Tercih dönemi

Güncelleme Tarihi:

Tercih dönemi
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 07, 2014 09:00

Hem liselere, hem de üniversitelere başvuranlar için zor bir dönem. Önce ortaokul son sınıf öğrencilerinin iyi bir liseye kayıt olmak için girdiği Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) ile başlayalım. 1 milyon 200 bini aşkın ortaokul 8’inci sınıf öğrencisinin birinci dönem girdiği merkezi ortak sınavın yürütmeyi durdurmasına Milli Eğitim Bakanlığı’nın itirazı ve ardından puanların yeniden hesaplanmasının gündeme gelmesi velilerin kafasını karıştırdı.

Haberin Devamı

Bir yandan devlet liseleri için TEOG için tercihleri düşünürken, bir yandan da özel okullar takvimini araştırıyorlar.
Velilerin kafası karışırken Bakanlığın hukuk bürosu da yaz boyunca çok terleyecek. Öğrendiğime göre sınavlarla ilgili onlarca dava ile tek tek uğraşıyorlar. Bu davaları mazeret sınavı ile asıl sınavlar arasında haksızlık olduğuna yönelik açılan davalar izleyebilir.
En iyisi mi iyi bir tatil yapıp, bunlara fazla kafa yormadan tercih dönemine yoğunlaşmak. Zaten Temmuz sonuna kadar da bütün bu konular da açıklık kazanır.

Üniversitelerin tanıtım bütçesi

LYS’lerde durum daha da zor. 7-17 Temmuz arasında yapılacak tercih döneminde üniversitelerin kıyasıya yarışı var. Sokak ilanlarından, televizyonlara, gazete sayfalarından sosyal medyaya kadar her alanı değerlendiren vakıf üniversiteleri, bütün tanıtım stratejilerini son 15 güne sığdırıyorlar.
Yıl boyunca adaylara kendilerini tanıtmak, açtıkları bölümlerle ilgili bilgi vermek, marka değerlerini oluşturmak yerine bu birkaç güne neredeyse 24 saat adayların tercihlerinde etkili olmaya çalışıyorlar.
Televizyonlarda birkaç saniyelik reklam için 500 ile 16 bin lira arasında değişen bütçeler ayırırken, sponsorlu programlar için de 100 bin TL ödüyorlar.
Sadece televizyonda değil, sosyal medyaya, google’da, sokaklarda her alanda bu süre içinde varolma yarışı sürüyor. İstanbul’da en popüler alanlardan biri olan Zorlu’nun çevresindeki inşaat alanı çevresinde bir parapette görünmenin bedeli 100 bin TL civarında olurken, elektrik direklerinde sloganla ve logoyla varolmanın bedeli semtine göre değişse de 50 adet billboard’ın bedeli 20 binden başlıyor.
İşin ilginç tarafı biri başlatıyorsa, hepsi aynı yöntemi denemeye çalışıyor. Oysa, tanıtımı, adaylara ulaşımı birkaç haftaya sığdırmak yerine bütün yıla yaymak daha doğru değil mi?

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!