Otobüs derdi

Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin 15 Mayıs’ta başlatılan gece seferlerini kaldırmasına ve Esenboğa Havaalanı’na giden EGO otobüslerini iptal edip, ulaşım hizmetini özel bir şirketle (BELKO-AİR) sağlamasına tepki yağıyor.

Haberin Devamı

Vatandaşlar havaalanına otobüs isterken, gece ulaşımının yeniden başlaması gerektiğini belirtiyor. Önce bana gelen maillerden biri...
İinekolog operatör doktor Aysel Yavuz Şengüler, Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek’e hitaben kaleme almış. İşte o mailde yazılarlar:
“Esenboğa’ya verilen belediye otobüsleri neden kaldırıldı? Esenboğa’ya hava limanına otobüs vermiştiniz. Çokta memnunduk. Akabinde özeller devreye girdi. Ücreti 5.25 lira oldu. Seçimlere kadar devam etti bu fiyat. Hemen seçim sonrası yüzde 55 artırılarak 8.00 lira oluverdi. Ankara’nın her ilçesine verilen belediye otobüsleri Esenboğa’da da varken kaldırıldı? Ankara memur şehri. Buradaki kişilerin çoğu uçağa zenginliğinden binmiyor. Mecbur kalınca biniyor. İstanbul ve Antalya olmak üzere pek çok yerde hava limanlarına belediye otobüsü verilirken, Ankara’daki mevcut otobüsler kaldırıldı. Vatandaş mağdur oldu. AŞTİ’ye otobüs servisleri de kaldırıldı. Çok eşyası olupta metro ile gidemeyen ve taksi tutmak zorunda olan, şehirler arası otobüse verdiğinin bir veya iki katını taksiye vermek zorunda kalan vatandaşa yazık değil mi? Adet yerini bulsun diye servis koydunuz ama balık.”

Haberin Devamı

GECE ULAŞIMI TARTIŞMASI

Gece ulaşımının kaldırılmasına da tepki yağıyor. Önce gece ulaşımıyla ilgili uygulamayı anımsatalım:
15 Mayıs’ta 31 otobüs hattında deneme amacıyla gece ulaşımı başlatıldı. Ama 20 günlük deneme süresi sonunda yolcu sayısı yeterli olmadığı için 7 Haziran gecesi son verildi. Vatandaşlar gece ulaşımı hizmetini geri istedikleri konusunda mail yağdırıyorlar ve bu servislerin kaldırılması hala tartışma konusu. Ben de merak ediyorum. Avrupa ülkeleri başkentlerinde gecenin ilerleyen saatlerinde de sefer sayısı azalsa da sabaha kadar toplu taşımacılık yapılıyor. Ama Ankara’da nedense son 20 yıldır bu yapılamıyor? Şimdiki belediye başkanı 20 yıl önce göreve geldiğinde, neden var olan gece seferleri sistemini kaldırdı diye düşünmeden edemiyorum. CHP’li Umut Oran da bu soruları bir soru önergesiyle Meclis gündemine taşıdı. O İçişleri Bakanı’na sormuş. Ben de aynı soruları yanıtlanmak üzere buradan EGO yetkililerine sormak istiyorum. Bakın o sorular da söyle:
* Gece seferleri için 9 ilçede başlatıldığı belirtilen söz konusu 31 hat hangileridir? Neden bu kadar yüksek sayıda hatta denemelere başlandı?
* Otobüs gece seferlerinde 20 günde 13 bin 563 yolcu taşındığı ve böylece 31 hat için sefer başına ortalama 3,76 yolcu düştüğü belirtilmesine karşın, seferlerin sürmesi için beklenilen/gereken ortalama yolcu sayısı kaç idi?
* Gece otobüs seferleri için neden 31 hat belirlendi? 10 hat belirlenip deneme seferleri yapılması halinde sefer başına ortalama yolcu sayısı 11-12 kişiyi bulması halinde bu sürdürülemez miydi?
* Şimdiki belediye başkanı 20 yıl önce göreve geldiğinde, neden var olan gece seferleri sistemini kaldırdı?
* Gece vardiyasında çalışan yurttaşların evlerine dönebilmelerini Ankara Büyükşehir Belediyesi niçin sağlayamıyor?
* Toplu taşımacılık, Ankara Büyükşehir Belediyesi için kâr amacı güdülen bir hizmet midir?
* Tüm şehir ana arterlerinde çalışacak 6-7 ana hat üzerinden gece boyunca saat başına veya iki saatte bir ring yapacak otobüs seferlerinin konulmasının maliyeti nedir?
* Örneğin Pursaklar-Dikmen arasında yaklaşık 36 kilometrelik hatta gece seferi yapacak bir otobüsün akaryakıt gideri ne kadardır? Sadece bu hatta dahi çalışacak bir otobüsün dahi gece boyunca yolcusuz kalmayacağı belirtilmektedir, bu niçin yapılmamaktadır?
* Dikmen-Batıkent arasındaki Ankaray-metro hattı niçin sabaha kadar, en azından saat başlarında çalışmıyor?
* Esenboğa Havalimanı ile Ankara şehir içi raylı sistemleri neden entegre edilemedi? Esenboğa Havalimanı’na yolcular ne zaman metro sistemiyle hızlı yolculuk yapabilecek?

Haberin Devamı

NEY VE POS CİHAZI BİLE OTOBÜSTE UNUTULDU

Bu arada, EGO’nun belediye otobüslerinde unutulan eşyaları aylık olarak internet sitesinde yayınladığını biliyor musunuz? Haziran ayı unutulan eşyalar listesinde ney ve pos cihazı bile var. Listeye göre geçen ay otobüste unutulan eşyalar arasında, kimlik, nüfus cüzdanları, sürücü belgeleri, engelli kartı, banka kartı, ANKARAKART otobüs kartları, üç şemsiye, gözlük, bir poşet hediyelik eşya, bir çift bayan ayakkabısı da var. Eğer kimliğinizi ve bu tip eşyalarınızı otobüste düşürdüğünüzü düşünüyorsanız önce siteyi ziyaret edin.
EGO otobüs sorularına yanıt verirse o da haftaya...

Yazarın Tüm Yazıları