Adı süper ama

Güncelleme Tarihi:

Adı süper ama
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 21, 2014 01:24

Fenerbahçe bu sezon reklamsız formayla sahaya çıkacağını açıklarken, lig tarihinde daha önce mutlu sona ulaşmış olan takımlardan Galatasaray, Trabzonspor ve Bursaspor henüz formalarını dolduramadı. Beşiktaş, ise Vodafone ile anlaştı.

Haberin Devamı

TÜRKİYE bir futbol ülkesidir. Bu klişeyi duymayanımız olmadığı gibi kullanmayanımız da yoktur. Bunun üstüne bir de Deloitte’un 2012’de yayımladığı rapora göre Süper Lig, 515 milyon Euro’luk değeriyle Avrupa’nın en değerli 7. futbol ligi olduğu bilgisini eklediğimiz de Türkiye’nin sponsorlar için iyi bir pazar olduğunu düşünmek gerekir.
Peki gerçekler, bu değerlendirmeyle örtüşüyor mu? Hayır. Zira günümüz yani endüstriyel futbolun ‘değerli’ kavramını dolduran en önemli unsur sponsorlar. Lakin Türkiye’de hem lig hem de takımlar sponsor bulmakta sıkıntı yaşıyor.

BÜYÜK RESİM ÇOK SANCILI

SON olarak Fenerbahçe ve Galatasaray’ın formalarına göğüs reklamı almakta sıkıntı yaşaması bunun en çarpıcı örnekleri olarak karşımıza çıkıyor. Hatta buna bir de Türkiye futbolunun dört temel ayağından sadece Beşiktaş’ın bir göğüs sponsoru olduğunu eklemlediğimiz de tablo biraz daha karışıyor.
Hatta durumu daha da vahim hale getirmek istersek, büyük resme bakmamız gerekiyor. Bu ana fotoğrafa göre 2014-2015 sezonunda Süper Lig’de boy gösterecek 18 takımdan 12’si formasında sponsor olmadan mücadele edecek.
Bu 12 takım arasında Süper Lig’de şampiyonluğa erişmiş
5 takımda 4’üde bulunuyor. Son günlerde bir değişiklik olmazsa Fenerbahçe, Galatasaray, Trabzonspor ve Bursaspor, gelecek yıl formasında bir ana sponsor olmadan mücadele edecek.

Haberin Devamı

3+2 YILI 29 MİLYON

SÜPER Lig şampiyonları arasında forma sponsoru bulunan tek takım ise Beşiktaş. Bunun da sebebi yeni yapılan stat. Siyah beyazlıların Vodafone ile yaptığı 145 milyon dolarlık anlaşma kapsamında, telekomünikasyon şirketi Beşiktaş’ın formasına 3+2 yıllık sponsorluk da bulunurken bunun için Kartal’a 29 milyon dolar verecek. Beşiktaş dışında Süper Lig’de mücadele edecek takımlardan Çaykur Rizespor Çaykur’la yıllık 2.5 milyon TL’lik (1.1 milyon Dolar), Eskişehirspor Eti ile 5 milyon TL’lik (2.3 milyon Dolar), Sivasspor Marka Marketler Zinciri ile 1 milyon TL’lik (470 bin Dolar), İstanbul Başakşehir Spor Kulübü Makro ile, Karabükspor ise Kardemir ileforma sponsorluğu anlaşmalarına sahip.

Haberin Devamı

YEDiNCi EN DEĞERLi LiG!

Premier Lig’de mücadele eden takımlar toplamda 368 milyon dolara yaklaşan forma ana sponsorluk gelirine sahip olurken Süper Lig’de bu değer 33 milyon doları ancak bulabiliyor.

SPOR Toto Süper Lig, 2012 yılında Deloitte’un yayımladığı rapora göre Avrupa’nın 7. en değerli ligi olarak değerlendirilmişti. Ancak forma sponsorları üzerinden yapılacak bir değerlendirmede Türkiye’nin sıralamada çok gerilere gideceği aşikar. Zira 2014-2015 sezonunda Türkiye’nin en üst futbol liginde mücadele edecek takımların forma ana sponsorluklarının toplamı 33 milyon doları ancak bulurken mesela İngiltere Premier League’de bu rakam 368 milyon dolara yaklaşıyor. İngiltere’de en düşük sponsorluğa WBA imza atarken, Intuit QuickBooks ile yapılan anlaşma İngiliz temsilcisine 2.5 milyon dolar kazandırıyor.

Haberin Devamı

REKOR UNITED’IN ELİNDE

PREMIER Lig’de rekor tabii ki Manchester United’ta bulunuyor. Geçen sezon tarihinin en kötü dönemlerinden birini yaşayan ve bu sezon Avrupa kupalarında boy gösteremeyecek olan Kırmızı Şeytanlar, Chevrolet ile tam 80 milyon dolarlık bir anlaşma yaptı. Ada’da ManU’yu 45 milyon dolarla Arsenal, 34’er milyon dolarlık anlaşmalarıyla da Liverpool ve Manchester City takip ediyor. İspanya’nın devlerine bakarsak ise ortaya yine Türkiye açısından vahim bir tablo çıkıyor.

BARÇA REAL’İ GEÇTİ

Barcelona, Qatar Airways reklam karşılığında kasasına 45 milyon dolar yani yaklaşık 86 milyon TL’yi koyarken, ezeli rakibi Real Madrid de 39 milyon dolar karşılığında Fly Emirates’in reklamını aldı. Bayern Münih, ana forma sponsorluğundan yılda 40, Milan ise 17 milyon dolar gelir elde ediyor.

Haberin Devamı

İlk günden Fenerium talanı!

FENERBAHÇE’nin ‘Sponsorumuz yoksa taraftarımız yeter’ sloganı ile satışa çıkarttığı yeni sezon formaları daha ilk günden satış rekoruna doğru gitti. Daha 24 saat dolmadan 22 bin perakende satış rakamına ulaşıldı. Forma sıkıntısının önüne geçmek için Adidas’a dev bir sipariş verildi: 250 bin… İlk gündeki satıştan sarı lacivertliler 3 milyon TL kazanmayı da başardı. Fenerbahçe, geçen sezon 390 bin forma satmıştı.

3 büyük 1 ManU etmiyor

Forma tedarikçisi konusunda Fenerbahçe ve Galatasaray, Avrupa devleriyle mücadele ederken, Beşiktaş da hatırı sayılır bir gelir kazanıyor. Ancak üç büyüklerin Nike ve Adidas’la yaptıkları sözleşmelerin toplamı Manchester United’ın Adidas’la yaptığı anlaşmanın yanına dahi yaklaşamıyor.

Haberin Devamı

TÜRKİYE’nin üç büyük takımının Avrupa devleriyle forma üzerinden rekabete girebildiği tek alan tedarikçi anlaşmaları olarak göze çarpıyor. Buna göre Fenerbahçe, Adidas’la yaptığı anlaşmaya göre kasasına 42.5 milyon dolar koyacak. Zira sarı lacivertliler Adidas’la yıllık 8.5 milyon dolarlık bir anlaşma sağladı. Hatta anlaşmaya göre her kupa için forma tedarikçisi Fenerbahçe’ye ek bonus ödeyecek. Galatasaray ise ezeli rakibini bu alanda geride bıraktı. Nike ile olan sözleşmesini uzatan sarı kırmızılılar kasasına yıllık 10.9 milyon dolar sokacak. Sarı kırmızılılar 2011’den beri çalıştığı şirketle anlaşmasını 5+5 yıllık olarak revize etti.

YILLIK 100 MİLYON DOLAR

Beşiktaş ise bu anlamda rakiplerinin hayli gerisinde kaldı. Zira siyah beyazlılar daha önce yıllık 3 milyon dolara anlaştığı Adidas’la olan sözleşmesini 5 milyon dolara çekip 5 yıllık anlaşma yapsa da toplamda kasasına 25 milyon dolar sokabilecek. Bu alanda da Avrupa’daki rekor Manchester United’ın elinde bulunuyor. Kırmızı Şeytanlar forma sponsorunda olduğu gibi forma tedarikçisi konusunda da bu sezon bir atılım yaptı ve Adidas’a geçerek yıllık 100 milyon doları kasasına koymayı garantiledi.
ManU’nun yeni sözleşmesi 10 yıllık.

Federasyona görev düşüyor

G.BİRLİĞİ kulübü, yeni sezon için forma göğüs reklamı konusunda henüz bir sponsorluk anlaşması imzalamadı. Kırmızı siyahlı ekip, son iki sezondur forma göğüs reklamı olarak ‘İCK YAPI’ desteği ile maçlara çıkıyordu. Başkent ekibinin, yıllık ortalama sponsorluk reklam gelirinin 500 bin TL olduğu belirtiliyor.

‘MARKA DEĞERİNİ KORUMALILAR’

Kulüp Başkanı İlhan Cavcav, Türkiye’de sponsor bulmanın her zaman zor olduğunu belirtip, “İki sezondur çalıştığımız bir firma var. Ancak yeni sezonla ilgili net bir gelişme olmadı. Türkiye Futbol Federasyonu’na burada önemli görevler düşüyor. Türk futbolunun marka değerinin korunması ve yükselmesi için, federasyon, sponsorluk konusunda kulüplere destek olmalı” diye konuştu.

Devlet desteğini çekince...

BEŞİKTAŞ Başkanı Fikret Orman, İngiltere’de basın mensuplarına verdiği iftarda sponsorlukla ilgili şunları söylemişti: “Bir kaç sene önce söylemiştim; Fenerbahçe ve Galatasaray’dan devlet desteği çekilirse zor dönemler yaşarlar diye. Şimdi forma sponsoru bulamıyorlar.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!