Ne olacak bu metronun hali

Toplu ulaşımda ‘ring’ dönemi başlayınca, haliyle metrolardaki yoğunluk arttı.

Haberin Devamı

Ne olacak bu metronun hali

Okurlar soruyor: Ne olacak bu metronun hali.
Hem Çayyolu hem de Sincan metrolarının tam kapasite çalışmaması, güzergahlardaki EGO otobüslerinin seferlerinin iptal edilmesi, toplu ulaşımı zora soktu.
Okurlardan gelen sitem ve şikayet dolu iletiler şöyle:

KIRK KATIR MI KIRK SATIR MI

ANnkara’nın yıllardır hizmete girmesini beklediği yeni metro hatları (Çayyolu ve Sincan) bugünlerde vatandaş için tam bir eziyet. Mesela Çayyolu hattı:
* Metro seferleri başladı, otobüs seferleri kaldırıldı. Özel aracınız yoksa ve toplu ulaşıma mahkumsanız, iki seçeneğiniz var:
1) Aktarma yapmayı göze alıp halen yarım kapasite (3 vagon) çalışan metroya binmek.
2) Sayıları her geçen gün artan, çoğu insan için daha makul bir ulaşım haline gelen dolmuşlara binmek.
* Vatandaş, ‘kırk katır mı kırk satır mı’ misali iki seçenekten birini tercih etmek zorunda bırakıldı.
* Metroyu tercih etsen aktarma eziyeti var, dolmuşlar ise 40 kişi. İnsanlar balık istifi.
Sormak istiyorum:
Yatırımlar vatandaşın refahı için yapılır. Peki insanlar evlerine, işlerine tek vasıtayla ulaşırken neden böyle bir eziyet reva görüldü? Neden metroya bu kadar para harcandı?
Metro da eziyetimiz de hayırlı olsun.
Ahmet Şükrü GÜRHAN

Haberin Devamı

3 VAGONLU BALIK İSTİFİ

Ankara’nın şehirleşme açısından örnek semtlerinden Eryaman’ın 5. Etap sakinlerindenim. ‘Semtimize metro geldi’ diye sevindik, hevesi kursağımızda kaldı. Hükümet’in en yetkili ağızları, ‘metro güzergahlarındaki servis araçlarının trafikten kaldırması’ yönünde sözler sarf ederken, sanırım Ankara metrosunun mevcut halinden bi haberler.
Sincan metrosuna sabahları her iki yönden de binmenin imkanı yok. İnsanlar otobüslere bile rahmet okutacak şekilde balık istifi işlerine gitmek zorunda. Çünkü metro seferleri 3 vagonla ve seyrek seferlerle yapılıyor. İnsanlar canından bezdi.
İsmail ÇATAK

‘Yapıyoruz’ derken bozdular

Ankara’nın birçok noktasında trafik ‘kilit.’ Yeni yapılan düzenlemeler bazen eskisini aratıyor. Mesela; Bilkent Köprüsü’nün devamındaki Atatürk Hastanesi ile CyberPark istikameti...
* Bilkent Köprüsü’nün 50 metre ilerisindeki sağa dönüş sonrasında yol genişletme çalışması başlatıldı.
* ODTÜ arazisinin olduğu kısımda iş yarım kaldı.
* Asfaltlama sırasında trafik levhaları söküldü.
* Eskiden tek yönlü olan yolda şimdi herkesin kendi kulları geçerli.
* Trafiğin kilit olduğu güzergahta kazalar yaşanıyor.
Ali HADIMOĞULLARI

ÖNERİM VAR

Haberin Devamı

45 DAKİKA POLİS ŞART

Sabahları, Eskişehir Yolu Ümitköy istikametinden Bilkent’e dönüşte, trafik tıkanıyor. Sebebi ise normal şartlarda iki şeritten yapılması gereken dönüş yolunu, servis araçları ve ticari taksilerin üç ve dört şeride çıkarması, direkt köprünün girişine hücum edilmesi...
08.15-09.00 saatleri arasında bir polis memuru köprünün girişinde durup, fazladan şerit yapanlara izin vermese ihlal olmaz.
Özgen Alpaslan BERK

Güneş’i göremedi

Ne olacak bu metronun hali

Çankaya Hilal Mahallesi 700. Sokak’tan Turan Güneş Bulvarı’na çıkışı yoktu. Büyükşehir Belediyesi’nin ekipleri bir akşam gelip, 700. Sokak’tan, Turan Güneş Bulvarı’na çıkışı engelleyen kaldırımı kaldırdı. Güya sokak bulvara açılacaktı. Ancak neredeyse iki ay olmasına rağmen bir türlü iş tamamlanamadı. Kaldırım kazılmış halde kaldı. Buraya asfalt döküp, yolun bağlantısının sağlanması bu kadar mı zor? Bu şekilde kalması hem görüntü kirliliği yaratıyor, hem de kaldırım kazıldığı için yayalar için tehlikeli oluyor. Bir an evvel ya yolun açılmasını ya da eski haline getirilmesini istiyoruz.
Namık ÖZGÜR

Yazarın Tüm Yazıları