'Top'lu kriz

Güncelleme Tarihi:

Toplu kriz
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 11, 2014 01:01

DÜNYA Kupası’nda 7-1’lik sonuçla Brezilya’yı mağlup eden Almanya, ekonomiden sonra yeşil sahalardaki üstünlüğünü de kanıtlamış oldu.

Haberin Devamı

Futbol ile yatıp, futbol ile kalkan ve 10 milyar Euro’luk yatırımla kupaya ev sahipliği yapan Brezilya ise tam anlamıyla yıkıldı.

BİR tarafta geçim mücadelesi diğer tarafta Dünya Kupası heyecanı... Brezilya’da önceki akşama kadar herşey futboldaki başarıya endeksliydi. Ekonomik ve sosyal krizlerle boğuşan ev sahibi ülke için yarı finaldeki Almanya maçı futbolun ötesinde bir moral anlamı taşıyordu. Ancak 7-1’lik skorla gelen mağlubiyet sıradan bir maç kaybının ötesinde hem sosyal hem de ekonomik anlamda yıkım oldu.
Futbol ile yatıp futbol ile kalkan ve turnuvaya ev sahipliği yapmak için 10 milyar Euro harcayan Brezilyalılar şimdi bu harcamının gerekliliğini tekrar tartışmaya başladı. Dünya Kupası için hükümetin yaptığı harcamaları protesto edenler maçın bitiş düdüğüyle tekrar sokaklara döküldü. Brezilya Devlet Başkanı Dilma Rousseff ise “Tüm Brezilyalılar gibi yenilgiden dolayı çok ama çok üzgünüm” mesajıyla yetindi.

YILLIK İHRACAT 100 MİLYON $

Turnuva için yapılan harcamalar ve yarı finaldeki 7-1’lik mağlubiyet ise futbol ülkesini kaosa götürmek üzere. Çünkü dünya futbol endüstrisinin başkenti olarak gösterilen Brezilya’da 7’den 70’e herkes futbol ile yatıp futbol ile futbol kalkıyor. Hükümet de ülkeyi idare edebilmek için futbola büyük önem veriyor. 30 milyon kişinin futbol oynadığı tahmin edilen ülkede 1000’e yakın oyuncu ülkesi dışındaki liglerde mücadele ediyor. Brezilya’daki kulüpler ise yılda ortalama 100 milyon dolarlık futbolcu ihracatı gerçekleştiriyor.

GELİRDE 4’E KATLIYOR

Yeşil sahalarda takım değerleri birbirine yakın olan Brezilya ve Almanya arasında ise ekonomik açıdan büyük fark bulunuyor. Kişibaşına milli gelirde rakibine 4.5 kat fark atan Almanya, dış ticarette de rakibini 6’ya katlıyor.

Haberin Devamı


Eylemin merkezi teneke mahalleler

2014 Dünya Kupası’nda, protestoların kalbi ise Brezilya’nın teneke mahalleleri (favelalar). Kupanın başlamasından aylar önce patlak veren protestolar mağlubiyet sonrasında da devam ediyor. Dünya Kupası için harcanan yüklü miktarda paraları, yolsuzluğu ve yetersiz kamu hizmetlerini protesto için sokaklara dökülenlerin sayısı bir milyonu geçti.

SPORTİF GÖSTERGELER

BREZİLYA

Haberin Devamı

467 milyon €
Milli Takım’daki oyuncuların değeri

60 milyon €
Takımın en pahalı oyuncusu Neymar’ın değeri

2.8 milyon €
Teknik Direktör Luiz Felipe Scolari’nin ücreti

330 bin €
Kupayı kazansaydı futbolcuların alacağı prim

5
Brezilya’nın kazandığı Dünya Kupası sayısı

25 milyon €
Nike’ın Brezilya’ya ödediği sponsorluk bedeli

10 milyar €
Brezilya’nın turnuva için yaptığı harcama


ALMANYA

526 milyon €
Milli Takım’daki oyuncuların değeri

50 milyon €
Takımın en pahalı oyuncusu Mesut Özil’in değeri

2.5 milyon €
Teknik Direktör Joachim Low’ün ücreti

300 bin €
Kupayı kazanırsa futbolcuların alacağı pirimi

3
Almanya’nın kazandığı Dünya Kupası sayısı

27 milyon €
Adidas’ın Alman’ya ödediği sponsorluk bedeli

Haberin Devamı


4 milyar €
2006 Dünya Kupası’nda Almanya’nın yatığı harcama

Ekonomik göstergeleri


BREZİLYA

2.2 trilyon dolar
Yıllık GSYH

11.3 bin dolar
Kişi başı GSYH

201.4 milyon kişi
Nüfusu

%68
Kamu borçlarının GSYH oranı

%4.9
İşsizlik oranı

%1.9
2014 ilk çeyrek büyüme oranı

%6.4
Enflasyon oranı

3 milyar $
Dış ticaret fazlası

242 milyar $
Yıllık ihracatı

244 milyar $
Yıllık ithalatı

ALMANYA

3.6 trilyon dolar
Yıllık GSYH

45 bin dolar
Kişi başı GSYH

82.6 milyon kişi
Nüfusu

%81.9
Kamu borçlarının GSYH oranı

%6.7
İşsizlik oranı

%2.3
2014 ilk çeyrek büyüme oranı

%1.0
Enflasyon oranı

263 milyar $
Dış ticaret fazlası

1.5 trilyon $
Yıllık ihracatı

1.2 trilyon $
Yıllık ithalat rakamı

Gol başına Twitter rekoru

Haberin Devamı

TARİHİ maç sırasında atılan her golde Twitter rekoru kırıldı. Maçın ilk golünden sonraki dakikada 295 bin Tweet atılırken, bu rakam Almanya’nın attığı beşinci golde en üst seviyeye ulaştı. Twitter’ın paylaştığı bilgilere göre sosyal ağ kullanıcıları bu golden sonraki dakikadaysa 580 bin tweet gönderdi. Maç sonundaysa toplamda 35.6 milyon tweet sayısına ulaşıldı.


Gollerden sonraki dakikada atılan Tweet sayısı

1-0
295 bin

2-0
350 bin

3-0
497 bin

4-0
508 bin

5-0
580 bin

6-0
560 bin

7-0
545 bin

7-1
503 bin

35.6 milyon
90 dakika boyunca atılan Tweet sayısı

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!