hyundai, Matrix ile MPV sınıfına giriyor

Hyundai, Türkiye’de son yıllarda hızla gelişmekte olan ve binek araç pazarında yüzde 5 oranında paya sahip olan MPV (Multi Purpose Vehicle-Çok Amaçlı Araç) sınıfına, Matrix modeliyle giriş yapıyor. Özellikle şehir içi kullanımda çocuklu aileler tarafından tercih edilen MPV’ler arasında kendine önemli bir yer edinmeyi amaçlayan Matrix, ergonomik ve fonksiyonel bir kabine sahip. Başta 25 yaş üstündeki bayanlar olmak üzere evli ve/veya çocuklu aileler ile genç çiftleri hedefleyen Matrix, 25 bin 801 YTL’den başlayan anahtar teslim fiyatlarla satışa sunuluyor.

Tasarımında ünlü İtalyan dizayn markası Pininfarina imzası taşıyan Matrix, ilk bakışta yüksek sürüş pozisyonu, yola hakimiyeti tam anlamıyla sağlayan geniş ön camıyla dikkatleri üzerine çekiyor. 4050 milimetre uzunluğa, 1740 milimetre genişliğe ve 1635 milimetre yüksekliğe sahip olan Matrix’in, oldukça geniş ve ferah bir iç hacmi bulunuyor.

Hyundai Matrix Türkiye’ye, common-rail direkt enjeksiyon teknolojili yeni 1.5 litre CRDi dizel motor ve 1.6 litre benzinli olmak üzere iki farklı motor seçeneğiyle ithal ediliyor. Yeni hazırlanan 1.5 litrelik CRDi motor, Hyundai’nin daha önceki dizel motorlarından farklı olarak 4 silindire sahip. 16 supaplı bu motor, 4000 d/d’de 102 beygir güç, 2000 d/d’de maksumum 235 Nm tork üretiyor. 1.5 CRDi motorun 100 kilometredeki ortalama yakıt tüketimi sadece 5.4 litre.

Hyundai’nin 1.6 litrelik benzinli motoru ise, 5800 d/d’de 103 beygir güç, 4500 d/d’de maksimum 141 Nm tork üretiyor. Matrix’te 1.6 litrelik motor için 5 ileri manuel ve 4 kademeli otomatik şanzıman seçenekleri bulunuyor. Manuel şanzımanlı versiyon, 100 kilometrede ortalama 7.3 litre yakıt tüketiyor.

Hyundai Matrix, Türkiye’ye GL ve GLS olmak üzere iki ayrı donanımla ithal ediliyor. GL donanımında; sürücü havayastığı, elektrik kumandalı ön ve arka camlar, klima, 4 hoparlörlü radyo/kasetçalar, uzaktan kumandalı merkezi kilit ve alarm, ön ve arka sis farları, gövde rengi tamponlar, kapı kolları ve yan koruma çıtaları, aktif gergili emniyet kemerleri, arka koltuklarda hareketli baş dayamaları ve ortada kol dayama, Isofix çocuk koltuğu sabitleme mekanizması, immobilizer, kaza anında katlanabilen direksiyon mili ve yükseklik ayarlı direksiyon mili gibi birçok özellik standart olarak sunuluyor.

Yeni Getz’in farkı motorlarında

Türkiye’de de bugüne kadar 27 bin adetten fazla satılan Getz, yeni görünümüyle ‘B’ segmentinde yüzde 15.2’lik pazar payıyla elinde bulundurduğu birinciliği sürdürmeyi amaçlıyor. Yeni Getz’in 1.4 litrelik baz versiyonunun anahtar teslim satış fiyatı ise 21 bin 900 YTL. Getz’de daha önce sunulan 1.3 litrelik benzinli ve 1.5 litrelik CRDi dizel motor, yerini tamamiyle baştan geliştirilen yepyeni motorlara bırakıyor. Benzinli motor seçeneğinde 1.3 litrelik ünite, yerini 1.4 litrelik yeni motora bırakırken, 1.5 litrelik CRDi motor da silindir hacmi değişmeden daha yüksek performans ve daha düşük yakıt tüketimi sunuyor.

Yenilenen Getz’de kullanılmaya başlanan tüm motorlar, üstten çift egzantrik ve silindir başına 4 supap teknolojisine sahip. 1.4 litrelik yeni benzinli motor, 6000 d/d’de 97 beygir güç ve 3200 d/d’de maksimum 126 Nm tork üretiyor. Bu motorla birlikte, 5 ileri manuel ve 4 kademeli otomatik şanzıman seçenekleri sunuluyor. Aracın 100 km’de tükettiği ortalama yakıt ise 6.0 litre. Otomatik şanzımanlı versiyonda ise bu rakam 6.7 litreye çıkıyor.

Ödüllü Sonata tamamen yenilendi

Hyundai’nin Güney Kore’de en çok satılan modeli olan ve bir önceki nesliyle otomotivin anavatanı olan Amerika’da sayısız ödüller kazanan Sonata, baştan aşağı yenilenen iç ve dış görünümüyle Türkiye’de satışa sunuldu.

Sonata, Hyundai’nin amiral gemisi modeli olarak yeni teknolojilerin her zaman öncülüğünü yaptı. Her nesli ile önemli satış rakamları yakalayan Sonata, daha agresif ve sportif yeni görünüme kavuşmuş. Tasarımında Avrupalı çizgilerin fazlasıyla hissedildiği yeni Sonata’da, daha köşeli, kolay anlaşılabilir ve modern çizgiler ön plana çıkıyor. Ön tarafta tek çıtalı radyatör ızgarası, dikdörtgen ön farlar ve kaput çizgisi ilk bakışta dikkati çekiyor. 17 inçlik jantlar, şişkin çamurluklar, krom kaplı kapı kolları ve düşük koruma çıtaları sportif bir görünüm oluştururken, arka stop lambaları ve tampon, atletik görünümü tamamlıyor. Yeni jenerasyon Sonata’nın boyu bir önceki modele göre 55 milimetre uzun. Bu artış sayesinde kabin içinde daha geniş bir alan elde edilirken, bagaj hacmi de 523 litre gibi sınıfında oldukça iddialı olan bir değere çıkarıldı.

Yeni Sonata’nın sportifliğini, 3.3 litre hacmindeki ‘Lambda’ ve 2.4 litre hacmindeki ‘Theta’ motorlar ile tamamlıyor. 2.4 litrelik motor, 5800 d/d’de 162 beygir güç, 4250 d/d’de maksimum 219 Nm tork üretiyor. 3.3 V6 motor ise 6000 d/d’de 235 beygir güç üretirken, 3500 d/d’de maksimum 304 Nm’lik tork değerine ulaşıyor. Yeni Sonata’nın 2.4 litre CVVT motorlu versiyonu 66 bin 400 YTL’ye satılırken, 3.3 V6 motora sahip olan Sonata’nın anahtar teslim satış fiyatı ise 76 bin YTL.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!