250 milyon doları bavula koyduk

Güncelleme Tarihi:

250 milyon doları bavula koyduk
Oluşturulma Tarihi: Kasım 17, 2014 00:59

SON 10 yılda hızla büyüyen dünya turizm sektörü, en çok bavul üreticilerine yaradı. Sektör 30 milyar dolarlık ciroyu aştı. Türkiye’de ise pazarın 250 milyon dolar olduğunu belirten Samsonite CEO’su Tainwala, “Sektörün en hızlı büyüdüğü ülkeler Rusya, Çin, Hindistan ve Türkiye” dedi.

Haberin Devamı

İŞ seyahatleri başta olmak üzere dünya turizminin büyümesi en çok bavul sektörüne yaradı. Son 5 yılda yüzde 20’nin üzerinde büyüyen pazarın cirosu 30 milyar doları geçti. Dünya bavul pazarının yüzde 80’ini 50-200 dolar fiyatındaki ürünlerin oluşturduğunu anlatan Samsonite CEO Ramesh Tainwala, “Uçaklarda kabin içi bavullara büyük yatırım yapıyoruz. 17 yıl önce ağırlığı 5 kilogram (kg) olan bu bavullar bugün 1.9 kilograma düştü” dedi.

YÜZDE 14 BÜYÜDÜK

Tüketici trendlerinin daha hafif ve sağlam bavullar üzerine yoğunlaştığını anlatan Ramesh Tainwala, şu bilgileri verdi: “Sektörde birçok satın almalar oluyor. Biz de American Toursiter gibi yeni markalara yatırımlar yapıp, Ar-Ge çalışmalarını hızlandırıyoruz. Dünyada tüketiciler daha çok 50 ile 200 dolar arasındaki ürünlere yoğunlaşıyor. Bu alanların pazar payı yüzde 80. 200 dolar üzerindeki bavullar premium segment olarak algılanıyor. Bu ürünlerin payı ise yüzde 20. 2014 yılında yüzde 14’lük bir büyüme yakaladık. Bu bizim için çok önemliydi. Dünyada yaşanan ekonomik gelişmelere rağmen büyümemizi sürdürmeyi başardık.”

Haberin Devamı

SEYAHAT DIŞI ÜRÜNLER

Yaklaşık 3 yıl öncesine kadar işlerinin yüzde 100’ünü seyahat bavullarının oluşturduğunu anlatan Ramesh Tainwala, “Bugün iş bavulları ve seyahat dışı ürünlerin payı arttı. Bilgisayar çantası, özel iş çantası, tablet bilgisayar ve akıllı telefon kılıflarının payı yüzde 25’e ulaşmış durumda. Bu rakamların önümüzdeki 3-4 yıl içerisinde yüzde 50’lere ulaşacağını tahmin ediyorum. Bu alanda da markalar satın alıyoruz” dedi.

BAVUL MODASI BAŞLADI

Dünya bavul üreticilerinin artık her sezon yeni ürünlerle tüketicilerin karşısına çıktığına dikkat çeken Ramesh Tainwala, “Eskiden tüketiciler bir bavul alıp 5-6 yıl kullanırdı. Ürünü değiştirmesi için tek neden bozulması ve yıpranmasıydı. Ancak son bir kaç yıldır bizim gibi üreteciler sezon ürünleriyle müşterilerin karşısına çıkıyor. Sezon renkleri ön planda oluyor. Böyle olunca tüketiciler de 1-2 yılda bavulunu yenileme ihtiyacı hissediyor” dedi.

Türkiye bizim için çok önemli bir pazar

Haberin Devamı

ŞİRKETİN global cirosunun 2.5 milyar dolara ulaştığını anlatan Samsonite CEO Ramesh Tainwala, “Dünyada 60 bin satış noktasında yer alıyoruz. 2 bin adet mağazamız bulunuyor. Önümüzdeki 5 yıl için büyük hedefler koyduk. 2020 yılında 5 milyar dolarlık ciroya ulaşmayı hedefliyoruz. Bu konuda yapılacak birçok yatırımımız bulunuyor. Türkiye de büyüme politikamızdaki en önemli ülkelerin başında geliyor. Hem genç nüfusu, hem de turizm sektörünün gelişmesi Türkiye’yi hedef pazarlarımız arasına soktu” diye konuştu.

Bavul seçerken tüketicinin öncelikleri

* Ürünün hafif olması
* Ürünün sağlam olması
* Kaliteli tekerlekler

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!