EuroNCAP 10 yaşına girdi 5 yıldızı küçüğe indirdi

Güncelleme Tarihi:

EuroNCAP 10 yaşına girdi 5 yıldızı küçüğe indirdi
Oluşturulma Tarihi: Kasım 09, 2005 00:00

Avrupa’nın bağımsız çarpışma testi kuruluşu EuroNCAP 10’uncu yaşını kutluyor. Avrupa’da satılan otomobillerin güvenliklerini ölçen ve otomobil endüstrisinde güvenliğin gelişmesinde büyük rol oynayan EuroNCAP, 1997 yılından bu yana toplam 219 otomobilin çarpışma testini gerçekleştirdi.

Hayatımızın en önemli parçalarından biri haline gelen otomobiller artık gelişen teknoloji ile gün geçtikçe daha sağlam hale geliyor. Geliştirilen çeşitli güvenlik önlemleri her geçen yıl kaza sayısını azaltırken, buna paralel olarak ölüm hatta yaralanmaların da aza indirilmesi sağlanıyor. Geçtiğimiz haftalarda bir Çinli otomobil üreticisi tarafından Avrupa pazarına sunulan bir 4X4 aracın, sunduğu ‘güvenliği’ gözler önüne sermiştik. Ucuz fiyatı ile dikkatleri üzerine çekmeyi başaran bu araç, kısa bir süre sonra Avrupalı otomobil kulübü ADAC tarafından çarpışma testine tabi tutuldu ve test mankeninin üzerinde ağır hasarın oluştuğu görüldü. Bu da aracın ne kadar korumasız olduğunu kanıtladı.

219 OTOMOBİL ÇARPIŞTI

İşte bu testlerin önemini ortaya çıkartan Avrupa’nın bağımsız çarpışma testi kuruluşu EuroNCAP, yeni üretilen modelleri, araçların tanıtılmasından kısa bir süre sonra çarpışma testlerine tabi tutuyor. 29 Ekim 1995 tarihinde açılan EuroNCAP 10’uncu yılını kutlamanın mutluluğunu yaşıyor. Yıllardır piyasaya çıkan en yeni otomobillerin olası kazalara karşı dayanıklılıkları ölçen, yayaları ve araçların taşıdıkları küçük çocukları da ne kadar koruduğunu gözler önüne seren EuroNCAP, 1997 yılından bu güne kadar toplam 219 aracın çarpışma testini gerçekleştirdi. Otomobil alacak kişilerin tercihlerinde de etkili olan bu testler, yeni modellerin satış rakamlarında da önemli role sahip.

Gerçekleştirilen testler, araçların güvenlikleri hakkında net fikirlerin ortaya çıkmasını sağlıyor. Geçtiğimiz ay üç farklı otomobilin çarpışma testini gerçekleştiren EuroNCAP, Ekim ayı test sonuçlarını açıkladı. Küçük sınıftaki Daihatsu Sirion 4 yıldız alırken, Toyota Yaris 5 yıldız almayı başardı. Fiat’ın en üst modeli olan Croma da 5 yıldız alarak markanın ikinci 5 yıldızlı otomobili olmayı başardı.

Küçük otomobiller artık daha güvenli

Artık küçük sınıftaki otomobiller de, sundukları yüksek güvenlik donanımları ile testlerden başarılı sonuçlar alıyorlar. Hatta bazıları, kendisinden 3-4 sınıf üstteki otomobilin aldığı puana ulaşabiliyor. İşte o otomobillerden birisi de Toyota’nın küçük sınıftaki başarılı temsilcisi Yaris. Yeni Yaris, kavuştuğu yeni tasarımı ve büyüyen boyutları ile öncüsüne göre daha büyük bir otomobil haline geldi. Kendisini her konuda geliştiren Yaris, önden ve yandan yapılan çarpışma testleri sonucunda topladığı puanlarla 5 yıldıza ulaşmayı başardı. Çocuk güvenliğinden 3 yıldız alan Yaris, yaya güvenliğinden de 4 üzerinden 2 yıldız alarak yayalara daha az zarar verdiğini kanıtladı.

Diğer bir küçük model olan Daihatsu Sirion, 4 yıldız almasına rağmen yeterli güvenliğe sahip olduğunu gösterdi. Yaya güvenliğinden 2 yıldız alan Sirion, çocuk güvenliğinden de 3 yıldız almayı başardı. Fiat’ın amiral gemisi olan Croma, markanın küçük modeli Punto’nun ardından 5 yıldızlılar kulübüne katılmayı başaran ikinci model oldu. Fiat’ın 12 yıl aradan sonra ürettiği Croma, geniş iç mekana, yüksek tavana ve liftback ile station arasında bir görünüme sahip.

Volvo: Çocuklar otoda arkaya dönük oturmalı

Volvo, çocuk koltuklarında maksimum güvenlik için Britax ile işbirliği yaptı. Gerçekleştirdiği çarpışma testlerinde, seyir esnasında arkaya dönük olarak oturmanın bir çocuk için en güvenli seyahat yöntemi olduğu sonucuna varan Volvo, bu tür çocuk koltuklarını teşvik etmek amacıyla dünya genelindeki tüm bayilerinde Britax’ın Isofix bağlantı sistemiyle kullanılan arkaya dönük çocuk koltuğunu satışa sunacak. Volvo’ya göre seyir esnasında arkaya dönük olarak oturmak bir çocuk için en güvenli seyahat yöntemi. Kaza yapan yaklaşık 4 bin çocuk üzerinde araştırma yapan Volvo ‘Kaza Araştırma Komisyonu’, bu araştırma sonucunda yüzü arkaya dönük olarak oturmanın, kaza sırasında çocukların ciddi şekilde yaralanma riskini önemli ölçüde azalttığını belirledi. Arkaya dönük koltukların amacı, önden alınan bir darbe sırasında baş ve omurilik için destek sağlamak. Böylece, çarpma gücü bedenin daha büyük bir yüzeyine dağıtılıyor. Britax koltukları Volvo bayilerinde 0+ yaş grubu bebekler ile 3 ve 4 yaşından daha büyük çocuklar için olmak üzere iki çeşit olarak sunulacak.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!