Alışverişte ‘hopi’ devri

Güncelleme Tarihi:

Alışverişte ‘hopi’ devri
Oluşturulma Tarihi: Kasım 28, 2014 01:27

Artık başkasının üzerinde gördüğünüz kıyafeti almak için mağaza mağaza dolaşmak devri kapanıyor. Boyner Group’in yeni uygulaması ‘Hopi’ ile aranılan ürün fotoğrafını gönderip bulunabilecek.

Haberin Devamı

BOYNER Group tarafından geliştirilen ‘Hopi’ akıllı telefon uygulaması alışverişte yeni bir dönem başlatıyor. Adeta bir yapay zeka görevi gören bu yeni uygulama ile tüketici mağazalarda anlık indirim kampanyalarından yararlanabilecek, aradığı bir ürünü fotoğrafını göndererek bulabilecek, istediği bir ürünü almadan önce en uygun fiyat araştırmasını yapabilecek.

Alışverişte ‘hopi’ devri

AKILLI TELEFONDA

Mart ayında uygulamaya geçecek olan projenin alışverişte yeni bir dönem başlatacağını belirten Boyner Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cem Boyner, şunları söyledi: “Mağazalarımız bunun için çalışmalara başladı. Mağazalarımızı bu sisteme uygun hale getireceğiz. 15 milyon kayıtlı müşterimiz bulunuyor. Bunun yüzde 70’i akıllı telefon kullanıyor. Akıllı telefonu olmayan müşterilerimizi de Turkcell ile yaptığımız işbirliği ile akıllı telefon sahibi yapacağız. Saçma sapan kampanya mesajlarıyla sizi rahatsız etmeyecek bir sistem kurduk.”
Sistemde ilk etapta 50 firma ile çalışacaklarını belirten Boyner, “Rakam 80’e çıkacak ve bu sayıyı hızla arttıracağız. Akaryakıt istasyonları, kuyumcular, tekstil ürünleri, fast-food zincirleri müşterilerimize ulaşabilecek. Tüketicinin hesabında biriken ‘paracıklar’ı harcaması için firmalar adeta teklif yarışına girecek. Bu projenin üzerinde 3 yıldır çalışıyoruz. Tüketiciyi bir kelebek gibi düşünün. Avucumuzu sıkmadan onu elimizde tutmaya çalışacağız” dedi. Müşteri bilgilerinin kesinlikle gizli olacağını anlatan Boyner, “Bu konuda çok ciddi şikayetleri var tüketicilerin. Bunların önüne geçeceğiz. Uygulama sadece açtığınız zaman çalışacak” dedi.

Haberin Devamı

Fotoğrafını çek yolla

SİSTEMİN önemli özelliklerini anlatan Cem Boyner, şöyle konuştu: “Kadınlar birinin üzerinde gördüğü kıyafeti, çantayı veya atkıyı bulmak için uğraşmak zorunda kalmayacak. Fotoğrafını çekip sisteme atması yeterli. Merak edilen ürünün en uygun fiyatlarını Hopi müşterileri için araştıracak” dedi.

Haberin Devamı

Meteorolojiyi düşünmeyen ‘havasını’ alır

KÜRESEL ısınma ve bölgesel hava değişimleri son dönemlerde perakende sektörünü etkilemeye başladı. Mağazalardaki ürünleri hava durumunun belirlemeye başladığını anlatan Planalytics Avrupa direktörü Tim Morris, “Sektörde hava durumunun etkisi her geçen gün artıyor. Biz de bunu analiz ederek şirketlere yol gösteriyoruz. Ancak bazı değişmeyen şeyler var. Yağmurlu havalarda mağazanız dolup taşmaz. Ancak tüketicinin mağazada geçirdiği süre artar, yaptığı harcama 3’e katlar. İnsanlar sıcak havalarda daha çok gezer. Mağazadaki kişi sayısı artar ancak çok fazla alışveriş yapmaz” dedi.
Perakende Günleri’nde konuşan Morris şunları söyledi: “Perakende sektörü hava durumunu analiz etmediği taktirde bir önceki yılın hava durumuna göre üretim yapıyor. Ancak bir önceki yılın hava durumu ile bu yılki hava durumunun aynı olma olasılığı yüzde 20’dir. Durum böyle olunca mağazadaki ürünleri elden çıkarmaya bakarlar. Bu perakendeci erken indirime gider. Meteorolojiyi anlayınca tüketici davranışlarını belirlemek de kolay oluyor.” Bugüne kadar 10 trilyon adetten fazla POS makinası işlemini analiz ettiklerini anlatan Morris, şöyle konuştu: “Bugüne kadar çok ciddi veri birikimi analiz edildi. Tüketicilerin hangi ülke de nasıl alıveriş yaptığını, hava durumundan nasıl etkilendiklerini ölçüyoruz. Hava durumu tahminleri şirketlerin öngörülerini kolaylaştırıyor. Promosyon dönemlerini, indirim kampanyalarını, sezon ürünlerini ve cirolarındaki hareketleri doğru şekilde planlayabiliyorlar.”

Haberin Devamı


Yeni nesil mağazalar geliyor

İNTERNET ve tüketim alışkanlıklarındaki gelişmeleri değerlendiren Teknosa Genel Müdürü Necil Oyman, şöyle konuştu: “Dünyada 15 milyar cihaz internete bağlı. Bu nedenle yeni nesil mağazalar geliyor. Teknolojinin bize verdiği gücü müşteri için etkili biçimde kullanacağız. Bugün mağazalarımızın sayısını hızla arttırmak için çalışıyoruz. Genç bir nüfusa ciddi istihdam yaratıyoruz. Teknosa’larda çalışanların yaş ortalaması 28. Bu bizim için çok önemli.”


Biz rahatsız modaya karşıyız

DEFACTO, Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Perakende Grup Başkanı İhsan Ateş, şirket kültürü olarak belirledikleri “ekonomik yaşamak” ve “basit süreçler” felsefelerini ve çok konuşulan “aykırı” reklamlarını anlattı. Toplumun yüzde 70’inin görünmez olmak istediğine dikkat çeken Ateş, “Biz 10 yıldır tek bir şey söylüyoruz ‘rahatlık’. DeFacto olarak insanların hem güzel görünmesini hem rahat etmesini istiyoruz” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!