Magazin içerikli yayımların oranı yüzde 35 arttı

Güncelleme Tarihi:

Magazin içerikli yayımların oranı yüzde 35 arttı
Oluşturulma Tarihi: Eylül 07, 2014 12:15

Türkiye'de magazin, moda ve alışveriş içerikli gazete ve dergilerin sayısı artmaya devam ediyor. Ağırlıklı olarak magazin içerikli gazete ve dergilerin oranı geçen yıl yüzde 35 artarak 186'ya çıktı.

Haberin Devamı

Türkiye İstatistik Kurumu verilerine göre, magazin, moda ve alışveriş içerikli gazete ve dergilerin sayısı 2009'da 105 iken, bu sayı 2010'da 113'e, 2011'de 129'a, 2012'de 138'e çıktı.

Geçen yıl magazin içerikli yayımların oranı yüzde 35 arttı. Magazin, moda ve alışveriş ağırlıklı içeriğe yer veren gazete ve dergilere geçen yıl 48 yeni yayım eklendi. Böylece ağırlıklı olarak magazin içerikli gazete ve dergilerin sayısı 186'ya yükseldi. Magazin, moda ve alışveriş ağırlıklı yayımların 9'unu gazeteler, 177'sini dergiler oluşturdu.

Kurumsal yayımcılıkta patlama

Yazılı medya alanında geçen yıl en fazla yeni gazete ve dergi kurumsal yayımcılık alanında faaliyete başladı. Kurumsal gazete ve dergilere geçen yıl 106 yeni yayım eklendi. Böylece 2012'de 228 olan kurumsal yayım sayısı geçen yıl 334'e ulaştı.

Haberin Devamı

Siyasi/haber/güncel içerikli gazete ve dergiler yazılı medya alanında toplam yayım sayısındaki liderliği geçen yıl da korudu. Bu içerikte 2012'de 2 bin 881 gazete ve dergi bulunurken, geçen yıl bu sayı 2 bin 933'e yükseldi. Geçen yıl 94 siyasi/haber/güncel içerikli gazete faaliyete başlarken, 42 dergi yayımını sonlandırdı.

Gazete ve dergi sayısı yerel yönetimlerde 46 artarak 118'e, yaşam/çevrede 29 artarak 120'ye, eğitim/sınavda 24 artarak 329'a, ekonomi/ticaret/finansta 4 artarak 237'ye, kadın/gençlik/çocukta 3 artarak
172'ye çıktı.

Spor, mizah, kültür ve reklamcılık geriledi

Yazılı medyada yayım sayısının en fazla gerilediği alan kültür/turizm/tanıtım oldu. Söz konusu alanlarda 2012'de 374 gazete ve dergi çıkarken, geçen yıl bu sayı 326'ya geriledi. Kültür/turizm/tanıtım ağırlıklı içeriğe sahip gazete ve dergilerin sayısı geçen yıl 48 azaldı.

Reklam/ilan/duyuru ağırlıklı gazete ve dergi sayısı da geçen yıl 29 azaldı. Bu içerikteki yayım sayısı 2012'de 82 iken, geçen yıl 53'e geriledi.

Spor gazete ve dergilerinin sayısında da geçen yıl gerileme oldu. Sporla ilgili önceki yıl 91 gazete ve dergi bulunurken, geçen yıl bu sayı 13 azalarak 78'e düştü.

Sağlıkla ilgili içerik üreten 12 gazete ve dergi geçen yıl faaliyetine son verdi. Böylece bu alandaki yayım sayısı 250'ye geriledi.

Haberin Devamı

Geçen yıl gazete ve dergilerden bilim/bilişim/teknik içeriklilerin sayısı 11, akademik içeriklilerin sayısı 10, edebiyat/tarih içeriklilerin sayısı 7, mizah, sektörel/mesleki, fikir/sanat içeriklilerin sayısı 4'er azaldı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!