Yaratıcılığın peşini bırakmadı

Güncelleme Tarihi:

Yaratıcılığın peşini bırakmadı
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 08, 2014 01:45

BUNDAN 11 yıl önce basın reklamlarında ‘yaratıcılığı’ ödüllendirmek üzere yola çıkan Kırmızı, bölgeleri ve dijital reklamları da kapsamına alarak büyüdü. Hürriyet Dünyası Pazarlama Direktörü Birim Gönülşen Özyürekli, Kırmızı’nın kısa sürede Türkiye’nin en prestijli yarışması haline geldiğine geldiğine dikkat çekti.

Haberin Devamı

TÜRK basınında bugüne kadar pek çok ilki gerçekleştiren Hürriyet Gazetesi, bundan 11 yıl önce yine bir ilke imza atarak basın reklamlarında yaratıcılık kriterini değerlendiren Kırmızı Ödülleri’ni başlatmıştı. Reklamverenlerin, reklam ajanslarının ve reklam sektörü çalışanlarının başarılarını belgeleyip ödüllendirmek misyonuyla tam 11 yıl önce yola çıkan Kırmızı, kısa sürede Türk reklamcılık sektörünün en prestijli ödüllerinden biri haline geldi. Kırmızı bir yandan ‘Kırmızı Bölge’ konsepti ile tüm Türkiye’yi kapsamı içine alırken, bir yandan da dijital reklamcılıkta da yaratıcılığı artırmak amacıyla, dijitali de ödüllendirmeye başladı. Böylelikle Kırmızı, hem bütün Türkiye’yi hem de gelişen teknolojileri içine alan son derece kapsamlı bir platforma dönüştü.

Yaratıcılığın peşini bırakmadı
TAM ‘KIRMIZI’LIK

Hürriyet Dünyası Pazarlama Direktörü Birim Gönülşen Özyürekli, yapılan bütün araştırmaların bir reklamın etkili olabilmesi için yaratıcı olması gerektiğini gösterdiğine dikkat çekerek, “Biz de ilk günden bugüne tam 11 yıldır aynı stratejiyle yaratıcılığı destekliyor ve teşvik ediyoruz” dedi. 2003 yılından bugüne kadar geçen süre içinde Kırmızı’nın bir marka olarak ulaştığı değerin büyük bir başarı öyküsü olduğunu kaydeden Birim Gönülşen Özyürekli, şöyle devam etti: “Bu iddia sadece Kırmızı’ya başvuru adedi veya ödül törenlerine katılıma dayanmamaktadır. Bugün, reklamcıların kendi aralarındaki sohbetlerinde iyi bir basın reklamını ‘Tam Kırmızılık’ şeklinde tarif etmeleri Kırmızı’nın marka olduğunun en iyi göstergelerindendir. Her başarılı markanın var olmasında en önemli görevlerden birini üstlenen reklamı ödüllendiren Kırmızı’nın kendisi de bu anlamda çarpıcı bir örnek.”
Kırmızı’nın sadece bir reklam yaratıcılığı yarışması olmadığının altını çizen Birim Gönülşen Özyürekli, şunları anlattı:

YIL BOYUNCA KIRMIZI

“Vitrininde elbette yarışma ve ödül töreni yer alır ama Kırmızı reklam yaratıcılığının her alanında var olmayı hedefliyor. Bu kapsamda yıl boyunca her gün güncellenen kirmizidergi.com ve derginin i-Pad ve Android tablet uygulamaları, belli dönemlerde 9 bine yakın kişiye e-posta ile gönderilen Kırmızı Yaratıcılık Bülteni, yıllık yayınlanan Kırmızı Kitap Kırmızı’nın reklam profesyonellerine yönelik yaptığı çalışmalardan bazıları. Ayrıca kariyerinin başındaki genç reklamcılarla sektörümüze girme planı yapan üniversite öğrencilerine yönelik çeşitli projeler de gerçekleştiriyoruz. Reklamcılık Vakfı ile birlikte düzenlenen Genç Kırmızı Ödülü sadece üniversitelere açık olan bir kategori. Görüldüğü üzere Kırmızı’nın yarışmanın yanı sıra çok geniş bir dünyası var.”

Haberin Devamı

11 yılda büyüdü

Haberin Devamı

Kırmızı’nın bu yıl 11.’si, Kırmızı Bölge’nin ise 4.’sü yapıldı. Yani son 11 yılda 15 yarışma gerçekleştirildi. Yarışma ve ödül töreni döneminde sektörün gündeminde daha yoğun yer almakla birlikte Kırmızı’nın yılın geneline yayılan bir yapısı var.
Hem her yarışma döneminin hazırlık, katılım ve jüri süreçleriyle altı yedi aylık bir çalışma süresi hem de yarışmaya ilave gerçekleştirilen sergiler, atölye çalışmaları, Kırmızı Dergi, internet sitesi ve benzeri projeleri oluyor.
İlk yılından bu yana Kırmızı hem çok gelişti hem de sektörün yönlendirme-siyle değişti. 2003’deki ilk Kırmızı, sadece bir büyük ödül ve yedi kategori içeriyordu. Ancak bugün 47 ödüle ulaşan yapısının farklılığı sadece kategori sayısı ile sınırlı değil.
Örneğin, ilk yıl Kıpkırmızı kazanan ajans Power Mac G5, kategeri birinciliği kazananlar ise birer Apple iMac G4 ile ödüllendirilmişti. Törenden birkaç gün sonra bu hediyeler Hürriyet binasında düzenlenen mini seremoni ile sahiplerine verilmişti.
Yıllar içinde Kırmızı’nın jüri yapısı da değişti. İlk jüri 9 kişiden oluşmuştu, bu yıl ise 16 kişi. Kırmızı jürisinin 11 yıldır değişmeyen en temel özelliği reklamcıların yanı sıra reklamveren temsilcilerinin de jüride görev alması.
Tarihe geçen en uzun jüri toplantısı başkanlığını Paul McMillen’ın yaptığı 2007 yılındaki oldu. Tartışmalar öyle uzamıştı ki Kıpkırmızı belirlendiğinde saatler sabaha karşı 04:00’ü gösteriyordu.

Haberin Devamı

Bu yıl 1103 reklam yarıştı

HER yıl kendini yenileyen Kırmızı Ödülleri tören organizasyonu ilk defa bir arada gerçekleştirdi. Her iki yarışmada, ajanslar toplam 70 kategoride birincilik ve iki büyük Kıpkırmızı Ödülü için yarıştılar. Jüri Başkanlığını Vietnam Reklam Ajansı kurucusu Tibet Sanlıman’ın yaptığı toplantılarda Bölgeden 35 ajansın 285 reklam içeren 232 başvurusu ve İstanbul’dan 59 ajansın 818 reklam içeren 668 adet başvurusu değerlendirildi. Jüri toplantıları 20 saatten uzun sürdü.

Üniversiteler de Kırmızı’da

REKLAMCILIK Vakfı ve Kırmızı Ödülleri iş birliğiyle bu yıl 6.’sı düzenlenen, sadece üniversitelerin güzel sanatlar ve işletme fakülteleri 3. ve 4. sınıf öğrencilerine açık olan Genç Kırmızı‘da bu yıl 28 üniversiteden 277 güzel sanatlar ve iletişim fakültesi öğrencisi, 108 reklamla yarıştı. Kırmızı jürisi akademisyenlerin belirlediği finalistlerden Yaşar Üniversitesi/İletişim Fakültesi/Halkla İlişkiler ve Reklamcılık bölümünden Yiğit Özer ve Ali Özgür Genç Kırmızı ödülüne layık gördü.

Haberin Devamı

Canlı reklam alanı kuruldu

KIRMIZI markası bu yıl reklam verenlerle çok farklı bir şekilde buluştu. Ödül töreni sırasında canlı reklam alanları kuruldu. 5 metre yüksekliği, 3.4 metre genişliği ve 3 metre derinliği olan canlı reklam alanları gazete sayfaları şeklinde tasarlandı. Alanların içerisinde açılan ilan boşluklarına, gecenin sponsorları Ağaoğlu, BMW, Dove, Getty Images, Ikea, Msc Cruise, Teknosa ve Yandex canlı ürün ve reklam ögelerini yerleştirdiler.


YARIN: Büyük ödülü alanlar nasıl fark yarattıklarını anlatıyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!