Aliağa lojistik üs olmalı

Güncelleme Tarihi:

Aliağa lojistik üs olmalı
Oluşturulma Tarihi: Ekim 25, 2014 01:09

Aliağa’da düzenlenen zirvede limanların potansiyeli ve avantajları ortaya konuldu, eksiklerin açilen giderilmesi istendi.

Haberin Devamı

ALİAĞA Ticaret Odası ile İzmir Deniz Ticaret Odası’nın işbirliği ile ikinci kez düzenlenen ‘Liman Yönetimi ve Lojistik Zirvesi’ liman ve lojistik sektörünün sorunlarının belirlenmesi ve çözümler üretilmesi adına sektörün önde gelen firmalarını biraraya getirdi. İki günlük zirvede ALTO Başkanı Adnan Saka, Aliağa’nın sürekli artan bir ivme ile potansiyelini geliştirdiğini, buradaki liman yönetimi ve deniz ticaretindeki gelişmelerin sadece İzmir değil, Türkiye için önemli olduğunu dile getirdi. Aliağa limanlarına yılda 5 bin gemi geldiğine dikkat çeken Saka, şunları söyledi:

Her yönden avantajlı

Kuzey Ege Çandarlı Limanı’nın devreye girmesiyle Pire ve Malta limanlarının yüklerinden pay alınmaya çalışılacak. İzmir’e planlanan lojistik köyün Aliağa dışında bir yere yapılması halinde yatırımcı ve birçok kesim için bu durum verimli olmayacak. Tüm bu nedenlerle birlikte Aliağa’nın stratejik konumu, ekonomik yapısı ve yatırımcıya sağladığı fırsatlarla lojistik üs olma potansiyeline sahip en uygun yer olduğunu düşünüyoruz ve bu konuda yetkililere, kuruluşlara gerekli girişimleri yapıyoruz.”

Haberin Devamı

Aliağa lojistik üs olmalı

2023 hedefi için

Liman bölgelerinde yaşanan geri saha yetersizliği, depolama, altyapı sorunları ve kara, otoyol ile demir yolu bağlantıları alanlarındaki eksiklikler gibi bazı sorunların en kısa sürede ortadan kaldırılması gerektiğine dikkat çeken Saka, “Bu sebeple gelişen Aliağa limanlarının planlamasının yapılmalı. 2023 yılında 500 milyar dolar olan ihracat hedefine ulaşabilmemiz için ihracatın en önemli ayağı olan limanlarımızın alt yapı ve üst yapı olarak uluslararası standartlara uygun olması gerekiyor” diye konuştu.

ALTYAPI SORUNU

Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi Başkanı Yusuf Öztürk, limandaki altyapı eksikliklerine dikkat çekerek, “Bağlantı yollarının satıh bozukluğu, trafik yoğunluğu can ve mal emniyeti bakımından ciddi riskler oluşturmaktadır. Şu anda limanlara giden ana yolun ve bağlantı yolunun yeterli olmaması ve plansız olmasından dolayı yoğun bir trafik sorunu yaşanmakta ve bununla birlikte geri hizmet ve depolama alanlarının yetersiz olması ya da hiç bulunmaması bölgede ciddi sorunlara neden olmaktadır. Petkim Limanı’nın faaliyete geçmesiyle, yılda 1 milyon konteyner TIR’ı daha trafiğe dahil olacak. Aliağa - İzmir Çevre Yolu’nun bir an önce tamamlanması ve bölgedeki demiryolu yatırımlarının acilen hayata geçirilmesi gerekmektedir” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!