Eczacıyla hasta yine karşı karşıya

Güncelleme Tarihi:

Eczacıyla hasta yine karşı karşıya
Oluşturulma Tarihi: Ekim 28, 2014 01:04

TEİS Genel Başkaın Eczacı Nurten Saydan, Eczane Medula Provizyon sisteminin yaklaşık bir aydır kesintiye uğrayarak, eczacıların ve vatandaşların kabusu olmaya devam ettiğini öne sürdü. Saydan, "Sekteye uğrayan sistem yüzünden eczacılar hastaların hiç bir bilgisine ulaşamıyor, ilacını alamayan hastalar ciddi anlamda mağdur oluyor, hasta ve eczacı yine karşı karşıya geliyor” dedi.

Haberin Devamı

Tüm Eczacı İşverenler Sendikası Genel Başkanı Nurten Saydan, sistemin düzenli bir şekilde çalışmamasını eleştirdi. Saydan, "Eczanelerimiz 24 saat açık ama kesintisiz çalışmayan sistem yüzünden hizmet veremiyoruz. Artık kesintisiz çalışan bir sistem istiyoruz" dedi. Hastaların 'e-reçete' ile eczanelere geldiğini, ancak sistemin çalışmadığı için eczacılar olarak hastaların hiç bir bilgisine ulaşılamadığını belirten Saydan, ilacını alamayan hastaların ciddi anlamda mağdur olduğuna, bu durumun da eczacıya ve hastaya zor anlar yaşattığını belirtti, şunları kaydetti:

SÜREKLİ KESİNTİ OLUYOR

"Ancak son bir aydır pazartesi kesintileri sürekli olmaya başladı. Bu durum eczacıları canından bezdiriyor, hastaları mağdur ediyor. Sistemdeki sorunun nedeni ; genellikle SPAS (Sağlık Provizyon Aktivasyon Sistemi )hatası olup,bazen gece nöbetlerimizde de sorun yaşabiliyoruz. Vatandaşın ilacını sorunsuz alabilmesi için SGK'nın sistemdeki SPAS Müstahaklık Sorgulama Sistemi kaynaklı problemi çözmesi, Medula sistemini 24 saat hizmet verir hale getirmesi gerekiyor. Her pazartesi günü bu sorunu yaşamak istemiyoruz. Bizler, eczacılar olarak kesintisiz çalışan bir Medula provizyon sistemine reçete girerek hastalarımızın ilaçlarını vermek istiyoruz."

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!