Güncelleme Tarihi:
Palandöken, yazılı açıklamasında, Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun'un bankaların müşterilerinden tahsil ettiği masraf, komisyon ve aidatları sınırlandırmasına rağmen, bazı bankaların halen bunları çeşitli isimler altında almaya devam ettiğini savundu.
Vatandaşın bu mağduriyetinin giderilmesi için Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nun (BDDK) hangi hizmetlerin ücretlendirilebileceğini bir an önce belirlemesi gerektiğini ifade eden Palandöken, şunları kaydetti:
"BDDK'nın yeni Tüketici Kanunu kapsamında belirlemesi gereken bankaların alacağı komisyon, aidat ve masraflara yönelik gerekli çalışmalar yapılarak kamuoyuna açıklanmalı ve vatandaşın mağduriyeti giderilmeli. Halen hesap işletim ücreti, kart yenileme, sanal kart, hesap özeti ve dekont gibi 60 kalemde kesintiye artık son verilmeli. Bu kural tanımamazlık bir an önce son bulmalı. Çünkü 2013 yılı itibariyle bankaların fırsat gelirleri milyarları aştı."