Vatandaşın mağduriyeti giderilmeli

Güncelleme Tarihi:

Vatandaşın mağduriyeti giderilmeli
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 11, 2014 01:14

Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, bankaların alacağı komisyon, aidat ve masraflara yönelik gerekli çalışmaların yapılarak, vatandaşların bu konudaki mağduriyetinin giderilmesi gerektiğini belirtti.

Haberin Devamı

Palandöken, yazılı açıklamasında, Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun'un bankaların müşterilerinden tahsil ettiği masraf, komisyon ve aidatları sınırlandırmasına rağmen, bazı bankaların halen bunları çeşitli isimler altında almaya devam ettiğini savundu.
Vatandaşın bu mağduriyetinin giderilmesi için Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nun (BDDK) hangi hizmetlerin ücretlendirilebileceğini bir an önce belirlemesi gerektiğini ifade eden Palandöken, şunları kaydetti:
"BDDK'nın yeni Tüketici Kanunu kapsamında belirlemesi gereken bankaların alacağı komisyon, aidat ve masraflara yönelik gerekli çalışmalar yapılarak kamuoyuna açıklanmalı ve vatandaşın mağduriyeti giderilmeli. Halen hesap işletim ücreti, kart yenileme, sanal kart, hesap özeti ve dekont gibi 60 kalemde kesintiye artık son verilmeli. Bu kural tanımamazlık bir an önce son bulmalı. Çünkü 2013 yılı itibariyle bankaların fırsat gelirleri milyarları aştı."

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!