Bir tıkla gelen patronluk

Haberin Devamı

ADI Biray Atasalihi... Doktor bir ailenin kızıdır. Ama o, işletme eğitimi alır. Hem üniversitedeyken, hem de mezun olduktan sonra çeşitli kurumlarda pazarlama üzerine çalışır. O yıllarda katıldığı girişimci seminerleri ‘kendi işinin patronu’ olma fikrini doğurur. Bu aşamada özellikle büyük kentlerdeki insanların, sağlıklı ve gurme ürünler isteğini fark eder. Yaz tatillerini geçirdiği Datça’daki ürünlerin bu isteğe cevap vereceğini düşünür ve e-ticaret pazarına girmeye karar verir. Kendi işinin patronu olma hedefini geçtiğimiz yıl hayata geçiren Biray Atasalihi, kurduğu datcapaketi.com ile şimdi köylülerin yetiştirdiği kuru incirden cevize, zeytinyağından bala, bademden salçaya kadar 10’larca ürünü tüketicinin beğenisine sunuyor. Bir yıl gibi kısa sürede satışlarını 2,5 kat artıran Biray Atasalihi, e-ticaretin yanı sıra önümüzdeki yıl Datça Paketi’ni gurme zincir marketlerinin raflarına da koymayı hedefliyor.

Haberin Devamı

Bir tıkla gelen patronluk


O söz ufkunu açtı
Atasalihi, ‘iyi şeyler yaşayalım’ felsefesini hayatının merkezine koyarak iş dünyasına adım atan biri. Biray Atasalihi ile girişimcilik öyküsünü ve hedeflerini konuştuk. İstanbul’da St-Joseph Lisesi’nin ardından Galatasaray Üniversitesi İşletme’yi kazanan Atasalihi, o süreci şöyle anlattı:
“Üniversite boyunca her yaz bir yerde staj yaptım. Erasmus kapsamında Fransa’da Universite de Nantes’e gittim. Son sınıfta girişimcilik üzerine katıldığım bir seminerde moderatörün, ‘kendi işinizi kurun’ sözleri bende şimşek çaktırdı. Doktor bir aileden geliyordum. Çevremde ticaretle ilgilenen kimse yoktu. Üniversiteden sonra çeşitli kurumlarda pazarlama alanında profesyonel olarak çalışmaya başladım.”

Bir tıkla gelen patronluk


Projelerle Datça’ya
Pazarlama uzmanından iletişim müdürlüğüne kadar çeşitli kademelerde görev alan Biray Atasalihi’nin aklında hep üniversite yıllarında duyduğu o sihirli cümle ‘kendi işinizi kurun’ vardır. Çalıştığı yıllarda da birçok girişimcilik seminerine, yiyecek-içecek yönetimi, hijyen konularında çeşitli profesyonel eğitimlere ve workshoplara katılan Atasalihi, 4-5 yıllık profesyonel iş hayatının ardından geçen yıl kendi işini kurma kararı alır. Uzun yıllar metropolde yaşayan Atasalihi, profesyonel hayatı bırakıp Datça’ya kafasındaki projelerle yola koyulur.

Haberin Devamı

Bir tıkla gelen patronluk


Yeni trend online alışveriş
Biray Atasalihi, o süreçle ilgili şu bilgileri paylaştı:
“Datça’ya yaz tatillerinde gidiyordum. Yıllar önce babam, aldığı araziye bir ev yapmıştı. Biz de tatil için burayı tercih ediyorduk. Kendi işimi kurarken buradan yola çıkma kararı aldım. Ben, lezzetli, sağlıklı ve doğal beslenmeye önem veren ev ortamında büyüdüm. İstanbul’da yaşadığım dönemde bile birçok ürünü Datça’dan getirtiyordum. Gıda sektöründe online alışveriş her geçen gün artarken Haziran 2013’te Datça Paketi’ni kurdum. Kendi işim için e-ticaret pazarını tercih ettim. İnsanlar günlük yaşamın koşuşturmasında alışverişe ayırdıkları süreyi azaltıyor. Ama internette e-ticaret sitelerine ayrılan zaman artıyor. Gıda alışverişleri de internet kanalıyla yapılmaya başlandı. Burada bazı kuşkular var. Ben hem bu kuşkuları kaldırıyorum, hem de doğal ve taze ürünleri yerli üreticilerden alıp mutfaklara taşıyorum. Sağlıklı ve lezzetli ürünleri tercih edenlerin mutfaklarına girmeyi hedefliyorum. İlk yıl satışlarımızı 2,5 kat artıramız da doğru yolda olduğumuzu gösteriyor.”

Haberin Devamı

Bir tıkla gelen patronluk



KÖYLÜYE EK GELİR KAPISI
Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı onaylı ve köy kaynaklı yaklaşık 68 ürünü datcapaketi.com aracılığıyla tüketiciye sağlıklı ve güvenli ulaştırdıklarını anlatan Biray Atasalihi, Datça’da 8 tedarikçiyle işbirliği yoluna gitmiş. Atasalihi, “Turizmle anılan bir bölge olmasına rağmen Datça, doğal üründe de önemli bir merkez. Ama pazarlamada sıkıntılar vardı. Datça Paketi ile bu sorunu ortadan kaldırdık. 30-65 yaş arası ve aile olarak çalışan tedarikçilerle yol alıyoruz. datcapaketi.com ürün siparişleriyle ailelere bir satış kanalı daha açtık. Onlara ek bir gelir yaratık” diyor.

2015’TE GURME MARKETLERDE
datcapaketi.com adresinin pazarlama-satış odaklı yapısı olduğunu ve kaliteli üretim tedarik zinciriyle yollarına devam ettiklerini belirten Biray Atasalihi, zamanla üreticilerle üretim odaklı bir planlamaya gidebileceğinin sinyalini veriyor. Atasalihi, 2015’te büyük market zincirlerinin doğal ürün reyonlarında ve gurme marketlerde Datça Paketi ürünleriyle yer almayı planladıklarını, N11, bonvagon.com ve lokum.com gibi işbirliği yaptıkları büyük internet girişimlerine yenilerini eklemeyi hedeflediklerini söylüyor. Atasalihi, ‘Ürünlerin büyük bölümünü Datça’dan sağlıyoruz. Güvenilir, lezzetli ve doğal ürünlerle yelpazemizi zamanla bölgesel anlamda da genişletmek istiyorum” bilgisini paylaştı.

Haberin Devamı

Bir tıkla gelen patronluk

SAĞLIKLI LEZZETLİ TARİFLER DE VAR
Biray Atasalihi, sosyal medya platformlarında yayınladığı özel yemek ve çay tarifleriyle özellikle beyaz yakalılara pratik ve keyifli gıda çözümleri sunuyor. Keçiboynuzlu kurabiye, satsumalı sorbe bunlardan bir kaçı. Çalışan kadın ve erkeklerin kısa zamanda yaparak fit kalmasını sağlayan yöresel, sağlıklı ve lezzetli tarifler de yine bu sayfalarda yerini almış durumda.

KISA KISA
* Biray Atasalihi’nin müşteri portföyünün önemli bir kısmını kadınlar oluştursa da gurme erkek müşterileri de mevcut.
* datcapaketi.com web sitesi haricinde Biray Atasalihi’nin ürünleri N11.com, lokum.com ve bonvagon.com adreslerinde de satılıyor.
* Köy yapımı ve doğal ürünler uygun ambalajlarla paketlenerek, anlaşmalı kargo firmalarının aracılığıyla Türkiye’nin dört bir yanına gönderiliyor. En çok ürün ise İstanbul ve İzmir’e gidiyor.
* Datça’da bal çok önemli ve popüler bir ürün. Biray Atasalihi de Amerika’da uluslararası ödül kazanan çam balını da ürün yelpazesine eklemiş.

Yazarın Tüm Yazıları